Facebook Pixel
Русский военный корабль, иди нах*й.
Пожертвувати на армію
×

Шість правил масштабування, які працюють у бізнесі

Тарас Гетманський
засновник і CEO каршерінга Getmancar
Фото: Free-Photos / Pixabay

Фото: Free-Photos / Pixabay

Масштабованість — термін, який ми часто чуємо в бізнес-середовищі. Але що він насправді означає? Його нерідко асоціюють зі зростанням, але він означає набагато більше. Гнучкість, маневреність, універсальність — усе це допомагає вашому бізнесу розширюватися, як і готовність до непередбачуваних обставин. Щоби прояснити це поняття, хочу поділитися з вами своїми уроками масштабування.

1. Потрібна об'єктивна оцінка проєкту та своєї ролі в ньому

Якщо ви у своєму проєкті не бачите масштабування, то, можливо, варто задуматися, чи потрібно вам у принципі займатися цим проєктом. Як то кажуть, або ти робиш масштабний проєкт, або ти ремісник. У якийсь момент я втомився від локальних проєктів і сказав собі: або роблю проєкти, які можна масштабувати, або не роблю взагалі.

2. Немає проєктів, які не можна масштабувати

Щодо масштабування можна стверджувати: немає проєктів, які не можна масштабувати. Але є запитання: чи розумієте ви, як масштабувати ваш проєкт?

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!

Мій улюблений приклад — McDonald's. Продукт бренду — звичайний бутерброд із котлети, хліба та сиру, але бізнес масштабувався у величезну мережу ресторанів. На відміну від братів Макдональд, для Рея Крока це був проєкт не про булку з котлетою, а про масштаб.

Будь-який проєкт може бути або масштабний, або локальний. Найголовніше — знайти нішу для проєкту, яка дасть змогу зробити його масштабним. Якщо цього не бачите ви, то, можливо, варто знайти людину, яка подивиться на проєкт з іншого ракурсу.

Підписуйтесь на нас в Google News!

3. Проаналізуйте, яке масштабування органічніше для вашого бізнесу

Масштабування умовно розділяється на горизонтальне (в сервісах) і вертикальне (в географії). Компанія зростає в ширину, коли додає будь-які нові сервіси або покращує наявні. Вертикальне ж масштабування передбачає зростання в основних показниках вашої ніші: це клієнти, товари, послуги, ринки.

4. Масштабування заради масштабування — погана ідея

Загалом масштабування — це завжди добре. Як може бути погано, коли ти зростаєш? Проте ніхто не скасовував закони економіки та грошей. Через велику кількість вільних грошей масштабування натепер дуже швидко розганяється, і багато хто забуває про його основні критерії: вихід у прибутковість і час виходу в прибутковість. І виходить, що для багатьох інвесторів головним результатом стає масштабування заради масштабування.

Ще гарне правило: швидкість масштабування визначається швидкістю зростання твоєї команди, твоєю здатністю наймати потрібних людей. Так, ти можеш наймати правильних людей, можеш швидко їх наймати, але ти не завжди можеш забезпечити відразу ту кваліфікацію людей і в тій кількості, яка тобі необхідна. А якщо ми говоримо про дуже активне масштабування, то й поготів.

5. Не будуйте бізнес лише заради масштабування

Не потрібно робити масштабування головним пріоритетом бізнесу. Можна бігти настільки швидше паровоза, що в підсумку ви приїдете в ту країну, якої ще немає.

Масштабування точно працює. Тому що інвестори готові платити за нього дуже великі гроші. Але дивіться, на якому ви ринку натепер і яка його перспектива. Якщо ви будете довго масштабуватися і не буде жодного світла в кінці тунелю, то рано чи пізно закінчаться гроші й вас перестануть фінансувати.

6. Аналізуйте успішні кейси масштабування у вашій ніші

  1. Зважайте на прибутковість та зрілість суспільства.
  2. Аналізуйте ринок і впроваджуйте кращі рішення.
  3. Умійте вчасно зупинитися, якщо обрана модель масштабування перестала працювати.

Масштабування має стратегічно важливе значення для бізнесу. І це не стільки про амбіції, скільки про те, щоб комфортно впоратися зі збільшеним робочим навантаженням, клієнтами або користувачами, продовжуючи надавати якісний продукт. Що краще ваш бізнес буде підготовлений до зростання, то більше в нього шансів вижити.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини