Facebook Pixel

Як розсерджені клієнти «звільнили» керівництво концерну Boeing

Генеральний директор Boeing Дейв Келхун

Генеральний директор Boeing Дейв Келхун

Вже 85 днів розвивається криза в концерні Boeing, пов'язана з тим, що 5 січня в польоті у літака 737 MAX 9 авіакомпанії Alaska Airlines випала заглушка дверей. 25 березня було оголошено: генеральний директор Boeing Дейв Келхун залишить свою посаду наприкінці 2024 року, голова ради директорів Ларрі Келлнер не виставлятиме свою кандидатуру на переобрання, а Стен Діл, який очолював підрозділ комерційних літаків, піде у відставку негайно.

«Повстання керівників американських авіакомпаній допомогло повалити керівництво Boeing, — пише Reuters. — Тепер авіакомпанії стикаються з тривалою невизначеністю щодо постачання реактивних літаків і закликають до більш глибоких змін — починаючи з вибору важкоатлета у сфері виробництва на посаду генерального директора».

«Для Boeing настає момент, коли не можна вдавати, що все гаразд», — сказав колишній генеральний директор Air Canada Келін Ровінеску.

Інцидент, що стався 5 січня, призвів Boeing до нової кризи через п'ять років після того, як дві катастрофи зі смертельними наслідками призвели до зупинки польотів усіх літаків моделі 737 MAX.

Регулятори почали стримувати виробництво Boeing. Авіакомпанії намагалися адаптувати свої графіки рейсів до затримок з поставками літаків.

Динаміка курсу акцій Boeing

Динаміка курсу акцій Boeing

Boeing намагався переконати клієнтів, що зможе виправити слабкі місця у своєму виробничому ланцюжку, але ті не захотіли більше чекати. 20 березня керівники найбільших клієнтів MAX у США — авіакомпаній Southwest, United та Alaska — вимагали зустрічі з радою директорів. Але замість зустрічі рада оголосила в неділю, 24 березня, про майбутні відставки керівників концерну. Високопоставлене джерело в галузі описало цій струс як те, що керівництво Boeing «звільнено клієнтами».

Ці відставки — найширша чистка на найвищому рівні Boeing відтоді, як генеральний директор Філ Кондіт подав у відставку після того, як фінансового директора компанії було звільнено внаслідок скандалу з оборонним контрактом у 2003 році.

«Американські авіаперевізники були сповнені рішучості домогтися зміни режиму», — розповіло Reuters джерело, знайоме з ходом дискусії.

Раніше генеральний директор United Скотт Кірбі публічно оголосив, що більше не чекатиме відкладеного MAX 10, головної надії Boeing на протидію популярному A321neo концерну Airbus. «Приземлення MAX 9, ймовірно, стало тією соломинкою, яка зламала спину верблюда», — сказав Кірбі. Він уже злітав до Франції, щоб розпочати переговори з Airbus про постачання 200 літаків. Генеральний директор Alaska Airlines Бен Мінікуччі, який відігравав особливо активну роль у тиску на Boeing, сказав в інтерв'ю телекомпанії: «Це мене злить. Boeing краще за це». Такі слова рідко кажуть публічно.

«Динаміка відносин постачальника та замовників у випадку з Boeing вийшла за межі крайнощів, які хтось бачив», — сказав незалежний консультант з авіації Дік Форсберг.

Хронологія кризи з Boeing 737 MAX

Хронологія кризи з Boeing 737 MAX

«Це кінець кар'єри, якщо ваші клієнти заявляють, що не довіряють вам і хочуть звернутися до вашого начальства, — сказав Джеффрі Зонненфельд, професор управлінської практики в Єльській школі менеджменту. — Такі колективні дії — рідкість у будь-якій галузі».

Авіакомпанії кажуть, що падіння морального духу та висока плинність кадрів на заводах Boeing після пандемії «затьмарили» процес виробництва та планування, на виправлення якого знадобляться роки.

Галузевий регулятор, виробники та й самі авіакомпанії наполягають на тому, що літаки серії MAX після вжитих заходів стали безпечними. Але оскільки деякі пасажири тепер цікавляться моделлю літака, що виконує рейс, перш ніж купувати квитки, авіакомпанії кажуть, що потрібно зробити більше, щоб заспокоїти громадськість.

«Тут дійсно потрібна людина з сильною інженерною освітою, терпінням, інтересом і схильністю вникати в деталі того, що відбувається на виробництві», — сказав Ровінеску про наступного генерального директора Boeing.

***

Аналітики галузі припускали, що Келхуна замінить генеральний директор GE Ларрі Калп, але той заявив, що він повністю зосереджений на GE Aerospace: Немає кращого бізнесу. Немає кращої роботи».

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉