Facebook Pixel
Русский военный корабль, иди нах*й.
Пожертвувати на армію
×

Інвестиції в нерухомість: як вибрати квартиру для інвестицій у 2021 році

Вікторія Берещак
оглядачка ринку нерухомості
Фото: Free-Photos / Pixabay

Фото: Free-Photos / Pixabay

Купівля житла для інвестицій у 2021 році — один із популярних і перевірених способів отримати непогану прибутковість. За умов собівартості будівництва, що зростає, навіть середні ціни на новобудови Києва від початку року додали 17% у гривні та 23,5% у доларах. Що вже говорити про ліквідні формати й концепти, про які йтиметься нижче, — там збільшення ціни є ще відчутнішим.

Щоб заробити й не залишитися з носом на ринку нерухомості, приватному інвестору варто одразу визначитися зі стратегією. Нижче — три поради, як не помилитися з інвестицією в новобудови й максимально заробити.

Квартиру для перепродажу варто брати в певних форматах

Я б радила звернути увагу на формати поліфункціонального району або кварталу, екокомплекси в межах міста й до 15 — 20 км від Києва з рекреаційним складником, а також wellness-квартали.

Якщо подивитися на Київ, то вельми перспективними сьогодні будуть ЖК у Голосіївському районі біля метро «Голосіївська», «Васильківська», «Теремки» ближче до зелених паркових зон і з комплексним плануванням середовища для життя. Я б радила особливо придивитися до ЖК «Голосіївський», ЖК «Теремки», ЖК «Метрополіс», ЖК Respublika, ЖК «Авеню 42», ЖК «Кришталеві джерела».

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!

Традиційно добре розійдуться ліквідні формати в Солом'янському та Святошинському районах. Наприклад, ЖК City Hub, ЖК «Святобор», ЖК Sky Avenue і ЖК Lucky Land.

Можна розглядати й лівий берег, але із чітким розумінням запитів його цільової аудиторії. Тут також є низка хороших концептів, наприклад, в «Інтергал-Буд», Saga Development, Bud Development, Status Group,

Підписуйтесь на нас в Google News!

У прив'язці до формату обов'язково дивимося на локацію: не можна «із грязі в князі», навіть якщо дуже хочеться. Важливі транспортні потоки й хаби, наявність соціальної, побутової, комерційної інфраструктури в межах пішої 15-хвилинної прогулянки, зелені зони, а також стан інженерних комунікацій, дорожнього полотна.

Усе це також впливає на строк експозиції, бо після самого ЖК і планування покупець обов'язково захоче оглянути місцевість.

Ще на старті важливо оцінити структуру інвестиційного попиту в ЖК і його потенціал

Занадто висока інвестиційна активність може призвести до занадто великої кількості пропозицій готових квартир. Іншими словами, коли проєкти буде завершено, усі кинуться продавати.

Наразі є висхідна динаміка кількості інвестиційних квартир у ліквідних проєктах. Середній відсоток на ринку в таких форматах і комплексах зазвичай може бути вищим за 10%, якщо це проєкт комплексної забудови. Якщо це 20% і вище, раджу дуже добре подумати, чи потрібне воно взагалі саме тут.

Вам важливо зрозуміти, скільки тут буде потенційних інвесторів (таких, як ви). Водночас важливо розуміти, який рівень попиту. Чи вдасться зрештою всім екологічно збувати з рук квартири за бажаною ціною, не демпінгувати й не зашкодити іншим?

Потім зрозумійте (це дуже важливо), які квартири зазвичай беруть і братимуть для перепродажу, а які реально потрібні кінцевому покупцеві конкретно в цьому районі та ЖК.

Приклад: ходовими вважаються однокімнатні 45 — 55 кв. м — їх масово беруть усі. Але сама концепція проєкту передбачає, що тут рівною мірою житиме багато й самотніх молодих людей, і молодих сімей із дітьми. Не зайвим буде глянути в бік двокімнатних, а можливо, і трикімнатних квартир.

Комерція та готові квартири з ремонтом від забудовника як альтернатива класичним квартирам

Усі зациклилися на квартирах. Особливо зараз, коли так стрімко зростає вартість квадрата.

Однак саме в ліквідних форматах комерційні приміщення можуть порадувати інвестора не менше. По-перше, рівнем орендних ставок, які зросли від початку року в середньому на 10 — 15% за такими об'єктами.

По-друге, рівнем купівельного попиту на перепродаж за готовності. Не забувайте: квадратний метр там теж збільшується в ціні.

Важливо дивитися на прохідність місця, інженерію та планування приміщення, зручність розміщення лота, а також концепт ЖК і аналізувати майбутню цільову аудиторію, щоб правильно надати в оренду/продати об'єкт у майбутньому.

Добре розходяться приміщення з фасадним входом, місцем під вивіску, комерційні приміщення у вбудованих і окремих торгових і бізнес-центрах прямо на території.

Готові квартири з ремонтом від забудовника — варіант, як збільшити вартість лота завдяки додатковій цінності. Прибутковість такої стратегії дає зверху в середньому ще 30%, але і «вхідний квиток», як ви розумієте, тут дорожчий.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини