Як зміняться публічні простори ЖК у світі «післякорони»

оглядачка ринку нерухомості

Я не викликатиму у вас нервовий тик фразою «світ вже не буде тим, що раніше», просто раджу спостерігати, адаптуватися та приймати як є новий вимір.

Вже зараз, спілкуючись з девелоперами, я розумію, наскільки глибинні, фактично тектонічні, зсуви наразі відбуваються з галуззю.

Це стосується всього: цифровізації девелоперського продукту, пошуку нових ніш і форматів, житлової та комерційної нерухомості, перегляду трендів в архітектурі та дизайні та багато чого іншого за кадром.

Про це варто говорити вголос. Мною неодноразово перевірена думка про те, що відкритість, гласність і гранична чесність забудовника дозволяє збільшити попит на його продукт мінімум у 1,5 рази.

Зрозуміло, якщо він попрацював для концепцією, форматом і упаковкою свого комплексу.

І ось тут якраз зарита собака: змінилося просторове планування, яке серед інших важливих складових лягає в основу будь-якої концепції житлового проекту.

Двори та парки в ЖК будуть більшими, увага приділятиметься зонуванню та створенню місць, де можна гуляти, розважатися, проводити час, не порушуючи при цьому особисті кордони та дотримуючись соціальної дистанції.

Проєктувати громадські простору в ЖК вже точно будуть з урахуванням питань здоров'я (бо на це зростає попит).

Це й питання з системами очищення повітря, і безконтактний доступ, і збільшення проходів між вуличними меблями та хня мобільність (можливість пересувати, збільшувати відстань).

Робота з місцевими постачальниками, натуральні та зносостійкі матеріали вже давно стали трендом, який зараз тільки посилюється.

Архітектура та дизайн комплексів все більше тяжітиме до обґрунтованого мінімалізму, раціонального використання матеріалів і просторів.

Ми побачимо зростання використання автоматизованих технологій у житловому будівництві. Це, як варіант, системи ідентифікації без контакту та дозатори з дезінфекцією.

Спілкуватися з керуючою компанією та вирішувати будь-які побутові питання можна буде онлайн, зокрема і замовляти на зручний час виклик майстра, оплату комунальних та багато іншого.

Хто ще не встиг перейти на подібні рішення — той сильно запізнився. Краще робити це зараз, застрибуючи на останню сходинку відлітаючого вертольота.

Втім, це стосується будь-яких перетворень, що підвищують цінність продукту. А продукт у девелопера — насамперед середовище, а ніяк не виключно квадратні метри.

У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Читати на The Page