Facebook Pixel

10 місяців на віддаленій роботі: з якими проблемами ми зіткнулися та як їх вирішуємо

Євген Єременко
Керівник проєкту комерційних торгів майданчика Zakupki.Prom

Ще недавно перехід на віддалену роботу викликав більше запитань, ніж відповідей. Як не втратити ефективність? Як налагодити емоційний зв'язок із командою? Що робити з адаптацією новачків? Усі ці 10 місяців ми вчилися на своїх помилках і намагалися знайти рішення. Як нам це вдалося?


Проблема № 1 — комунікація. В офісі, коли потрібно щось сказати або запитати, — ти можеш зробити це за лічені хвилини. Тобто, не потрібно чекати відповіді годинами або днями. В онлайні же все на порядок складніше. Ми для робочої комунікації використовуємо Slack-месенджер.

І бували ситуації, коли у тебе є термінове питання, а людина відповідає на нього не через 20 хвилин, а через три години. Як наслідок, відповідь приходить, коли вона вже неактуальна або витрачаєш час, щоб зателефонувати та отримати потрібну інформацію.

Як вирішуємо? Тепер у кожному повідомленні, чи то чат, чи приватне, я ставлю дедлайн відповіді або ж прошу підтвердити отримання. Тобто, чітко й відразу кажу, що інформація потрібна протягом такого-то часу. Це допомагає уникнути проблем із комунікацією.

Проблема № 2 — ефективність. Я неодноразово задавався питанням: а чи працює мій співробітник віддалено? Тут не так, як в офісі, коли людина перед тобою й ти бачиш, коли вона приходить/йде, скільки дзвінків на день робить і на які зустрічі їздить. Коли ти в одному районі міста, а команда — в іншому, не поринути в мікроменеджмент дуже складно. Але я впевнений, що змусити працювати неможливо — потрібно залучати.

Як вирішуємо? У кожного співробітника є свої завдання на день або тиждень. Причому з дуже чіткими KPI. Наприклад, зателефонувати 10 компаніям. У підсумку під час регулярних командних зустрічей та обговорень можна дізнатися, чи справилася людина зі своїми завданнями, чи ні.

Проблема № 3 — настрій. Нова реальність додала нам цілий спектр негативних емоцій і, природно, це вплинуло й на роботу. Людина, яка відчуває тугу та тривогу, не може бути продуктивною на 100%. Звичайно, як керівник я не можу це повністю виправити, але є речі, які здатні допомогти підтримувати емоційний зв'язок.

Як вирішуємо? Ми почали проводити онлайн-тимбілдинг. Причому не просто зустрітися ввечері та обговорити, як пройшов день, а тематичні зустрічі. Тобто, вигадували тему заздалегідь, наприклад, підготуватися та показати один одному дитячі фото і розповісти, як вони були зроблені. Це зближує. Але й про регулярні особисті зустрічі з працівниками не можна забувати. Вони дають можливість дізнатися, про що зараз думає людина та що її турбує.

Проблема № 4 — продажі. Оффлайн-зустрічі, які завжди були так важливі для B2B-продажів, давали можливість побачити «людський» бік компанії та знайти загальні неробочі теми, — практично зникли. В онлайні все по-іншому, і нам довелося це прийняти. Зустрічі в Google Meet або Zoom — менш емоційні, а отже, і налагодити контакт набагато складніше. Як наслідок, ефективність продажів знижується, але миритися з цим ми не стали.

Як вирішуємо? Почали ще ретельніше готуватися до зустрічей та вивчати людину, з якою будемо спілкуватися. Які у неї інтереси, хобі та життєві принципи — всю цю інформацію можна знайти в соціальних мережах. Знаючи людину краще, простіше відшукати загальні теми.

Проблема № 5 — адаптація. Раніше за перший тиждень в офісі новий співробітник познайомився б практично з усіма колегами. Адаптація проходила на святкуваннях днів народжень, за кавою або обідом. Зараз же знайомство проходить лише в процесі роботи, а отже, й перейнятися командним духом і культурою компанії набагато складніше.

Як вирішуємо? Спочатку «досвідчені» співробітники персонально працюють із новачками. Це може бути як в форматі онлайн, так і зустріч в офлайні. Вони допомагають увійти в курс справи, підказують, як краще спілкуватися з клієнтами, і більше розповідають про наші принципи.

З віддаленою роботою, і правда, не вистачає енергетики спілкування з колегами наживо. Але завжди можна зустрітися «наживо» на брейншторм або чашку кави, дотримуючись запобіжних заходів. За правильного використання віддалена робота дає можливість знайти той самий life-work balance та приділяти більше часу спорту, сім'ї та хобі.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора