Промисловці запропонували уряду компроміс щодо вантажних вагонів. Фото: UkrFA
Обмеження терміну експлуатації вантажних вагонів, яке пропонують ввести «Укрзалізниця» і Мінінфраструктури, неприпустимо і призведе до дефіциту на ринку вагонів, скорочення промислового виробництва і, відповідно, робочих місць.
Про це йдеться у відкритому листі прем'єр-міністру, міністрам економіки та інфраструктури, керівникам Держрегуляторної служби та УЗ. Його направили об'єднання «Укрметалургпром», Федерація металургів України та Українська асоціація виробників феросплавів.
Автори листа просять владу прийняти зважене і економічно прораховане рішення.
Вони також висунули пропозиції, які допоможуть досягти компромісу:
- обмеження на продовження терміну служби встановити тільки для універсальних піввагонів, зерновозів і цистерн (3/4 парку вантажних вагонів) на рівні 1,5 нормативного строку їх служби;
- не обмежувати використання вагонів з продовженим строком служби;
- не забороняти використання іноземних вагонів в режимі тимчасового ввезення на внутрішніх перевезеннях.
Контекст. УЗ розробила проєкт державної програми оновлення парку вантажних вагонів на 2021-2025 роки. У компанії пропонують встановити квоти на імпорт вантажних вагонів іноземного виробництва і одночасно заборонити навантаження на станціях України вагонів нерезидентів.