Опитування у каналах Viber та Telegram видання The Page та у телеграм-каналі Speca станом на 27 грудня 2023 року демонструє, що більше половини українських роботодавців байдуже або навіть вороже ставляться до родин своїх співробітників. Опитування проводиться у межах проєкту «Компанії, дружні до родини-2023». Збір голосів продовжується.
Як українці оцінюють дружність роботодавців до їхніх родин
Відповіді підписників каналів видань The Page та Speca на питання, чи дружній ваш роботодавець до вашої родини, сумарно розподіляються таким чином:
- В моїй компанії є «плюшки» для родин співробітників (медстрахування, матеріальна допомога тощо): 19%.
- Є подарунки та заходи для дітей: 28%.
- Моєму роботодавцю байдужі родини співробітників: 41%.
- Моя компанія ворожа до родини і не залишає для неї часу: 13%.
Тобто 54% учасників опитування The Page та Speca не вважають своїх роботодавців дружніми до родини.
HR-експертка Тетяна Пашкіна зазначає, що в Україні більшає компаній, які запроваджують спрямовані на підтримку родин проєкти. Проте, співрозмовниця The Page підкреслює, що подекуди це є вимушеним кроком. Адже кандидатів на ринку праці не вистачає, і вони обирають роботодавця не лише за зарплатним критерієм.
Компанії, які вже запровадили практики підтримки родин співробітників, The Page закликає взяти участь у дослідженні — Індекс «Кращі компанії, дружні до родини-2023». Для цього роботодавці мають заповнити анкету. У відповідь на прохання потенційних учасників організатори подовжили термін анкетування до 10 січня 2024 року.
Які практики підтримки родин співробітників варто запровадити бізнесу
За словами Домініки Іванової-Бекар, власниці HR-агенції, компанії, які відповідально ставляться до розвитку HR-політики та HR-бренду, ще до пандемії коронавірусу почали надавати певні пільги родинам працівників. Серед них такі практики:
- організація Family day — тімбілдингу у вигляді пікніка, екскурсії в офіс або на виробництво компанії для родин працівників;
- медичне страхування для членів родин;
- подарунки дітям до свят;
- дитячі садочки або кімнати в офісах;
- матеріальна допомога при народженні дітей;
- додаткова відпустка молодим батькам після пологів, у середньому 3-5 днів;
- гранти на навчання дітей в ВНЗ України;
- організація дозвілля дітей — літні кемпи, майстер-класи тощо.
Кращі роботодавці фокусуються на підтримці матерів та батьків з дітьми. Фото: Pixels
Під час повномасштабної війни, відповідно до узагальненої оцінки опитаних The Page HR-експертів, кращі роботодавці додатково запровадили такі практики підтримки родин:
- організація бомбосховища в офісах або поруч;
- гнучкий графік роботи з урахуванням повітряних тривог, потреб родини;
- програми підтримки та інтеграції при поверненні співробітників та їхніх рідних, які служать у лавах захисників;
- програми підтримки ветеранів;
- збереження середньої зарплати на час служби працівника у ЗСУ;
- виплати родині при пораненні або загибелі працівника;
- волонтерство на рівні компанії з залученням співробітників та їхніх родин;
- матеріальна та нематеріальна підтримка співробітників, надання за потреби засобів першої необхідності, їжі, ліків, генераторів, Starlink, powerbank тощо;
- програми релокації із небезпечних регіонів, організація евакуації співробітників та їхніх сімей;
- підтримка релокованих співробітників та їхніх родин, у тому числі за межами України (залучення податкових консультантів, допомога з пошуком і орендою житла, культурною адаптацією).