Європейська організація з безпеки повітряної навігації (Євроконтроль) спрогнозувала, що обмеження в українському авіапросторі залишаться чинними до 2029 року. На чому базується песимістичний прогноз? Фінансовий аналітик ICU Михайло Демків в ефірі ЕспресоTV прокоментував новий звіт Євроконтролю – організації, яка поєднує європейських диспетчерів – щодо перспектив відновлення авіасполучення в Україні.
Консерватори в Євроконтролі
Євроконтроль, звичайно, ж не має якихось секретних знань про перспективи завершення війни в Україні. Регулятор просто оприлюднює свій прогноз про те, куди рухатиметься європейська галузь авіаперевезень. Базовий сценарій для них – ситуація буде такою, якою вона є зараз. Чому? Публічно вигідно бути, скажімо так, консерваторами й казати, що нічого не зміниться. Вони не хочуть закладати у свої прогнози якийсь надзвичайний позитив чи негатив.
Чи будуть закриті аеропорти в Україні до 2029 року
З гучних заголовків можна було прочитати, що нібито аеропорти однозначно будуть закриті до 2029 року. Але, це не так. Навіть в самому прогнозі прямо йдеться, що у випадку різкої зміни ситуації (читай перемоги України) ситуація зміниться.
Україна – потенційний ринок для авіаперевізників
Варто розуміти, що український ринок в принципі великий для авіаперевізників. Це 16 мільйонів пасажирів у 2021 році. В доковідному 2019 році в нас взагалі було 24 мільйони пасажирів. Звичайно, порівняно з сотнями мільйонів пасажирів в Європі, це не так багато, але це все ж таки це потенційний ринок.
Європейські авіакомпанії піднімають ціни через обліт України
Для європейських компаній викликом є навіть не так неможливість літати в Україну, яка точно відновиться, як можливість літати НАД Україною загалом. А тут вже десятиліття є проблеми. Спочатку літаки перестали мати змогу залітати в повітряний простір Криму, крім літаків країни-окупанта. Потім був збитий малайзійський Boeing на Донбасі. У 2021 році божевільний білоруський диктатор силою посадив літак Ryanair – це закрило ще і білоруський повітряний простір для багатьох європейських компаній. І пролітати над Україною стало вкрай складно, тому що навколо скрізь проблемні ділянки повітряного простору. У 2022 році Росія почала війну й отримала авіасанкції. Чи після перемоги ситуація покращиться? Не факт. А це впливає на планування маршрутів авіакомпаній, які через обліт дорожчають.
Текст опублікований за узгодженням з автором.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора