Facebook Pixel

Перевізники відмовляються або піднімають ставки — експортери про наслідки обстрілів портів Дунаю

В циклі бліцінтерв’ю «Експорт під обстрілами» агрокомпанії розповіли The Page про додаткові витрати на логістику, яку вони змушені нести через постійні російські атаки української портової інфраструктури.

Quote«Після нещодавніх атак на дунайські порти, на жаль, стало дещо менше судновласників, що готові заходити до них. Пропозиція зменшується й надалі. Через це істотно зросли ставки на фрахт річкового транспорту. Для нас логістичні витрати на експорт Дунаєм зросли на 20-30%», — розповів Андрій Бут, директор департаменту зовнішньоекономічної діяльності групи «Агротрейд» в інтерв’ю The Page.

Проте винахідливі українські експортери примудряються працювати навіть в таких екстремальних умовах. Андрій Бут, повідомив The Page, що його компанія не зберігає своє зерно у портах, тому не зазнала втрат товару від російських обстрілів. Свою продукцію в «Агротрейді» перевантажують з наземного транспорту одразу в річковий.

Експортна логістика групи «Агротрейд» нині переорієнтувалася на роботу через дунайські порти та залізничні перевезення через західний кордон України. Андрій Бут уточнює, що співвідношення між цими каналами становить приблизно 80% на 20%.

Quote«Звісно, росії не давав спокою сам факт розвитку нашої портової інфраструктури на Дунаї. Тому вони вдалися до традиційних для себе підступних атак на мирні об’єкти у Рені та Ізмаїлі. Були пошкоджені зерносховища, адмінбудівлі, сільськогосподарські підприємства, постраждали люди. Це призвело до негативних наслідків для нас: зросла вартість фрахту суден з цих портів і автомобільної логістики до них. Навіть більше, деякі перевізники відмовляються відправляти туди авто, зважаючи на ризики», — зазначив у інтерв’ю The Page Олександр Буюклі, виконавчий директор Першого українського сільськогосподарського кооперативу (ПУСК).

Складна ситуація у дунайських портах змусила переглянути канали експорту. Натепер кооператив ПУСК, за словами Олександра Буюклі, постачає зернові сухопутним шляхом у румунський порт Констанца.

Уточнимо, що після початку повномасштабного вторгнення завдяки великим зусиллям України пропускна здатність дунайських портів зросла від приблизно 0,4 млн тонн на місяць до понад 3 млн тонн на місяць.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉