Комітет Верховної Ради з питань бюджету схвалив до розгляду у першому читанні проєкт бюджету на 2025 рік з пропозиціями парламентарів. Зокрема, прокурорам можуть підвищити зарплату на 3 млрд у наступному році.
Як повідомив нардеп від фракції «Голос» Ярослав Железняк, «за» проголосували 25 депутатів.
За його словами, члени комітету відхилили поправку, яка прибирає збільшення зарплат прокурорам на майже 3 млрд грн. Це підвищення на 37%.
Железняк зазначив, що «прибирають» виділення коштів на дорожній фонд та 25% акцизу на нього. Також пройшла правка не виділяти гроші на «Національний кешбек».
«Але це все в дорученні уряду — тому це тільки проміжна перемога. Після голосування уряд поверне текст бюджету, і не факт, що ці гарні правки там залишаться», — наголосив нардеп.
За словами Железняка, Міністерство фінансів сказало, що текст в такому варіанті відповідає параметрам, погодженим з партнерами.
Наразі проєкт бюджету має 2098 правок. Їх планують розглянути на цьому тижні в два дні: увечері правки, зранку голосування.
Своєю чергою народна депутатка Роксолана Підласа зазначила, що комітет пропонує Кабміну внести в проєкт державного бюджету наступні зміни:
- усі джерела наповнення Дорожнього фонду ( 43,2 млрд грн у 2025 році) спрямувати в загальний фонд бюджету — на першочергові потреби, насамперед потреби національної безпеки та оборони;
- щонайменше 2 млрд грн спрямувати на гуманітарне розмінування;
- виключити пропозицію перевести рахунки в банках лікарень до Казначейства;
- Апарат Верховної Ради з 1 квітня 2025 року переходить в грейдову систему оплати праці;
- так звана «чорнобильська пенсія»/доплата непрацюючим пенсіонерам у зоні відселення/ буде виплачуватись лише тим, хто дійсно жив у зоні відчуження з 1986 по 1993 рік;
- переглянути ідею запровадження у 2025 році преміювання суддів місцевих судів і відповідно переглянути видатки на їх забезпечення;
- розглянути можливість виділення фінансування (4,8 млрд грн) на нові пасажирські вагони;
- розглянути можливість спрямувати 4% ПДФО до бюджетів до ОТГ і одночасно відмовитись від субвенції з державного бюджету обласним бюджетам на компенсацію різниці в тарифах на комунальні послуги;
- визначитися щодо доцільності перерахування до державного бюджету реверсу з бюджетів ОМС, тобто залишити 12,9 млрд грн бюджетам ОМС.