Велопарковки стають популярними «фішками» бізнес-центрів

Олександр Носаченко
керуючий директор Colliers International (Україна)

Сьогодні турбота про екологію – це частина корпоративної культури практично кожної сучасної компанії. У світі все популярнішим стає велосипед, а в окремих містах Європи він є основним засобом пересування.

Інвестиції в розвиток велоінфраструктури приносять користь не тільки велосипедистам, але й іншим учасникам дорожнього руху, включаючи водіїв автомобілів. Чим більше велосипедистів, тим менша завантаженість автомобільних доріг, ще й знижується рівень забруднення навколишнього середовища.

Незважаючи на те, що мільярди витрачаються на створення електромобілів, велосипед все ще залишається найбільш екологічно чистим видом транспорту.

З урахуванням затребуваності велотранспорту, зростає потреба і у велопарковках. У більшості міст Європи наявність велопарковок в офісних будівлях є однією з основних вимог з боку орендарів.

Скажімо, згідно з даними Colliers Internationl, в Копенгагені необхідно передбачати 2,5 паркомісця для велосипедів на кожні 100 м2 офісної нерухомості. А в одній з офісних будівель Польщі – Mennica Legacy Tower площею 65 тис. м2 - передбачено 300 велопаркоміст.

Велопарковки класифікують за принципом формоутворення: паралельні, перпендикулярні, вертикальні, кругові, підвісні, підняті, арт-об’єкти. Найчастіше на таких парковках використовується П-образна стійка, яка дозволяє закріпити велосипед одночасно за колесо й за раму, що значно знижує ймовірність крадіжки.

Йдучи слідом за популярною тенденцією здорового способу життя, в Україні з’являються представники активного покоління, які у теплу пору року добираються на роботу велосипедом, а не автомобілем, що є вигідним як економічно, так і екологічно.

Незважаючи на початковий етап розвитку велоінфраструктури в нашій країні, попит на велопарковки також зростає. Вони забезпечують зручне розміщення велосипедів і при цьому займають мало місця. Перша класифікація офісних будівель Києва була розроблена у 2004 році Форумом операторів ринку нерухомості України і затверджена Торговою Палатою США.

Згідно з новою системою, всі критерії класифікації розділені на 5 основних функціональних груп: місце розташування, архітектурні особливості, парковка, інженерні системи та управління будівлею. Класифікація передбачає два варіанти виконання критеріїв – обов’язковий і рекомендований. Так, згідно з оновленою класифікацією, одним з рекомендованих параметрів паркування для офісних будівель класу А і класу B є наявність окремої велопарковки для орендарів.

Розробляючи офісні проекти, девелоперам рекомендується передбачити велопарковки як перед будівлею (для короткого перебування), так і на критому паркінгу офісних будівель (для тривалого перебування), що буде сприяти лояльності орендарів та відвідувачів бізнес-центрів. Наприклад, одне автомобільне паркувальне місце може бути перетворено у парковку приблизно на 10 велосипедів.

При проектуванні велоінфраструктури, особливо в бізнес-центрах поблизу лісопаркових зон, девелоперам рекомендується передбачити грамотну організацію входу/виходу з/на парковки для співробітників офісного центру в зони загального користування (вестибюль, зона рецепції та ліфтові холи), окремі приміщення для зберігання велосипедів, можливо, велопарковку з охороною всередині будівлі або спеціальні кімнати з замком, роздягальні, камери схову та душові кабіни.

При цьому велоінфрастуктура може надаватися безкоштовно як орендарям, так і відвідувачам бізнес-центрів. Грамотну велоінфраструктуру необхідно передбачати на етапі проектування офісного будинку, в готовий об’єкт всі перераховані вище складові (велопарковка, продуманий доступ до будівлі для велосипедистів, ліфти тощо) впровадити досить складно.

Продумана концепція велоінфраструктури, в тому числі і велопарковка в офісній будівлі, мають багато плюсів:

  • підвищують лояльність, в першу чергу, орендарів офісної будівлі;
  • надають позитивний вплив на імідж девелопера (на даному етапі розвитку велоінфраструктури в Україні впровадження велоінфраструктури – відмінна маркетингова подія);
  • велопарковки зовні і всередині будівлі, в додаток до паркувальних майданчиків, займають набагато менше місця.

Але слід також враховувати, що впровадження якісної велоінфраструктури досить затратна річ, особливо для функціонуючих будівель.

На нашу думку, в короткостроковій перспективі, велосипедна інфраструктура стане обов’язковою вимогою орендарів під час пошуку офісних приміщень.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини

Київський метрополітен введе обмеження з 1 червня

Адміністрація Київського метрополітену введе обмеження на прохід в станції з 1 червня для дотримання соціальної дистанції.

Українці істотно скоротили споживання імпортних товарів — НБУ

Значне скорочення імпорту призвело до утворення профіциту поточного рахунку, який в січні-квітні 2020 року склав $1,8 млрд, в порівнянні з дефіцитом $242 млн за аналогічний період минулого року.

Зеленський оприлюднив декларацію про доходи і витрати за 2019 рік

Президент Володимир Зеленський оприлюднив декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2019 рік.