Купити квартиру в новобудові: як коронавірус змінив ринок нерухомості

Вікторія Берещак
оглядачка ринку нерухомості

Прогноз імовірного спаду активності на ринку нерухомості прямо залежатиме від рівня прогресування вірусу та відповідних заходів уряду.

Карантин дійсно впливає на купівельну активність і можливість, паралізує, але не вбиває ринок.


Тих, хто чекає на падіння цін на нерухомість у Києві, поспішаю розчарувати: не варто розраховувати на покупку квартири в новобудові за ціною автомобіля до кінця року. Дешевшати житло буде дуже скупо і не в кожному сегменті, хоча й різкого стрибка цін не передбачається.

Telegram Logo

Постраждає економ-клас, а також комфорт старого зразка. Виграє грамотно організований простір багатофункціональних ЖК, сервісних новобудов, де на чолі кута турбота про людину, її комфорт, здоров'я і безпеку.

Зростатиме вартість квадратного метра в новобудовах у міру активного повернення покупця на ринок, а також за рахунок собівартості будівництва та більш високих його темпів.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Ті девелопери, які в період карантину не зупинили роботу, акумулювали ресурси й продовжили будувати, опиняться в набагато більш виграшній позиції.

Люди все одно купуватимуть квартири, адже їм потрібно десь жити, а також тому, що ліквідні квадратні метри допомагають зберегти й примножити капіталовкладення.

Тимчасове затишшя викличе відкладений попит. Уже в квітні потенційний покупець знову повернувся обличчям до ринку. А з поступовим послабленням карантинних заходів і прийняттям нової економічної реальності охочих купити квартиру стане більше. І тоді виникне питання: а з чого ж вибрати?

Ніхто не скасовував базові правила перевірки дозвільної документації, історії та бекграунду забудовника, концепцію і формат ЖК залежно від своїх уподобань. Але в нинішніх реаліях з'являється новий важливий (а за фактом добре забутий старий) критерій — темпи будівництва.

Те, як девелопер будує під час карантину і напередодні його послаблення, безпосередньо впливає і на лояльність покупця, і на частку ринку. Наразі реальна активність на майданчиках — це інвестиція в майбутнє і робота з відкладеним попитом, яка конвертується в угоди.

За моїми даними, в березні продажі дійсно зупинилися практично в усіх компаній. Однак у квітні частина забудовників, які прийняли рішення не зупиняти будівництво та демонстрували його високі темпи, зуміли залучити покупця.

Є продажі, наскільки мені відомо, у Saga Development, Stolitsa Group, «Інтергал-Буд» і «КАН Девелопмент».

За тими даними, якими я володію, згідно з аналізом компаній-лідерів столичного ринку за обсягом проєктів, рекордсменом за кількістю угод став «Інтергал-Буд». У квітні вони зуміли збільшити продажі на 20% у порівнянні з березнем і уклали кілька десятків угод абсолютно в різних комплексах.

Цей факт ще раз підтверджує мої висновки про те, що:

1) відбувається експонентне зростання репутації забудовника, що тільки посилить боротьбу за споживача для невеликих і/або слабких гравців, отже, незабаром на нас чекає черговий раунд перерозподілу часток ринку. Сильні стануть ще сильнішими, а під кимось цілком може захитатися п'єдестал;

2) зростання цін на квартири від надійних девелоперів у цікавих і сильних форматах є закономірним і зумовленим законами ринку.

Тільки-но платоспроможний покупець знову буде активним (а це не за горами), інтерес до окремих ЖК, зростання собівартості (будівельних матеріалів та робочої сили), інфляція потягнуть вгору вартість квадратного метра в комплексах сегмента «комфорт+», «бізнес» і «бізнес+». Це буде плавне зростання, але щонайменше вдічі вищим у порівняннні із загальноринковою ціною.

Саме тому інвестиції в цікаві ліквідні концепції («місто в місті», багатофункціональні ЖК, комплекси з сервісною складовою або екоформати) на старті продажів по завершенні проєкту можуть дати приріст інвестицій до 30% залежно від характеристик. Якщо говоримо про центральний та навколоцентральні райони, сміливо можна розраховувати і на зростання на 50%.


Квартирне питання було, є і буде актуальним. Певні нюанси стосуються лише якості продукту, його характеристик і можливих ризиків для покупця. Якщо правильно вибрати забудовника і комплекс, можна не тільки конвертувати гроші в реальний продукт, але й змусити його працювати — перепродавши або здавши в оренду.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини