Відключення світла в Україні: споживачі скаржаться, Міненерго обіцяє покарати винних. Фото відомства
У Міненерго відреагували на численні скарги громадян щодо недотримання операторами систем розподілу (обленерго) раніше складених графіків відключень електроенергії та несправедливості в черговості вимкнень у населених пунктах України. У відомстві наголосили, що за такі порушення керівники обленерго нестимуть персональну відповідальність.
«Аналіз, який Міненерго провело спільно з НКРЕКП і Держенергонаглядом свідчить про те, що невдоволення громадян є обґрунтованим. З-поміж регіонів, за якими надходить найбільше скарг, – Київ, Київська область, Полтава та Львів», — зазначив очільник Міненерго Герман Галущенко.
Міністр наголосив, що обленерго зобов'язані керуватися «справедливим підходом, щоб усі споживачі перебували в рівних умовах». Він додав, що чимало скарг від українців він отримав через неналежно організовану комунікацію цих компаній зі споживачами. Йдеться, зокрема, про недонесення людям інформації про відключення, їхні обсяги та актуальність складених графіків.
«Якщо буде встановлено факти зловживань, керівники компаній нестимуть персональну відповідальність», — підкреслив він.
У Держенергонагляді заявили, що спільно з представниками НКРЕКП, «Укренерго» та СБУ проводитимуть позапланові перевірки дотримання графіків відключення електроенергії. Уповноважені представники відповідних структур також чергуватимуть на диспетчерських пунктах операторів систем передавання та розподілу в ранкові та вечірні пікові години з метою контролю.
Контекст. Нагадаємо: 1 грудня «Укренерго» залучило 300 млн євро кредитних коштів Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР), а також 72 млн євро грантових коштів від Нідерландів для відновлення мереж, які було пошкоджено під час семи хвиль масованих ракетних ударів рф по українських енергооб'єктах. В останні кілька днів дефіцит потужності в енергосистемі України складає від 27% до 30%. У компанії зазначають, що поступово потужність генерації зростає.