Facebook Pixel

ТОП-7 порад, як експортувати українські товари в ЄС від виробника кормів для домашніх улюбленців

Українська компанія Suziria Brands, що входить до складу сімейної компанії Suziria Group, експортує корми, ласощі та товари для домашніх улюбленців в сім країн. Після початку повномасштабного вторгнення з географії поставок випали ринки Азербайджану і білорусі, але додалися Іспанія та Нідерланди.

У черговому інтерв’ю The Page з циклу «Експорт під обстрілами» Інна Тохтарова, маркетингова директорка Suziria Brands, ділиться секретами виходу на ринки ЄС з переробленої продукцією, адже саме до цього бізнесменів заохочує український уряд, тоді як пробитися на полички західних мереж супермаркетів українському виробникові буває непросто.

Запуск виробництва в безпечних західних регіонах

Після початку повномасштабного вторгнення компанія Suziria Brands запустила виробничі потужності у місті Калуші Івано-Франківської області. На одному з підприємств виробляють продукцію під новим брендом ласощів і кормів для тварин Half&Half, на другому — зернові корми та ласощі. Ще одне підприємство продовжує працювати у Харкові.

Quote«Ми зіткнулися із прямими ризиками невиконання вже отриманих замовлень, оскільки наші виробничі потужності опинилися в прифронтовій зоні — у Харкові. З іншого боку, з’явилася недовіра клієнтів через побоювання, що замовлення не будуть виконані. Нові ліди [потенційні клієнти] сумнівалися, що компанія з України може стати надійним партнером», — згадує Інна Тохтарова.

Вочевидь, налагодження виробництва на заході України стало відповіддю на ці виклики. Адже компанії в 2023 році вдалося відновити обсяги експорту у грошовому вимірі після двократного падіння у 2022-му.

Виробництво зернових кормів у Калуші. Фото: Suziria Brands

Виробництво зернових кормів у Калуші. Фото: Suziria Brands

Участь у міжнародних виставках

«Ми активно беремо участь у міжнародних виставках та івентах, в яких звертаємо увагу саме на бренди created in Ukraine та можливості, які наша компанія може дати», — зазначила в інтерв’ю The Page Інна Тохтарова. Участь у виставках допомагає знайти шлях до партнерів на закордонних ринках.

Участь у виставках допомагає знайти шлях до партнерів на закордонних ринках. Фото: Suziria Brands

Участь у виставках допомагає знайти шлях до партнерів на закордонних ринках. Фото: Suziria Brands

Виробництво власних марок для європейських ритейлерів

За словами Тохтарової, крім експорту продукції під власними брендами, Suziria Brands має експертизу в розвитку приватних марок і активно експортує зернові корми та ласощі під приват лейбл до ЄС. Тобто у пріоритетному регіоні для розвитку компанія шукає як партнерів для розповсюдження своїх власних брендів, так і клієнтів, які замовляють виготовлення приватних марок.

Виробництво ласощів для тварин. Фото: Suziria Brands

Виробництво ласощів для тварин. Фото: Suziria Brands

Ставка на D&C

За словами Інни Тохтарової на європейському ринку особливу увагу потрібно приділяти напрямку диджитал та виходу напряму на споживача без посередників. Таку модель прийнято називати D2C [Direct to Consumer – безпосередньо споживачеві]. Бо, як зазначають експортери, шлях на полички європейських торговельних мереж для українських товарів буває дуже непростим.

Адаптування пакування за європейським зразком

Quote«Споживачі в Європі надають більшу перевагу функціональній цінності продукції, аніж емоційній складовій, яка сильно відгукується споживачам в Україні. Що стосується зовнішнього вигляду продукції, то тут різниці не помічаємо. Єдине, що треба змінювати, це наше пакування. Його потрібно адаптовувати до міжнародного зразка, адже значна частина маркування виконана кирилицею. В іншому уподобання дуже схожі», — розповіла Інна Тохтарова в інтерв’ю The Page.
Для європейського ринку пакування товарів треба адоптувати. Фото: Suziria Brands

Для європейського ринку пакування товарів треба адоптувати. Фото: Suziria Brands

Співпраця з європейським логістичним оператором

За словами Тохтарової, для консолідації та доставки кормів по ЄС Suziria Brands користується послугами логістичного оператора з Польщі. Проте через це додатково зросли витрати на логістику.

Використання залізниці замість автотранспорту

Також Інна Тохтарова відповіла на питання The Page про вплив на українських експортерів страйків на українських кордонах, через що вантажний автотранспорт лишається заблокованим.

Quote«Ця ситуація напряму впливає на можливість планування постачання за кордон товару, виробленого в Україні. Це живить сумніви в надійності поставок з України. Відповідальні стосунки з клієнтами ми вибудовували роками, які після повномасштабного вторгнення довелося доводити, руйнуючи побоювання партнерів не отримати товар через війну. І тепер ця історія може повторитися», — прокоментувала Тохтарова.

Тому в Suziria Brands зараз додатково вивчають можливості реалізовувати постачання через залізницю, яка може стати для компанії новим каналом доставки.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉