Facebook Pixel

Як бізнесу отримати максимум користі від міжнародної виставки

Алла Болоховська
Co-founder та директорка з маркетингу групи компаній БТУ-ЦЕНТР, українського виробника мікробних біопрепаратів

Попри розірвані логістичні ланцюги, брак працівників, руйнування інфраструктури та інші складнощі, українські підприємці адаптуються до воєнних умов та активно продовжують розвиток на внутрішньому ринку. Але важливо розвиватися й глобально — і для власного зростання, і для підтримки держави. Закордонні контракти дозволять збільшити валютні надходження в країну, які, зокрема, будуть використані для підсилення економіки України.

Міжнародні заходи — один з ефективних маркетингових інструментів для виходу на глобальні ринки. На профільних виставках, конференціях, самітах, конгресах тощо можна заявити про компанію на світовому рівні, встановити нові партнерства, знайти клієнтів, оцінити роботу конкурентів. Нещодавно ми повернулися з органічного Дня поля в Німеччині, де збирали черги на стенді та отримали контакти потенційних клієнтів і працівників. Ділимося рекомендаціями, які допоможуть здобути максимум від міжнародної виставки.

Завчасно готуйтесь до міжнародної виставки

Завчасно готуйтесь до міжнародної виставки

Готуйтесь до виставки завчасно

Починати готуватися до виставки потрібно мінімум за 4-6 місяців, а то й за рік — залежить від умов організаторів. Рання підготовка дозволяє організувати роботу підрядників, підготувати необхідний реквізит, призначити зустрічі з партнерами, скласти зручний графік переговорів, а також обрати найкращі виставкові площі.

У жовтні ми збираємось на виставку до Швейцарії, і вже на початку травня вільні стенди залишились лише в дальніх закутках. Тож готуйтесь заздалегідь, щоб забронювати вигідніші місця — на вході до павільйону, в головних проходах або на їх перетині.

Ще один важливий момент — міжнародні договори, оплата рахунків, нюанси місцевого законодавства. На це також варто закладати час та зусилля.

Зберіть команду професіоналів

На початку підготовки до виставки подумайте, хто представлятиме вашу компанію на стенді. На міжнародні заходи повинні їхати не лише рядові співробітники, а й керівники, які, наприклад, зможуть підписати документи або відповісти детальніше на питання.

Має велике значення й знання місцевої мови. Англійська – мова міжнародного спілкування. Але якщо ви збираєтесь на національну виставку, наприклад, в Німеччину, Словаччину, Болгарію або іншу країну, важливо мати представника, який говорить місцевою мовою. Інакше навіть переговори можуть бути під питанням. Якщо локальної довіреної особи немає, можна залучити перекладача. Наша компанія має представництво в Німеччині та загалом команда з потужним лінгвістичним потенціалом, але варіант з перекладачем ми також використовуємо.

Подумайте, хто представлятиме вашу компанію на виставці

Подумайте, хто представлятиме вашу компанію на виставці

Розігрійте інтерес до виставки

Мінімум за місяць оголосіть про участь у заході через сайт, соцмережі, PR-статті. І щотижня підігрівайте публіку в сторіс, постах, розсилках. В соціальних мережах німецької компанії ми розповідали про виставку і що готуємо на стенді, тегали організатора виставки, а вони у відповідь репостили наші публікації. Це допомогло нам збільшити кількість підписників та стати впізнаванішими на місцевому рівні.

Дізнайтеся та використовуйте всі інструменти, які пропонують організатори виставки. Зараз замість друкованого каталогу часто запускають електронний, куди можна додати інформацію про себе, як учасника виставки. Обов'язково потрібно реєструватись в таких каталогах і бажано з логотипом компанії, хоча й це часто потребує додаткових витрат. Так, заходячи в каталог, відвідувачі зможуть вас ідентифікувати та переглянути інформацію не лише до, а й після виставки.

Можна скористатися ще одним інструментом — підтримка місцевої преси. Наприклад, німці, як і більшість європейців, активно читають друковані газети та журнали. Тож рекомендуємо виділяти бюджет на розміщення статей про свою компанію у ЗМІ, які підтримують захід — це можуть бути власні видання організаторів чи партнерські.

Будьте цікавим та активним на стенді

На виставках присутні сотні компаній, чому відвідувачі підходитимуть саме до вас? Звісно, приваблює дизайн стенда і те, що на ньому є. Не будьте схожими на інших, і ви привернете увагу.

Для виставки в Німеччині ми обрали стратегію з різноманітними активностями. У нас було колесо фортуни, фотозона, мікроскопи, шезлонги для відпочинку, капелюшки в подарунок. А ще фурор викликали пробірки з соком та лікером — роздали німецьким фермерам понад 100 пробірок з напоями. І такі цікавинки спрацювали — біля нашого стенда збиралося багато відвідувачів.

Придумайте, чим привернути увагу відвідувачів виставки

Придумайте, чим привернути увагу відвідувачів виставки

Створення розслабленої атмосфери сприяє легкому спілкуванню – можна невимушено розповісти про компанію й зацікавити продуктом. А після вже поспілкуватися детальніше, показати презентацію з результатами діяльності, яку також варто підготувати заздалегідь разом з роздатковими матеріалами. А ще, наприклад, німці неохоче залишають свої контактні дані. Тож відмінність від інших підвищує шанси, що відвідувачі вас запам'ятають та зв'яжуться самі після виставки.

Також рекомендуємо знайомитися та по максимуму розповідати про себе різним державним установам та профільним асоціаціям. Через такі організації можна дізнатися про програми підтримки для розвитку на нових ринках та отримати потенційних клієнтів. Ми познайомилися особисто з асоціаціями, які об'єднують всіх органічних виробників Німеччини — сподіваємось це сприятиме продуктивній співпраці.

Знайомтеся з потенційними клієнтами на виставці

Знайомтеся з потенційними клієнтами на виставці

Дотримуйтесь вимог організаторів

І головне — це дедлайни. Якщо виставка починається о 9:00, то в цей час ваш стенд має бути готовим приймати відвідувачів. Так само з закінченням виставки. Якщо в Україні третій день виставки вважається неактивним і багато учасників обмежуються лише першим та другим днем, то за кордоном це неприпустимо. Стенди працюють до офіційного завершення заходу. Інакше штраф — все прописується в договорі та перевіряється.

Загальні правила на міжнародних виставках приблизно однакові. Але у кожного заходу є свої особливості. Наприклад, на виставці в Німеччині весь реквізит, який вкопується в землю більш ніж на 2 см, потрібно узгоджувати, оскільки досі знаходять снаряди з Другої світової війни. Перед облаштуванням стенда обов'язково проходить сапер, щоб перевірити безпеку території. На жаль, після війни в Україні нам також доведеться з цим стикнутися на місцевих виставках.

Дотримуйтесь правил, які висувають організатори виставок

Дотримуйтесь правил, які висувають організатори виставок

Також, якщо виставка органічна, то все повинно бути органічним — від демонстраційних зразків до їжі та посуду. Це перевіряється, тому потрібно мати всі сертифікати для підтвердження. Тож навіть алкогольні напої, якими ми пригощали відвідувачів на виставці, були органічними.

________

Виставка — це не дво-триденний спринт. Це багатомісячний марафон із постановкою цілей, розробкою концепції участі, промокампанією та, звичайно, якісною обробкою лідів. Візьміть на замітку ці рекомендації, щоб перетворити виставку на ефективний інструмент для міжнародного розвитку вашої компанії. А зараз участь у закордонних заходах має ще одну мету — розповсюджувати інформацію про Україну. Весь світ має знати, що ми не лише відважно захищаємо свою країну, а й за умов небезпеки сміливо будуємо бізнес, що вартий світового визнання. Тож скористайтеся цим шансом!

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора