Електронні трудові книжки та автоматичні пенсії: як вони працюватимуть

Рада схвалила впровадження електронних трудових книжок. Фото: УНІАН

Рада схвалила впровадження електронних трудових книжок. Фото: УНІАН

Верховна Рада проголосувала у першому читанні за законопроєкт № 3623, який передбачає перехід з паперових трудових книжок на електронні. Документ підтримали 283 народні депутати.

Крім впровадження обліку трудової діяльності працівника в електронній формі, законопроєкт передбачає законодавче врегулювання питання щодо автоматичного призначення пенсії за віком. Це можна буде зробити через особистий електронний кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду.

Що зміниться після переходу на електронні трудові книжки?

Після ухвалення законопроєкту передбачається, що буде встановлено п'ятирічний перехідний період для того, щоб внести до державного реєстру відомості з паперових трудових книжок про трудову діяльність працівників (у вигляді відсканованих або зацифрованих копій документів). Водночас до кінця перехідного періоду можна буде використовувати як паперову, так і електронну форму відомостей, які є або які вже внесено до держреєстру.

Telegram Logo

Після того як відомості працівника внесуть до держреєстру, роботодавець повинен видати йому оригінал паперової книжки під підпис.

Варто зазначити, що відомості про трудову діяльність до держреєстру вноситимуть працівник і роботодавець за умови обов'язкового накладання електронного підпису.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Як працюватиме автоматичне нарахування пенсій?

Законопроєкт пропонує запровадити можливість автоматичного нарахування пенсій без особистого звернення працівника. Водночас за особою зберігається право відстрочити свій вихід на пенсію. У разі якщо людина вирішила довше не виходити на пенсію, то розмір її пенсійних виплат збільшуватиметься на 0,5-0,75%.

У разі відсутності в системі обліку відомостей про страховий стаж, які потрібні для призначення пенсії за віком, територіальний орган Пенсійного фонду зобов'язаний поінформувати застраховану особу про це, а також щодо необхідності їх надання.

Контекст. Кабмін 27 листопада 2019 року підтримав законопроєкт, який зробить паперові трудові книжки необов'язковими.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини