У рф і далі використовують літаки Airbus і Boeing попри санкції та брак деталей

У рф продовжують використовувати літаки Airbus і Boeing, попри санкції та нестачу деталей. Фото: ixbt.com

Російські авіаперевізники після року війни й далі експлуатують 467 літаків Airbus і Boeing попри санкції. До війни вони використовували 544 такі машини.

Про це повідомляє Bloomberg.

Російські авіакомпанії літають переважно на літаках Airbus і Boeing, яким заборонено вести бізнес у росії. Понад 40% цих літаків належали іноземним лізинговим компаніям, які негайно вимагали назад своє майно.

Хоча російські авіакомпанії скасували польоти до США, Західної Європи та країн-союзників України, вони збільшили кількість рейсів до Таїланду, Туреччини та Об’єднаних Арабських Еміратів, а також колишніх радянських республік, як-от Вірменія, Киргизстан і Таджикистан.

Зараз вони здійснюють майже 1 100 щоденних внутрішніх рейсів, що приблизно на 15% менше, ніж роком раніше.

На тлі санкцій цільові галузі рф знаходять обхідні шляхи або звертаються до інших партнерів. А для того, аби зберегти свій авіаційний сектор на плаву, Кремль заборонив авіакомпаніям повертати орендовані літаки їхнім власникам за кордоном і закликав перевізників перереєструвати їх у росії.

Отже, більшість літаків продовжують літати, хоча вони й відрізані від важливих оновлень програмного забезпечення та обслуговування, яке необхідне для гарантії їхньої льотної придатності.

Оператори повітряних суден мають дотримуватися суворого режиму технічного обслуговування, який контролюють ліцензовані інженери та керують національні або міжнаціональні регуляторні органи, як-от Федеральна авіаційна адміністрація США, Агентство авіаційної безпеки Європейського Союзу або Федеральне агентство повітряного транспорту росії.

Також літаки потребують більш інтенсивного обслуговування після приблизно 200 польотів і серйозних перевірок кожні десять років, коли літаки розбираються для ретельного огляду.

Boeing заявляє, що не надає запчастини, технічне обслуговування або технічну підтримку авіакомпаніям або компаніям із технічного обслуговування в росії з початку минулого року відповідно до санкцій США.

Генеральний директор Airbus Гійом Форі заявив, що компанія не підтримує контакти з авіакомпаніями в росії. Наразі Airbus починає чути про труднощі з підтримкою польотів літаків, оскільки їм важко замінити відсутні компоненти.

Щоб продовжити роботу, російські перевізники закуповують запчастини в «дружніх» країн і переміщують компоненти з одного літака на інший.

У лютому регулятор схвалив угоду з дубайською інженерною компанією Global Jet Technic, яка заявляє, що проводить регулярні передпольотні перевірки літаків Airbus і Boeing, якими літають російські авіакомпанії.

Читати на The Page