Звідки у зловмисників ваш номер телефону та чому українці не звертаються до кіберполіції. Це питання досліджували OLX та НБУ.
Дзвінок або повідомлення про виграш у лотереї, з банку чи інших офіційних установ із запитом на особисті дані, «хтось із рідних потрапив в аварію – для термінової операції треба переказати кошти», – досвід отриманням таких дзвінків чи повідомлень має чи не кожен. Це все приклади телефонних фродів або простіше – шахрайства по телефону.
В усіх, хто хоч раз отримував такі дзвінки чи повідомлення виникало питання «звідки у зловмисників мій номер телефону?«.
Зазвичай зловмисники контактують по телефону від імені представників офіційних установ: банків, онлайн-сервісів чи магазинів, державних органів.
Схема шахрайства по телефону наступна – шахраї отримують базу номерів, які продзвонюють або надсилають повідомлення, щоб ввести в оману людей, отримати персональну інформацію: дані карток, секюріті коди, паспортні дані, а далі – заволодіти коштами жертви.
Звідки зловмисники отримують базу номерів?
У більшості випадків – завдяки скрепінгу. Це процес автоматичного збору даних з різних вебсайтів. Скрепінг дозволяє обробляти великі масиви даних, в тому числі й номерів телефонів.
Телефонний скрепінг, відповідно, направлений на збір контактних номерів, щоб в подальшому їх використати у комерційній, або шахрайській діяльності, зокрема у фішингу. Адже разом зі збільшенням кількості користувачів, які купують онлайн зростає й кількість шахрайства в Інтернеті. Крім загрози скрепінгу особистої інформації, існує багато видів Інтернет-шахрайства, які постійно розширюються та вдосконалюються.
За результатами опитування OLX та НБУ 60% українців стикалися в інтернеті з шахрайськими онлайн-магазинами, а понад 57% зустрічалися особисто з онлайн шахрайством при покупці товарів.
При цьому 82 % українців у випадку шахрайства в Інтернеті не звертаються до правоохоронних органів. Це теж одна з причин, чому шахраї в Інтернеті та по телефону вдосконалюють свої схеми та продовжують вводити в оману людей.
На запитання «чому при виявленні шахрайства українці не звертаються до поліції»
- 43% опитаних відповіли, що головна причина – це те, що звернення не допоможе повернути кошти,
- 30% вважають, що справи шахрайства – надто малозначна або несуттєва для звернення до кіберполіції,
- 17% – не знали як точно потрібно звертатись до поліції та яку інформацію надавати.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також