Facebook Pixel

«Укрзалізниця» підніме тарифи ще на 20% — ФРТУ

АТ «Укрзалізниця» планує з початку 2024 року підвищити тарифи на залізничні вантажні перевезення орієнтовно на 20%.

Про це пише ЦТС з посиланням на генерального директора Федерації роботодавців транспорту України (ФРТУ) Володимира Гусака.

Quote«Усі свої фінансові звіти «Укрзалізниця» засекретила. І зараз в умовах секретності готує чергове підвищення залізничних тарифів, орієнтовно на 20% з початку 2024 року», — написав він в колонці на ФРТУ.
Quote«Ніхто не збирається применшувати внесок «Укрзалізниці» в успішне протистояння злочинному військовому вторгненню росії в Україні… Але пам’ятаємо і «бліцкриг» з підвищення тарифів 1 липня 2022 року, коли без жодного обговорення чи попередження за один день залізничні тарифи на вантажні перевезення збільшили на 70%! Це при тому, що залізничні тарифи вже підвищувалися з 1 січня 2022-го, тож загалом за 2022 рік тарифи зросли в понад 2 рази», — розмірковує Гусак.

За даними ФРТУ, через зміни логістичних ланцюгів і переорієнтацію значної частини вантажопотоків з портів на західні залізничні переходи витрати на перевезення зерна зросли в 3-5 разів, металу — в 4 рази, а залізної руди — у 6 разів. Також кожне підвищення залізничних тарифів може призводити до закриття частини підприємств.

Quote«Неможливо оцінити ефективність капітальних інвестицій «Укрзалізниці» у 2022-2023 роках. У 2023 році «Укрзалізниця» може встановити свій рекорд з інвестицій — майже 30 млрд грн. А в 2024-му планує побити цей рекорд — попередньо 42 млрд грн, з яких 12 млрд грн — за рахунок державного бюджету. Але куди і на що йдуть ці кошти? Жодних звітів немає», — окреслив Гусак іншу проблему.

З огляду на це у Федерації роботодавців транспорту України наголошують на необхідності прозорого та відкритого обговорення результатів діяльності АТ УЗ за 2023 рік та фінансового плану компанії на 2024 рік.

Нагадаємо, що у червні 2022-го «Укрзалізниця» через Кабмін підвищила тарифи на вантажні перевезення в 3-6 разів. До того перевезення вантажів ГМК, будівельних вантажів лише генерувало збитки, які перекривалися завдяки перевезенню зерна.

АТ «Українська залізниця» отримала 10,035 млрд грн чистого збитку за вантажні перевезення у 2022 році та стала №7 в антирейтингу найзбитковіших компаній України.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉