Приватні інвестори — це пул професіоналів і аматорів, абсолютно різноманітна публіка, яка може дуже відрізнятися залежно від проєкту, його формату та цінності. Є група професійних гравців, які займаються цим через особистих брокерів і консультантів.
Останні, маючи досвід у сфері нерухомості як рієлтори, менеджери ОП, знають принцип підбору ліквідних ЖК із потенціалом зростання ціни на 20-30% за цикл проєкту, орієнтуються в юридичних нюансах, уміють домовитися про спецумови.
Категорія таких покупців не найчисленніша й дуже стабільна у своїх уподобаннях: працюють зазвичай з одним і тим самим забудовником або тільки з одним класом (наприклад, тільки з бізнесом) або форматом (заходять у комплексні ЖК у форматі місто в місті). Загальна кількість цих покупців не перевищує на ринку 5%.
Ще одна група — це приватні інвестори з невеликим пулом квартир. Вони купують їх на старті, а потім продають. Тут може бути й людина, яка вперше замислилася над нерухомістю як способом збереження капіталу від інфляції та його примноження, так і комерсанти, що займаються цим багато років. Зазвичай це від 1 до 2-3 квартир на руки й не завжди в одному й тому самому ЖК. Таких інвесторів значно більше — у 2 — 2,5 раза, і їхній відсоток збільшується з огляду на зниження ставок за депозитами.
Якщо в ЖК 70% квартир придбано інвесторами для подальшого перепродажу або оренди, я б не радила мати справу з подібним проєктом, яким би привабливим він не здавався. Уявіть, що весь цей пул квартир одразу опиниться на ринку — чи вистачить платоспроможного попиту, щоб його проковтнути й перетравити, я не певна. Як наслідок, несумлінна конкуренція, демпінг та інші витрати.

Розумний інвестор завжди зважить загальний обсяг інвестиційних угод у ЖК і районі, зіставить це з реальним попитом і перспективами розвитку району та міста.
Час реалізації квартири теж залежатиме від цих самих чинників. Сьогодні це можуть бути як три місяці до введення в експлуатацію, так і пів року — рік у вже заселеному будинку.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора
Читайте також
PUMA переосмислює гру: старт наймасштабнішої та найгучнішої кампанії року — "GO WILD"
Головна подія ресторанного бізнесу цієї весни – PRORESTO’25 в Одесі 28 квітня!