Куди українці подорожують автобусом

Куди українці подорожують автобусом

У 2024 році BlaBlaCar відзначила суттєві зміни на українському ринку автобусних перевезень. За даними платформи, попит на внутрішні рейси зріс рекордними темпами, а загальний обсяг продажу квитків збільшився майже на 108% порівняно з 2022 роком. До головних факторів такого зростання компанія відносить активну цифровізацію галузі, підвищений інтерес до внутрішніх подорожей та зростання уваги пасажирів до нових міжнародних маршрутів.

У 2024 році українці стали значно активніше користуватися автобусними перевезеннями як всередині країни, так і за кордон. За даними Держстату, загалом було придбано 1,95 мільйона автобусних квитків — це на 49% більше, ніж у 2022 році.

Особливо помітне зростання демонструє онлайн-сегмент. Так, кількість бронювань автобусних поїздок усередині країни зросла в 2,5 раза, до 267 тисяч. Водночас міжнародні онлайн-продажі також суттєво зросли — на 60%, сягнувши 553 тисяч квитків.

Великий внесок у ці показники зробила платформа BlaBlaCar. Компанія зафіксувала зростання кількості користувачів, які купували квитки через її сервіс, на рекордні 108% порівняно з 2022 роком. З 2022 року кількість внутрішніх автобусних поїздок, заброньованих через BlaBlaCar, збільшилася втричі — 71% пасажирів у 2024 році обирали подорожі Україною.

Також помітна частка пасажирів продовжує подорожувати за повторними маршрутами: 28% користувачів BlaBlaCar здійснювали поїздки повторно, найчастіше до Кишинева та Варшави.

Онлайн — ключовий тренд галузі

У 2024 році український ринок автобусних перевезень продовжив активний перехід в онлайн: за даними Держстату, продажі квитків через цифрові сервіси зросли на 82%. У той час як офлайн-продажі (через автостанції чи власні каси перевізників) залишаються на ринку, саме цифрові канали формують нові стандарти бронювання та планування подорожей.

Напрямки та маршрути за даними BlaBlaCar у 2024 році:

  • Варшава та Краків: після піку 2023 року пасажиропотік знизився на 32% та 30% відповідно. Це свідчить про стабілізацію після хвиль переміщення у 2022–2023 роках.
  • Кишинів: попит на маршрут зріс майже в 5 разів із 2022 року і далі демонструє високий рівень повторних поїздок (15,8%).
  • Бухарест: зростання на 145% у 2023 році і стабільний попит у 2024-му.
  • Сезонні піки: найбільший попит фіксувався у червні–липні. Найвищі дати: 7 липня — поїздки до Варшави та Бухареста, 14 липня — до Кракова.

Значна частка пасажирів повертається до подорожей всередині країни. Це пояснюється поверненням до рідних регіонів, внутрішнім туризмом та трудовою мобільністю. Цифрові сервіси — зокрема онлайн-бронювання, можливість оплатити бронювання пізніше та підтримка мультимодальності — продовжують змінювати правила гри.

Читати на The Page