Facebook Pixel

Path to Play, або хто та чому цікавиться азартними іграми

Вікторія Закревська
Заступниця голови Ukrainian Gambling Council з комунікаційних питань

Розвиток грального бізнесу у світі в останні п’ять років відбувається шаленими темпами. А в останні три роки темпи зростання перевищують 20% на рік.

Через пандемію змінилися механізми поширення ігор, а в людей з'явилося більше часу на те, щоб грати. Експерти припускають, що в наступні два роки зростання дещо уповільниться, проте прогнозують, що воно зберігатиметься на рівні не менш як 10% на рік.

Такі зміни вимагають від національних регуляторів проведення ретельних досліджень поведінки гравців для вивчення впливу різних чинників на їхню мотивацію. Насамперед щоб і надалі дотримуватися високих стандартів безпеки та вчасно попереджати ризики підвищення ігрової залежності.

Саме для того, щоб зрозуміти поведінку гравців і розібратися, хто, чому та з яких причин починає грати в азартні ігри, Комісія з азартних ігор Великої Британії (United Kingdom Gambling Commission – UKGC) створила новий проєкт дослідження Path to Play (Шлях до гри).

Він розроблений задля кращого розуміння того, якою є «типова подорож гравця від початку до кінця азартної взаємодії», базується на попередніх проєктах UKGC і спрямований на глибше вивчення поглядів гравців, їхніх звичок і впливів на них інструментів маркетингу.

Path to Play вказує на ключові віхи та фази, через які проходять гравці. В UKGC зазначають, що це не універсальна модель, адже вона визнає, що гравці не всі однакові й мають різний досвід.

Проте вона дає змогу окреслити коло типових складників – етапів, що проходять усі гравці, від думок про можливість узяти участь у грі до отримання певного результату від гри. Усі ці етапи різною мірою впливають на поведінкові реакції гравців. Вони йдуть один за одним, крім «зовнішніх тригерів» і «внутрішніх імпульсів», які, найімовірніше, виникають одночасно.

В основі дослідження лежать шість складників:

  • пасивні впливи (основне ставлення та сприйняття азартних ігор);
  • зовнішні тригери (поштовхи, що спонукають до розгляду гри);
  • внутрішні імпульси (мотивація/причина грати в азартні ігри);
  • активний пошук (процес відбору продукції);
  • ігровий досвід (як відбувається гра);
  • результат гри (вплив перемоги чи поразки).

Дослідження вкотре довело, що ризики розвитку ігрової залежності (лудоманії) перебільшено, і вони невисокі. Насамперед через те, що рішення про участь в азартній грі зазвичай приймається під впливом популярної події, наприклад, чемпіонату світу з футболу чи Прем’єр-ліги. Водночас інші чинники (реклама, спонсорство, акції) мають набагато менший вплив, отже, класифікуються як «фоновий шум».

Найвизначальнішим складником у рішенні про участь в азартній грі є пасивні впливи: наше виховання, коло спілкування, те, як ми щодня стикаємося з азартними іграми, а також минулий досвід. Усе це впливає на наше загальне уявлення про азартні ігри та ставлення до них.

Дослідження довело, що найвразливішими до різних впливів на всіх етапах дослідження були азартні гравці й ті, хто має ігрову залежність. Цей факт спростовує міф про те, що рекламні акції та інші зовнішні чинники роблять зі звичайних гравців лудоманів. Ні, вони виступають лише як чинники підсилення ігрової залежності в тих, у кого вона вже є.

Реалізація проєкту Path to Play має на меті допомогти UKGC у створенні нових політик та ініціатив для кращого розв'язання проблеми азартних ігор та індустрії загалом завдяки розумінню всього шляху гравців і того, що впливає на їхню поведінку.

Крім того, лише завдяки таким дослідженням організатори азартних ігор і національні регулятори отримають правдиву інформацію про те, які заходи безпеки працюють і є найбільш ефективними та яка підтримка потрібна гравцям.

Відповідно, більше досліджень – більше безпеки для гравців в азартні ігри.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора