Доброчесна реклама – частина політики соціальної відповідальності гемблінгу

Заступниця голови Ukrainian Gambling Council з комунікаційних питань

Фото: unsplash.com/photos/FvqWnYo534s

Переважна більшість вітчизняного бізнесу під час війни активно допомагає державі боротися з агресором і демонструє найкращі приклади соціальної відповідальності.

Не стали винятком із загального правила й представники грального бізнесу, які не лише витрачають частину своїх доходів на безпосереднє фінансування потреб армії, сил територіальної оборони та вимушених переселенців, але й організували спеціальні благодійні проєкти для збору коштів на потреби держави.

Але, на жаль, під час війни активізувалися також представники нелегального сегмента азартних ігор, які використовують усі можливості для того, щоб у шахрайський спосіб привернути до себе увагу гравців. Зокрема, через поширення реклами піратських сайтів онлайн-розваг, обсяг якої суттєво зріс за останні три місяці.

Всеукраїнська рада гемблінгу (Ukrainian Gambling Council – UGC) від початку свого існування перебувала на позиціях максимальної прозорості, законослухняності та соціальної відповідальності грального бізнесу.

І зараз, під час повномасштабної війни, ця стратегія залишається незмінною: UGC боротиметься за охайність легального ринку та захищатиме своїх членів від навали піратів.

У 2021 році легальні організатори азартних ігор, які є членами UGC, підписали Меморандум щодо реклами азартних ігор, організаторів азартних ігор і спонсорства телепередач із використанням знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими відбувається діяльність з організації та проведення азартних ігор.

З-поміж низки добровільних обмежень, які взяли на себе підписанти Меморандуму, можна виділити такі:

  • утримання від переманювання трафіку та введення гравців в оману через використання схожих торгових марок інших Сторін цього Меморандуму;
  • відмова від використання під час розміщення спонсорських матеріалів гіперпосилання (QR-кодів) в межах спонсорської інформації;
  • відмова в рекламних роликах від зображення процесу послуги або імітації такого процесу (натискання на кнопки, тримання фішок у руках, обертання рулетки, розміщення ставок), процесу висипання/вручення та іншого динамічного руху грошей, монет, банківських карток, банківських металів тощо.

Цей документ став базовим елементом саморегульованого механізму ринку легального гемблінгу, який сприяв упорядкуванню реклами азартних ігор.

Меморандум також став запобіжником появи подальших додаткових обмежувальних заходів. Діятиме він до 31 грудня 2025 року, а його тримачем виступає UGC.

Цьогоріч UGC продовжує боротьбу з нелегальним ринком реклами гемблінгу.

Минулого тижня на базі UGC було створено гарячу лінію (кнопка «поскаржитися на нелегальну рекламу азартних ігор»), на яку можуть звертатися громадяни України, представники медіа, рекламних компаній, легальних організаторів азартних ігор для отримання консультації щодо того, якою має бути легальна реклама азартних ігор або для подання скарг на нелегальну рекламу.

Усі подібні звернення наші юристи опрацьовуватимуть і спрямовуватимуть до відповідних органів.

Відповідальна реклама – це продовження політики соціальної відповідальності легальних організаторів азартних ігор. Як і соціально відповідальний бізнес, члени UGC робитимуть усе, що від них залежить, аби в Україні працював цивілізований гральний ринок, де доброчесна реклама є невіддільним його складником.

У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Читати на The Page

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора