Днями в Києві благодійний освітній проєкт STEM is FEM зібрав дівчат з усієї України, аби розповісти їм більше про машинобудування.
Проєкт STEM is FEM мотивує українських школярок обирати для себе STEM-напрямок (наука, технології, інжиніринг і математика) для вищої освіти та кар’єри. І для цього кожні два місяці обирає 30 найкращих і запрошує їх на освітні заходи в столиці.

Фото: STEM is FEM

Учасниці освітнього проекту STEM is FEM
Цього разу дівчата знайомилися з українським машинобудуванням і приглядали собі місце у цій галузі. Але розпочали із розмови з мотиваційними спікерками — жінками, які досягли найвищих кар'єрних сходинок у найрізноманітніших напрямах.
Найбільше завтрашніх студенток, звісно, цікавило питання: як обрати майбутнє, яке дасть змогу досягти успіху й не розчаруватися у виборі.

Фото: STEM is FEM
Лотта Сільвандер, голова UNICEF в Україні
«Знайдіть ту річ у житті, яка змушуватиме вас хотіти вставати зранку раніше, щоби зробити більше й дізнатися більше. Прочитати ще одну книгу, поговорити зі ще однією людиною. Річ, яка буде вашим натхненням. Не думайте, яку посаду ви хочете посісти, думайте глибше, відчувайте, і це направить вас на вірний шлях», – радила голова UNICEF в Україні Лотта Сільвандер.

Фото: STEM is FEM
Оснат Лубрані, координаторка ООН в Україні
Не відмовлятися від власних пріоритетів, якщо цікавлять технологічні сфери, пропонувала й координаторка ООН в Україні Оснат Лубрані: «У сучасному світі все важливішими стають питання наукового, інженерного й технічного розвитку. Проте наразі в Україні, як і в усьому світі, жінки представлені в цій сфері недостатньо. Тут домінують чоловіки. Дівчат не заохочують долучатися до цієї сфери. Наше завдання – досягти гендерної рівності. Тому тема проєкту STEM is FEM є дуже важливою для нас».

Фото: STEM is FEM
Олена Тарєєва, маркетингова директорка BMW Україна
«Зараз я працюю в чоловічому середовищі, проте на роботі фактично немає статей. Не бійтеся різниці в статях. Не бійтеся бути собою. Нічого страшного ні в маскулінному, ні, навпаки, у фемінному оточенні немає. Будьте собою і творіть свою власну історію», – додала маркетингова директорка BMW Україна Олена Тарєєва.

Фото: STEM is FEM
Пяйві Мааріт Лайне, Надзвичайний і Повноважний Посол Фінляндії в Україні
Проте поступ у світі відбувається нерівномірно, зазначила Надзвичайний і Повноважний Посол Фінляндії в Україні Пяйві Мааріт Лайне. У Фінляндії картина дуже відрізняється від української: «Цікавий момент у нашій історії – у нас була жінка-президент Тар'я Галонен, яка була на посаді два шестирічні терміни. Упродовж і після її президентства деякі молодші дівчата запитували, чи це дійсно можливо, щоби чоловік теж став президентом. Бо все, що вони бачили, – це президент-жінка. До фінського парламенту на минулих виборах було обрано 48% жінок, а уряд більше жіночій, ніж чоловічий».

Фото: STEM is FEM
Сабріна Гільдехаус, генеральна директорка інвестиційної компанії Gildehaus
І все ж картина у STEM-галузі все ще є далекою від реальної рівності, але змінити це можливо, вважає генеральна директорка інвестиційної компанії Gildehaus Сабріна Гільдехаус. Вона працює в індустрії моди вже впродовж 14 років. Два роки тому Сабріна переїхала з Німеччини до Києва, де заснувала власну компанію, яка надає підтримку та інвестиції українським брендам, що не мають достатнього капіталу та практичного досвіду задля виходу на західноєвропейські ринки.
«Історично та й зараз жінки чують фрази на кшталт «так, це гарна ідея, але давайте згодом». Проте жінки не мають це слухати, вони мають кидати виклик нормам, стандартам. Аби зробити перший крок, треба кинути виклик. Треба змусити світ почуватися трішки некомфортно. Цей дискомфорт надалі і створить ті зміни, які нам усім потрібні».
Окрім гендерної теми, говорили дівчата зі спікерками і про шлях України в сучасному світі та про зусилля, які необхідно докласти, щоби прямувати ним.

Фото: STEM is FEM
Еміне Джапарова, перша заступниця міністра закордонних справ України
«Сьогоднішній світ – світ маленької уваги. Відбувається шалена конкуренція брендів. Дуже багато країн вкладають великі гроші у свою репутацію, м’якою силою намагаються донести свій меседж про себе. Україна теж приєдналася до цього. Ми вкладаємо великий ресурс у формування позитивного іміджу нашої країни», – розповіла перша заступниця міністра закордонних справ України Еміне Джапарова.

Фото: STEM is FEM
Екскурсія до автомобільного салону BMW Україна
Після спілкування з поважними спікерками в мотиваційній частині заходу дівчата здійснили екскурсію до одного з автомобільних салонів BMW Україна, де познайомилися із сучасними технологіями в машинобудуванні та дізналися про напрямки, у яких рухається галузь.

Фото: STEM is FEM
Екскурсія до Національного музею авіації
Дівчата також завітали до Національного музею авіації, де їх познайомили з історією розвитку авіабудування та українськими здобутками в цій галузі. А ще вони поспілкувалися із жінками, які вже сьогодні працюють в українському машинобудуванні.

Фото: STEM is FEM
Тетяна Поліщук, інженерка-технологиня відділу головного технолога ДП «Завода 410» цивільної авіації
«У колективі відділу головного технолога завжди було лише декілька жінок. Він переважно чоловічий. І сьогодні ситуація не змінилася. Жінки не цікавляться ремонтом літаків. Це вважається чоловічою роботою, хоча вона є дуже цікавою і творчою. За моєї пам'яті було переобладнання вантажного літака АН-26 у салон для арабського шейха. Треба було підібрати матеріали, переробити вантажний літак на VIP-салон. До речі, вийшло дуже гарно. Борт президента України теж обслуговується у нас», – розповіла інженерка-технологиня відділу головного технолога ДП «Завод 410» цивільної авіації Тетяна Поліщук.

Фото: STEM is FEM
Учасниця освітнього проекту STEM is FEM
З неменшим захватом розповідала про свою роботу і заступниця генерального директора львівського концерну «Електрон». «Я безпосередньо працюю на виробництві і можу сказати вам: ви не повинні лякатися великих об’єктів із великою кількістю обладнання, де постійно щось гримить, стукає й шумить. Це все насправді дуже природно й органічно. Для себе я порівнюю виробництво із симфонічним оркестром. Як в оркестрі у нас велика кількість музичних інструментів, так і на виробництві у нас велика кількість обладнання. На виробництві, як в оркестрі, усе має бути злагоджено, гармонійно».

Фото: STEM is FEM
Ольга Краско, віцепрезидентка корпорації «Профі»
А підсумувала досвід двох днів роботи модуля віцепрезидентка корпорації «Профі» Ольга Краско: «У Біблії 365 разів повторюється словосполучення «не бійся». Я дуже хочу вам порадити, щоби ви ніколи нічого не боялися. Не боялися обрати собі професію, яка може зараз не є популярною, але вона створює додану вартість. Дівчата мають вчитися, працювати й розвивати нашу квітучу Україну. Я тішуся з того, що бачу перед собою зараз».