Facebook Pixel

В ОЛХ пояснили, як шахраї отримують номери телефонів українців

В ОЛХ пояснили, як шахраї отримують номери телефонів українців

В ОЛХ пояснили, як шахраї отримують номери телефонів українців

Звідки у зловмисників ваш номер телефону та чому українці не звертаються до кіберполіції. Це питання досліджували OLX та НБУ.

Дзвінок або повідомлення про виграш у лотереї, з банку чи інших офіційних установ із запитом на особисті дані, «хтось із рідних потрапив в аварію – для термінової операції треба переказати кошти», – досвід отриманням таких дзвінків чи повідомлень має чи не кожен. Це все приклади телефонних фродів або простіше – шахрайства по телефону.

В усіх, хто хоч раз отримував такі дзвінки чи повідомлення виникало питання «звідки у зловмисників мій номер телефону?«.

Зазвичай зловмисники контактують по телефону від імені представників офіційних установ: банків, онлайн-сервісів чи магазинів, державних органів.

Схема шахрайства по телефону наступна – шахраї отримують базу номерів, які продзвонюють або надсилають повідомлення, щоб ввести в оману людей, отримати персональну інформацію: дані карток, секюріті коди, паспортні дані, а далі – заволодіти коштами жертви.

Звідки зловмисники отримують базу номерів?

У більшості випадків – завдяки скрепінгу. Це процес автоматичного збору даних з різних вебсайтів. Скрепінг дозволяє обробляти великі масиви даних, в тому числі й номерів телефонів.

Телефонний скрепінг, відповідно, направлений на збір контактних номерів, щоб в подальшому їх використати у комерційній, або шахрайській діяльності, зокрема у фішингу. Адже разом зі збільшенням кількості користувачів, які купують онлайн зростає й кількість шахрайства в Інтернеті. Крім загрози скрепінгу особистої інформації, існує багато видів Інтернет-шахрайства, які постійно розширюються та вдосконалюються.

За результатами опитування OLX та НБУ 60% українців стикалися в інтернеті з шахрайськими онлайн-магазинами, а понад 57% зустрічалися особисто з онлайн шахрайством при покупці товарів.

При цьому 82 % українців у випадку шахрайства в Інтернеті не звертаються до правоохоронних органів. Це теж одна з причин, чому шахраї в Інтернеті та по телефону вдосконалюють свої схеми та продовжують вводити в оману людей.

На запитання «чому при виявленні шахрайства українці не звертаються до поліції»

  • 43% опитаних відповіли, що головна причина – це те, що звернення не допоможе повернути кошти,
  • 30% вважають, що справи шахрайства – надто малозначна або несуттєва для звернення до кіберполіції,
  • 17% – не знали як точно потрібно звертатись до поліції та яку інформацію надавати.
Подякувати 🎉