Фото: Hyundai
Hyundai Staria: футуристична зовнішність і салон-трансформер
Початок продажів Staria в Україні — вересень-жовтень
Занадто футуристичний — це м'яко кажучи. Навіть наш редактор не відразу повірив у серійність такої краси. Корейці явно заслуговують «премію миру» за те, що послідовно готували нас до такої зовнішності, а не засліпили за один прийом. Спочатку Hyundai показав силует і фрагменти екстер'єру, потім повідав про варіанти трансформації салону, опісля — поділився загальними технічними даними. І тільки зараз показав картину повністю.
Утилітарний родовід сімейства Н-1/Starex остаточно канув в Лету — Staria стала 11-ю моделлю, створеною на модульній платформі Hyundai-Kia N3. Тобто у неї за визначенням поперечне розташування двигуна, передній привід і незалежна задня багаторичажка. Плюс передбачені конструкцією можливість інсталяції системи повного приводу і навіть електромобільного ліверу. Залежно від версії та виконання однооб'ємник вирізнятиметься і оформленням — розширений хром-пакет, більша оптика, різні фальшрадіаторні решітки та дизайн 18-дюймових коліс.
Вен пропонуватиметься в безлічі версій і комплектацій — VIP-лімузин, сімейний кемпер, «карета швидкої допомоги», вантажний фургон на три європалети, 11-місний бус тощо.
Фото: Hyundai
Hyundai Staria: футуристична зовнішність і салон-трансформер
Футуристична зовнішність знайшла відображення і в салоні. Дивлячись на, м'яко кажучи, незвичайну приладову панель, легко здогадатися про зміну парадигми рішення інтер'єрних і ергономічних завдань. Корейці назвали свій новий підхід «проєктуванням зсередини назовні», тобто тепер ставка робиться на простір, обробку і функціональність. Звідси і незвичайне рішення інструментарію, і наближене розташування кнопкового селектора АКП, і зрушена заради більшого простору для ніг рукавична скринька.
Повний пакет компонентів активної та пасивної безпеки включає в себе шість подушок безпеки, адаптивний круїз-контроль, системи автоматичного гальмування, запобігання фронтальних зіткнень і аварій при перестроюванні, блокування відкриття дверей за небезпечного виходу та бездротові сенсори непристебнутих ременів. Окремої bumonim-ui gamsa заслуговують розробники радарного контролю за пасажирами, які сидять ззаду. Ця технологія нагадує батькам, що дитина не встигла вийти до того, як вони закрили автомобіль.
Як і личить у цьому класі, Staria може бути якою завгодно і на всі випадки життя. Однорядним фургоном, що вміщує три європалети і майже 5000 л вантажу. 11-місцевим «шкільним автобусом» або 9-місцевим веном із роздільними сидіннями першого та другого ряду. Причому в останньому випадку крісла можуть розгортатися на 180 градусів. Автокемпер для сімейних подорожей на двох дорослих і трьох дітей. Як ніколи актуальною «каретою швидкої допомоги». Або лімузином із кріслами Premium Relaxation, як у бізнес-класі. Є такий тренд — міняти преміумні седани і кросовери на більш просторі вени Lexus LM300h, Mercedes V-Class Exclusive Line і Volkswagen Multivan Business.
Незважаючи на те, що Staria виглядає куди витонченішою за H-1 і найменше нагадує розвізний фургон, вона більша за прародителя — порівняно з ним виросли всі габаритні розміри. Колісна база розтяглася з 3200 до 3273 мм, довжина — з 5150 до 5253 мм, ширина — з 1920 до 1997 мм, висота — з 1925 до 1990 мм.
Фото: Hyundai
Hyundai Staria: футуристична зовнішність і салон-трансформер
У топової версії крісла середнього ряду оснащуються системами підігріву і вентиляцією, електричними регулюваннями, відкидними спинками і висувними підставками для ніг. І навіть у повністю зрушеному і розкладеному (тобто лежачому) положенні вони дозволяють сидіти на третьому ряду.
Спочатку у Staria буде тільки два силових агрегати, зате обидва вдосконалених спеціально під неї — включаючи додаткову оптимізацію для зниження шумів і вібрацій. Турбодизельний «трудар» 2.2 VGT (177 к.с., 431 Нм) із модернізованим під велику тягу «на низах» турбокомпресором можна буде оснастити або шестиступінчастою «механікою», або восьмидіапазонним «автоматом». А ось бензиновий атмосферник V6 3.5 G6DIII MPI Smartstream (272 к.с., 331 Нм) із новою системою терморегулювання буде доступний виключно з АКП. Але вже з кнопковим пультом замість звичайного джойстика. А ось «газової» версії V6 3.5 LPI (240 к.с., 314 Нм) у нас не буде — поки що її ореол поширення обмежений південнокорейським ринком. Де вже, до речі, доступна повнопривідна версія — HTRAC з муфтою підключення задньої осі.
Фото: Hyundai
Hyundai Staria: футуристична зовнішність і салон-трансформер
2022 року корейці додадуть кілька гібридних модифікацій (включаючи PHEV, що заряджає). Як говорилося вище, модульна платформа Hyundai-Kia N3 дозволяє інсталювати і повністю електричну силову установку.
Ретельна оптимізація кузова в аеродинамічній трубі торкнулася і днища. Що позитивно позначилося і на акустичному комфорті, і на просторі, оскільки дозволило компонувальникам знизити лінію підлоги.
У самій Південній Кореї «стіл замовлень» вже відкрито. Однорядна вантажна версія Cargo оцінена в $22 тис., 11-місцева чотирирядна Tourer — в $26 тис., 7-місцева представницька Premium- в $33 тис. Вартість топового виконання з усіма можливими опціями на кшталт оббивки шкірою наппа, панорамного даху, електроприводом зсувних дверей з безконтактним спрацьовуванням, 64-кольорового навколишнього підсвічування і повного набору засобів активної і пасивної безпеки — понад $37 тис.
У нас продажі почнуться синхронно з іншими європейськими ринками — у вересні-жовтні.
Фото: Hyundai
Hyundai Staria: футуристична зовнішність і салон-трансформер