Пропоную розглянути можливість запобігання блокуванню податкових накладних завдяки спрямуванню до податкового органу таблиці даних платника податку.
Що являє собою згадана таблиця даних? Це документ, який містить інформацію щодо товарів і послуг, які ваша компанія закуповує або надає/постачає.
Можливість подання таблиці даних до органу, що здійснює контроль, та її форма визначаються Постановою Кабміну № 1165 (Порядок 1165).
У таблиці даних ми зазначаємо види економічної діяльності (КВЕД), коди УКТЗЕД товарів, які платник купує або продає, та коди послуг, які платник надає або отримує.
Чи допоможе надання такої таблиці платнику
Однозначно так. Однією з ознак безумовної реєстрації ПН є відображення операції з ПН у таблиці даних. Під час аналізу ПН відсутність даних щодо товару/послуги в такій таблиці стане додатковою підставою ухвалення рішення не на користь реєстрації ПН.
Саме тому аби зменшити ризики автоматичного зупинення реєстрації ПН, варто заздалегідь визначитися з товарами чи послугами, які плануються, та надати відповідні дані до податкової.
Порядком 1165 передбачено випадки, коли таблиця даних враховується ДПС в автоматичному режимі. У разі якщо ваша компанія не входить до визначених Порядком 1165 випадків, вам доведеться пройти «конкурсний відбір» комісії регіонального рівня.
І на практиці дуже часто виходить так, що одного бажання компанії подати таку таблицю даних недостатньо — потрібно ще «поборотися» з податківцями, аби пройти такий «конкурс» і щоб було ухвалено відповідне рішення про врахування таблиці. Адже доведеться не тільки заповнити таблицю визначеної форми, а ще й надати відповідні пояснення до неї.
Отже, якщо коротко, то основними причинами неврахування таблиці є: банальні технічні помилки під час заповнення таблиці, відсутність повних і чітких пояснень, які б пояснювали можливість реальної діяльності компанії, ненадання підтверджувальних документів, звітності тощо, невідповідність видів діяльності, зазначених у таблиці, наявним у платника засобам виробництва, а також наявність у податківців інформації, яка свідчить про здійснення платником ризикових операцій.
Основні рекомендації щодо заповнення таблиці даних і складання пояснень:
1). Надавати тільки правдиву й максимально повну інформацію.
2). Під час складання пояснень треба пояснити суть діяльності компанії, починаючи від історії реєстрації.
- Зазначаємо кількість штатних працівників, активи, основні засоби компанії, орендовані приміщення/техніку тощо, залишки готової продукції, сировини, середню заробітну плату працівників, дані щодо наявності земельних ділянок, основних постачальників/покупців тощо.
3). Додаємо підтверджувальні документи до прописаного в поясненнях, наприклад, штатний розпис, звіти, оборотно-сальдові відомості, накладні, статистичну звітність тощо, тобто кожне слово з пояснень підкріплюємо документом.
Пояснення фактично мають переконати податковий орган у тому, що ваша компанія має достатній сабстанс для ведення своєї статутної діяльності.
Таблиця даних платника податку подається в електронній формі засобами електронного зв’язку. Після отримання такої таблиці комісією регіонального рівня остання має 5 робочих днів на її розгляд.
Результатом буде або врахування, або неврахування такої таблиці.
За наслідками ухваленого рішення про неврахування таблиці даних її можна надати знову, а можна й оскаржити в суді.
Проте якщо ви бодай подумали, що ваша компанія має позитивну історію, не належить до ризикових, а тому подавати таблицю даних платника не потрібно, нагадаю, що перебування не в «ризикових» сьогодні не гарантує того, що ви там не опинитеся наступного місяця.
Тобто таблиця не допоможе розблокувати ПН, реєстрацію яких уже зупинено, але однозначно допоможе уникнути майбутніх блокувань.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора