Facebook Pixel

61% українців вибирають безконтактну оплату — дослідження

61% українців оплачували покупки безконтактно цифровою карткою через смартфон чи інший гаджет з NFC у 2024 році. Це на 21 в. п. більше, ніж у довоєнному 2021-му.

Про це свідчать результати дослідження Mastercard, з якими ознайомився The Page.

Яке число українців користується диджитал-банкінгом

Згідно з дослідженням, кожен 2-й опитаний має оцифровану картку у своєму диджитал-гаманці, а 41% українців використовують цифрову картку, яка не має пластикового аналога.

Цифрові оплати. Інфографіка: Mastercard

Цифрові оплати. Інфографіка: Mastercard

9 із 10 респондентів користуються цифровим банкінгом — мобільними додатками банків або інтернет-банкінгом. Як свідчать результати дослідження, серед усіх послуг диджитал-банкінгу зростає популярність функції швидкого відкриття платіжної картки онлайн — її у 2024-му відкрили понад 26% респондентів, користувачів цифрового банкінгу.

Quote«Стійкий тренд популярності цифрових гаманців та безконтактних оплат свідчить про те, що Україна рухається в ногу з глобальними трендами. І сьогодні Україна стабільно входить в десятку світових країн за кількістю NFC оплат картками Mastercard у фізичних торгових точках», — каже Інга Андреєва, генеральна директорка Mastercard в Україні та Молдові.

Також результати дослідження свідчать, що банківські застосунки стають фінансовими помічниками українців.

Так, користувачі хочуть бачити там не лише базові функції, а й інструменти для управління коштами: 36% потребують детальної аналітики доходів і витрат, 25% — порад з фінансового планування, а 18% — професійних консультацій з управління активами.

Яке число українців користується диджитал-банкінгом. Інфографіка: Mastercard

Яке число українців користується диджитал-банкінгом. Інфографіка: Mastercard

Крім того, зростає використання і довіра до цифрових банківських сервісів. Кожен 2-й користувач диджитал-банкінгу відкритий до повного переходу на цифрові канали для здійснення банківських операцій.

Ба більше, 70% з них готові зробити це у найближчі пів року. Це на 12 в. п. більше порівняно з результатами опитування роком раніше.

Які товари вітчизняного виробництва найчастіше купують українці

Як вказано в публікації, онлайн-шопінг в Україні продовжує розвиватися. Серед респондентів, котрі купували в інтернеті у 2024-му (а це понад 90% опитаних), 59% робили це регулярно протягом місяця. Це на 14 в. п. більше порівняно з довоєнним 2021 роком.

Водночас змінюються способи оплати онлайн-замовлень: частка тих, хто розраховується готівкою при отриманні, скоротилася до 36% (проти 43% роком раніше).

Своєю чергою цифрові розрахунки набирають обертів — 33% онлайн-покупців сплачували за покупки через цифрові гаманці при замовленні, а 41% — карткою через термінал при отриманні.

Які товари вітчизняного виробництва найчастіше купують українці. Інфографіка: Mastercard

Які товари вітчизняного виробництва найчастіше купують українці. Інфографіка: Mastercard

Mastercad зазначає, що у фізичних точках продажу також переважають безготівкові розрахунки. Їм надають перевагу 69% опитаних українців, тоді як лише 12% продовжують розраховуватися готівкою.

60% респондентів відповіли, що стали частіше купувати товари українського виробництва протягом минулого року.

Найпопулярнішими категоріями стали:

  • харчові продукти — 82%;
  • ліки — 62%;
  • одяг та взуття — 43%;
  • товари особистої гігієни — 41%.

Інноваційні методи оплат та персоналізація: чого очікують українці

Згідно з дослідженням, користувачі зацікавлені в інноваційних платіжних технологіях. Так, 23% опитаних хотіли б використовувати нові технологічні рішення для розрахунку в магазинах, як-от «scan and go», що дозволяє сканувати товари та здійснювати автоматичну оплату при виході з магазину.

Крім того, 51% опитаних хочуть отримувати персональні знижки та пропозиції на основі історії їхніх покупок. Це, як зазначає Mastercad, підтверджує зростання попиту на індивідуальний підхід у банківському обслуговуванні, що відповідає глобальним тенденціям.

Інноваційні методи оплат та персоналізація: чого очікують українці, Інфографіка: Mastercard

Інноваційні методи оплат та персоналізація: чого очікують українці, Інфографіка: Mastercard

Паралельно також зростає усвідомлення важливості навчання дітей фінансової грамотності. Серед опитаних батьків, які мають дітей віком до 16 років, 37% відповіли, що їхні діти вже мають власні платіжні картки. Серед тих, чиї діти не мають карток, 65% планують відкрити їх у майбутньому.

Нагадаємо, у травні 2025 року Європейський Союз звинуватив Mastercard і Visa в узгодженому підвищенні зборів.

Подякувати 🎉