Ще недавно перехід на віддалену роботу викликав більше запитань, ніж відповідей. Як не втратити ефективність? Як налагодити емоційний зв'язок із командою? Що робити з адаптацією новачків? Усі ці 10 місяців ми вчилися на своїх помилках і намагалися знайти рішення. Як нам це вдалося?
Проблема № 1 — комунікація. В офісі, коли потрібно щось сказати або запитати, — ти можеш зробити це за лічені хвилини. Тобто, не потрібно чекати відповіді годинами або днями. В онлайні же все на порядок складніше. Ми для робочої комунікації використовуємо Slack-месенджер.
І бували ситуації, коли у тебе є термінове питання, а людина відповідає на нього не через 20 хвилин, а через три години. Як наслідок, відповідь приходить, коли вона вже неактуальна або витрачаєш час, щоб зателефонувати та отримати потрібну інформацію.
Як вирішуємо? Тепер у кожному повідомленні, чи то чат, чи приватне, я ставлю дедлайн відповіді або ж прошу підтвердити отримання. Тобто, чітко й відразу кажу, що інформація потрібна протягом такого-то часу. Це допомагає уникнути проблем із комунікацією.
Проблема № 2 — ефективність. Я неодноразово задавався питанням: а чи працює мій співробітник віддалено? Тут не так, як в офісі, коли людина перед тобою й ти бачиш, коли вона приходить/йде, скільки дзвінків на день робить і на які зустрічі їздить. Коли ти в одному районі міста, а команда — в іншому, не поринути в мікроменеджмент дуже складно. Але я впевнений, що змусити працювати неможливо — потрібно залучати.
Як вирішуємо? У кожного співробітника є свої завдання на день або тиждень. Причому з дуже чіткими KPI. Наприклад, зателефонувати 10 компаніям. У підсумку під час регулярних командних зустрічей та обговорень можна дізнатися, чи справилася людина зі своїми завданнями, чи ні.
Проблема № 3 — настрій. Нова реальність додала нам цілий спектр негативних емоцій і, природно, це вплинуло й на роботу. Людина, яка відчуває тугу та тривогу, не може бути продуктивною на 100%. Звичайно, як керівник я не можу це повністю виправити, але є речі, які здатні допомогти підтримувати емоційний зв'язок.
Як вирішуємо? Ми почали проводити онлайн-тимбілдинг. Причому не просто зустрітися ввечері та обговорити, як пройшов день, а тематичні зустрічі. Тобто, вигадували тему заздалегідь, наприклад, підготуватися та показати один одному дитячі фото і розповісти, як вони були зроблені. Це зближує. Але й про регулярні особисті зустрічі з працівниками не можна забувати. Вони дають можливість дізнатися, про що зараз думає людина та що її турбує.
Проблема № 4 — продажі. Оффлайн-зустрічі, які завжди були так важливі для B2B-продажів, давали можливість побачити «людський» бік компанії та знайти загальні неробочі теми, — практично зникли. В онлайні все по-іншому, і нам довелося це прийняти. Зустрічі в Google Meet або Zoom — менш емоційні, а отже, і налагодити контакт набагато складніше. Як наслідок, ефективність продажів знижується, але миритися з цим ми не стали.
Як вирішуємо? Почали ще ретельніше готуватися до зустрічей та вивчати людину, з якою будемо спілкуватися. Які у неї інтереси, хобі та життєві принципи — всю цю інформацію можна знайти в соціальних мережах. Знаючи людину краще, простіше відшукати загальні теми.
Проблема № 5 — адаптація. Раніше за перший тиждень в офісі новий співробітник познайомився б практично з усіма колегами. Адаптація проходила на святкуваннях днів народжень, за кавою або обідом. Зараз же знайомство проходить лише в процесі роботи, а отже, й перейнятися командним духом і культурою компанії набагато складніше.
Як вирішуємо? Спочатку «досвідчені» співробітники персонально працюють із новачками. Це може бути як в форматі онлайн, так і зустріч в офлайні. Вони допомагають увійти в курс справи, підказують, як краще спілкуватися з клієнтами, і більше розповідають про наші принципи.
З віддаленою роботою, і правда, не вистачає енергетики спілкування з колегами наживо. Але завжди можна зустрітися «наживо» на брейншторм або чашку кави, дотримуючись запобіжних заходів. За правильного використання віддалена робота дає можливість знайти той самий life-work balance та приділяти більше часу спорту, сім'ї та хобі.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора