Facebook Pixel

Законопроєкт про корпоративне управління держпідприємств схвалений до голосування в цілому

Парламентський комітет з економічного розвитку радить Верховній Раді ухвалити законопроєкт 5593-д «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення корпоративного управління юридичних осіб, акціонером яких є держава».

Про це повідомляє пресслужба Мінекономіки.

Відповідне рішення члени профільного комітету ухвалили на засіданні 5 лютого.

Що говорять про проєкт закону посадовці

Заступник міністра економіки України Олексій Соболев говорить, що реформа управління державними підприємствами непроста і потребує співпраці багатьох сторін. Він наголосив, що Україна потребуватиме великих інвестицій, частину яких планують залучити на державні підприємства.

Quote«Дуже важливо, щоб кредитори та інвестори бачили, як гроші використовуються чесно та ефективно. Впровадження закону допоможе впровадити механізми корпоративного управління, мінімізувати корупційні ризики та посилить довіру партнерів для подальшої підтримки нашої економіки», – зазначив Олексій Соболев.

Народний депутат і заступник голови комітету з економічного розвитку у парламенті Олексій Мовчан вважає, що законопроєкт № 5593-д вирішить проблему, коли держава є неефективним власником державних підприємств.

Він пояснює, що сьогоднішнє об'єднання в одній особі ролей власника, управителя та контролера є неефективним та містить багато ризиків корупції.

Quote«Закон допоможе збільшити інвестиційну привабливість державних підприємств. Комітет вже вирішив всі спірні питання у законопроєкті, але при цьому врахував принципи ОЕСР (Організації економічного співробітництва та розвитку)», – додав Мовчан.

Що передбачає проєкт закону №5593-д

За даними Міністерства економіки України, станом на квітень 2023 року в управлінні центральних органів державної влади перебувало 3107 держпідприємств, із яких тільки 859 були працюючими, а 433 – прибутковими. Водночас кожне третє визнавалось збитковим або було збитковим і виступало потенційним джерелом фіскальних ризиків.

Мета законопроєкту №5593-д забезпечити ефективну та прозору роботу держпідприємств. Чинники, які стають на заваді цьому, – це відсутність затвердженої стратегії управління державною власністю та реальної незалежності членів наглядових рад, а також повільна корпоратизація.

Законопроєкт № 5593-д унормовує багато питань, пов’язаних з діяльністю державних підприємств. Уряду надаються повноваження затвердити політику державної власності. Її частинами мають стати політика винагороди керівників та членів наглядових рад державних підприємств та державна дивідендна політика.

Наглядові ради усіх ДП затверджуватимуть стратегічні плани розвитку, а також інвестиційні та фінансові плани. При цьому фінансовий план державного комерційного підприємства повинен містити окремі фінансові показники у сферах рентабельності, ліквідності та платоспроможності, пов'язаних з формуванням державного бюджету, які включатимуться в листи очікування від власника.

Законопроєкт також унормовує процедуру звільнення членів наглядових рад. Якщо раніше їх звільнення могло відбуватися без формальних підстав, тепер запроваджується вичерпний перелік підстав для звільнення.

Зміниться також процедура винагороди керівників ДП та членів наглядових рад. Політику винагороди, яка міститиме принципи та методологічні підходи, затверджуватиме уряд. На основі цих політик наглядові ради встановлюватимуть розмір винагороди керівників ДП.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉