За кого вболівати у «дакарі»: лідери та претенденти

Усі фаворити марафону Dalar Rally-2022. Фото: TSO

1 січня в Саудівській Аравії стартує черговий «Дакар», у якому схльоснуться найтитулованіші чемпіони зі світу ралі, ралі-кросу, кільцевих гонок і навіть Формули-1

Найголовніший марафон втретє пройде територією Саудівської Аравії. Він стартує 1 січня в Джидді і повернеться туди через два тижні і 8 тис. км, поневірянь по пісках. Маршрут більш ніж на 70% оновлено, а єдиний день відпочинку заплановано на 8 січня, коли пелетон дістанеться Ер-Ріяду.

MINI JCW Buggy Себастьяна Халперна. Фото: X-raid

MINI/X-raid Team

Придворна команда концерну BMW AG – головний лідер «Дакара». За останні десять років вона виграла шість марафонів, включаючи два останні. Не в останню чергу завдяки диверсифікації ризиків. У її розпорядженні два болід принципово різних конструкторських шкіл: середньомоторне задньопривідне баггі MINI JCW Buggy і класичний повнопривідний позашляховик MINI ALL4 Racing, побудований на базі BMW X3.

Але головним козирем команди були топові пілоти. І якщо з технікою і зараз все гаразд, то з гонщиками все дуже погано. Кадрова політика амбітного новачка Audi буквально знекровила X-raid Team: «кільця» в останній момент відвели у сусідів Стефана Петеранселя і Карлоса Сайнса, які на двох виграли 17 «дакарів». У результаті в X-Raid залишилися лише гонщики другого ешелону — Якуб Пжигонскі, Ясід Сейдар та Себастьян Халперн. З іншого боку, демарш лідерів — чудовий шанс для них нарешті поборотися за перемогу не лише на окремих етапах.

Новобранка команди MINI X-raid Team Лайя Сансю Фото: КН-7

Напевно, увагу фанатів MINI X-raid Team буде прикуто і до дебютантки Лайє Санс. Іспанська мотогонщиця, за плечима якої вже 11 «дакарів», виглядає на топовій техніці дуже впевнено.

«Я впевнена, що MINI ALL4 Racing не завдасть мені клопоту, і це вселяє впевненість, – коментує новий етап кар'єри синьйориту Санс. – На такому автомобілі я зможу добре розпочати гонку та гідно фінішувати».

https://thepage.ua/auto/news/marafon-dakar-rally-fontan-ekotehnologij

Головна сила Toyota Gazoo Racing – Нассер Аль-Аттія. Фото: Toyota

Toyota Gazoo Racing

Здавалося б, найбільше від послаблення MINI виграє його головний антогоніст останніх років. Але буквально сьогодні стало відомо, що й у Toyota Gazoo Racing не обійшлося без втрат: коронавірусні тести провалили одразу два пілоти — Жінель де Віллерс та Ерік ван Лун. Особливо прикро за 49-річного ветерана, який пропустить гонку вперше з 2003. І не зможе продовжити свою фантастичну серію із 13 поспіль фінішів у топ-10.

В обличчі південноафриканця команда втратила набагато більше, ніж швидкого та надстабільного пілота.9 років тому, відсунувши убік свої переможні амбіції, де Віллерс буквально очолив команду з ПАР. Так-так, офіційно японський бренд у рейдах представляє його південноафриканське відділення. Де Віллерс став для команди і першим пілотом, і логістом, і адміністратором, і випробувачем. Саме він координував будівництво новітньої версії пікапа Hilux T1+, на якому команда спробує повторити успіх 2019 року.

Найшвидший «дакарівський» пікап — Toyota Hilux T1+. Фото: Eurol

Фактично, у команди залишився лише один претендент на перемогу — надшвидкий Нассер Аль-Аттія, який приніс Toyota ту єдину перемогу. Язід аль-Раджі та Ронан Шабо надто нестабільні, а решта пілотів (Шамір Варіава, Ерік ван Лун, Люсіо Альварез) – недостатньо швидкі.

«Ми вирушаємо на Дакар на нашій новій машині Toyota Hilux T1+. – відкрив завісу таємниці Нассер Аль-Аттія. – Тепер у нас більше хід підвіски та діаметр коліс, що є серйозною перевагою на пересіченій місцевості».

Себастьєн Льоб та побудоване Prodrive баггі BRX Hunter Т1. Фото: Bahrain Raid Xtreme

Prodrive BRX Hunter

Такі значні втрати у лідерів – чудовий шанс для «третьої сили», якою є незалежна британська команда Prodrive. Тим більше, що тепер її кольори захищають такі аксакали як Нані Рома та Орландо Терранова, які з року в рік примудрялися битися з лідерами навіть на відверто слабкій техніці. Тепер же в їхніх руках буде всебічно доведене баггі BRX Hunter T1, яке навіть зовні виглядає найгрізніше MINI і Toyota. справжня зброя відплати.

На тлі синьйора Роми навіть найтитулованіший раліст світу Себастьєн Льоб виглядає юніором. Француз ось уже шість років штурмує дакарівські дюни, накопичуючи необхідний досвід. І навіть вирішив розлучитися зі своїм беззмінним штурманом Даніелем Оленою, з яким ганявся майже чверть століття. Точніше, на зміні штурмана після минулого марафону наполягла його нинішня команда, посадивши праворуч від 9-кратного чемпіона WRC рейдового штурмана Фаб'єна Луркіна.

Нані Рома та його баггі BRX Hunter T1. Фото: Bahrain Raid Xtreme

«Ми серйозно доопрацювали наш автомобіль, особливо щодо підвіски – прокоментував ситуацію до команди Себастьєн Льоб. – Зараз ми у найкращій формі порівняно з попереднім роком, тому боротимемося за лідерство на кожному етапі».

Читати на The Page