Фото надане партнером
Частка європланувань у структурі попиту на первинному ринку житла столиці нині становить від 55% до 65% залежно від сегмента — зокрема у класах «комфорт+» та «бізнес».
Як йдеться в аналітичному дослідженні групи компаній DIM, за останній рік інтерес до таких адаптивних форматів зріс серед покупців усіх вікових категорій.
У віковій групі до 40 років кожен третій обирає європланування, переважно однокімнатні та двокімнатні квартири площею від 42 до 85 кв. м. Основний мотив — житло «для себе» або з урахуванням партнерства і майбутньої родини. Покупці від 40 років — кожен четвертий віддає перевагу двокімнатним європлануванням або ергономічним трикімнатним квартирам площею 90–130 кв. м.
«В обох вікових групах ключовим чинником вибору залишається функціональне зонування. Простора кухня-вітальня площею 24–27 кв. м виконує роль головної зони спільного дозвілля, а окремі спальні (12–14 кв. м) з санвузлами і гардеробами — забезпечують приватність та комфорт для відпочинку», — зазначає молодший партнер групи компаній DIM Арсеній Насіковський, посилаючись на дані дослідження структури попиту київського регіону за останній рік.
У 2022 році частка європланувань у структурі попиту становила 38%, у 2023 — вже 44%, а у 2024 році зросла до 52%. При цьому пропозиція в цьому сегменті планувальних рішень досі обмежена: лише кожна восьма квартира у новобудовах, що зводяться в столиці, відповідає критеріям повноцінного європланування з просторою кухнею-вітальнею, ізольованими спальнями та ефективним зонуванням.
Фото надане партнером
«Наявний дисбаланс між попитом і пропозицією створює вікно можливостей для девелоперів: споживач дедалі більше цінує функціональність, гнучкість і якість простору, а не лише кількість квадратних метрів. Саме тому європланування перетворюється на новий стандарт сучасного житла», — переконаний Насіковський.
За оцінками аналітиків DIM, тенденція на зростання попиту на європланування збережеться і в 2025 році. Серед причин — зміна стилю життя, зростання кількості членів родини, що перебувають одночасно вдома, та прагнення до багатофункціонального простору.
Фото надане партнером
Довідка:
Група компаній DIM — один з лідерів у створенні сучасних житлових комплексів (рейтинг NV-2025, Мінфін-2025) та інноваційних інфраструктурних проєктів комфорт-, бізнес- та преміумкласу. На ринку нерухомості працює понад 10 років, спеціалізуючись на повному циклі девелопменту, включаючи проєктування, будівництво та управління нерухомістю.
За цей час було введено в експлуатацію 3670 квартир, збудовано понад 355 922 м² житлових та комерційних площ. На стадії будівництва перебувають 6 проєктів житлової та комерційної нерухомості загальною площею понад 346 000 м2 у Києві та області: «Метрополіс», Park Lake City, Lucky Land, А136 Highlight Tower, Olegiv Boutique Residence та The One.
З 2024 року партнером групи компаній DIM виступає український підприємець, бізнесмен, розробник гри S.T.A.L.K.E.R. 2 та власник кіберспортивної команди NAVI Максим Кріппа.