Найважливіше в бізнес-спільнотах – це відчуття, що ти не сам. Адже будь-який запит, пов’язаний з бізнесом, можна вирішити всередині ком'юніті. Тут всі відкриті і заточені на співпрацю – поділитися досвідом чи інформацією, порадити класного експерта та допомогти. Це відчуття живого щита, частиною якого ти є.
Ефект опилення: як оточення прискорює ваше бізнес-зростання
Є гарна фраза: у депресивному суспільстві і люди сумують, в працюючому – працюють. Якщо біля вас люди, які працюють, навчаються, розвиваються будують бізнес, то ви опилюєтеся один від одного.
Так і в бізнес-спільнотах. Люди, які постійно щось шукають, роблять, змінюють, додають, і матимуть результат.
Тому не шукаєте причини, шукаєте можливості. Бо якщо людина проактивна і думає про можливості, то змінюється і її мислення. Вважаю, що бізнес-клуби міняють саме мислення.
Бізнес-клуби дають корисні знайомства та нове оточення. З одного боку, в них вступають за розвитком свого бізнесу. З іншого – своєї особистості. В моєму оточенні завдяки бізнес-клубам з’явилися клієнти, партнери, коучі та наставники.
А ще тут знаходять друзів. І товаришують родинами.
Чому бізнес-клуби важливі для підприємців
Клуби підприємців – це не «зустрічі в краватках». В прогресивних спільнотах все максимально диверсифіковано під запити учасників. Є експертні зустрічі та практичні навчання. Є кінопокази і неформальні спілкування з акторами та режисерами. А також психологічні та філософські зібрання.
Часто підприємці об’єднуються та створюють соціально відповідальні заходи, проводять збори для захисників. Так з’являються багато різних колаборацій. Бо спрацьовує принцип «купувати у своїх». А «свої» для «своїх» здебільшого дають кращу ціну та умови.
Тут можна отримати чесний фідбек – по вибору підрядника або навчання. Підприємці, які співпрацювали з виконавцями раніше або проходили певні курси, можуть дати якісний зворотний зв'язок зі свого досвіду.
Інсайдер про інсайти: що я здобув у бізнес-клубах
Всередині клубу можна знайти ментора. Що я і зробив. І спільно пропрацьовувати запит. Прописувати задачі і шукати найкращі шляхи їх виконання. Або можна знайти в інстаграмі «інфоцигана» за декілька тисяч доларів і не отримати результату. Особисто я обираю людину, з якою є точки дотику, яку я бачу особисто та можу на ділі побачити її цінності та досвід. У менторів з бізнес-ком'юніті немає мети заробити на вас. Їхня мета – поділитися досвідом, якого набули за роки свого становлення.
Наприклад, один із перших брендів українських смарт-замків з’явився завдяки бізнес-клубу. Тут народилося розуміння, що саме цей бренд і саме зараз потрібен ринку нерухомості в Україні. Провели дослідження аудиторії і перейшли до розробки бренду та стратегії його просування. Все це робили фахівці, які є учасниками бізнес-клубу.
На одній із зустрічей говорили про маркетинг. У мене одразу з’явилися декілька ідей для виставки, до якої ми якраз готувалися. Я одразу це втілив. І на виставці у нас ходила ростова фігура у вигляді смарт замка. Привертала увагу всіх до нашого стенду, з нею дуже багато фотографувалися та знімали відео.
Був запит, як збільшувати B2B-продажі. За його розбір не проголосували учасники, обрали інший. Проте запит трансформувався в дещо більше. Люди, яким актуальна була ця тема, почали об’єднуватися. Ми домовилися про подальшу роботу, створили чат на тему B2B-продажів. Досі спілкуємося, зустрічаємося, ділимося інструментами, які впроваджуємо, розбираємо їх ефективність. Це допомагає. Бо люди свідомо прийшли з досвідом, з інструментами, з мерчами, фішками.
Як знайти «своїх»: на що звертати увагу під час вибору клубу
По-перше, звертайте увагу на цінності клубу: як себе позиціонує, що пропонує, як розвивається.
По-друге, коннект з учасниками. Треба особисто приходити і дивитися, які люди, чи резонують вони вам, як вони проводять час на заходах, як проявляються. Чи можеш ти почерпнути щось у них, наскільки вони відкриті та готові ділитися досвідом. А тебе готові слухати? Якщо більшість відповідей «так», то треба туди йти і зростати.
Ефективний бізнес-клуб відрізняється системністю та постійним спілкуванням з підтримкою. Тобто раз на тиждень чи раз на місяць люди зустрічаються та спілкуються на різних івентах. Так є можливість проявитися – як організаторам клубу, так і учасникам. З’являється розуміння, наскільки людина «своя», зацікавлена у розвитку, які її цінності та принципи в бізнесі. Разові зустрічі такого розуміння не дають.
Інвестиція в контакти: формула оптимального нетворкінгу
Все залежить від цілей та бажаного результату, який ви ставите, долучаючись до бізнес-клубу. Є люди, які відвідують кожен захід. Це може бути і щодня. Є люди, які потрапляють туди раз місяць або приходять лише на масштабні події.
Тут головне контакт з людьми. Комусь достатньо навіть онлайн-формату. Хтось використовує цей простір лише для вирішення запитів чи особистих зустрічей з конкретними людьми.
Від учасників теж чекають ініціативи. Бо ми цільова аудиторія, для якої і працює бізнес-спільнота. Ми можемо самі пропонувати теми, бранчі чи обговорення. А адміністратори вже підбирають сильних спікерів, наприклад, з HR, маркетингу, продажів тощо. Так і народжуються івенти або особисті консультації.
Вимірюваний вплив бізнес-спільнот
Одночасно я був у трьох бізнес-спільнотах. І можу сказати точно: чим більше ти залучений, тим більше отримуєш. За 3 роки членства мій дохід зріс на 50%, а мережа професійних контактів розширилась втричі. Найголовніше – змінилося моє мислення та підхід до вирішення бізнес-завдань. Я почав бачити можливості там, де раніше бачив лише перешкоди. Бізнес-клуби не гарантують успіх, але вони створюють для нього найкраще середовище.