Слідча комісія Верховної Ради по «вагнергейту» 24 вересня провела засідання в одному з будинків Міністерства оборони. Його перенесли зі стін Верховної Ради, щоб обмежити доступ депутатам опозиції на заслуховування колишнього начальника ГУР МО Василя Бурби, написав в Facebook журналіст Юрій Бутусов, що працює у виданні «Цензор.Нет».
За даними джерел в комісії, Бурба підтвердив під протокол всі обставини підготовки і провалу спецоперації, про які ЗМІ повідомляли раніше, і привів ряд нових деталей і фактів.
Так, план спецоперації із захоплення російських терористів був підписаний міністром оборони Андрієм Тараном.
Провал спецоперації стався після наради в кабінеті президента Зеленського.
Розпорядився про перенесення спецоперації глава офісу президента Андрій Єрмак. Бурба попередив його, що в результаті може статися провал, треба діяти швидко.
Після затримання бойовиків в Мінську Бурба звернувся до президента з проханням провести розслідування можливої зради. Однак замість розслідування він був звільнений через два дні указом президента.
Також Бурба підтвердив, що спецоперація проводилася спільно зі спецслужбами країн НАТО.
Глава слідчої комісії нардеп від «Слуги народу» Мар'яна Безугла оперативно відреагувала на публікацію Бутусова. Вона не коментувала суть написаного ним, а тільки поставила запитання, на які джерела посилається журналіст? Мовляв, засідання було секретним, тому розголошення інформації є кримінальним злочином.

«Будемо розбиратися. Викликаю Юрія Бутусова на заслуховування. Час і місце буде повідомлено», — написала нардеп.
Контекст. Згідно ст. 21 закону «Про інформацію», до інформації з обмеженим доступом не можуть бути віднесені відомості про незаконні дії органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Згідно ст. 24 цього ж закону, забороняється втручання в професійну діяльність журналістів, контроль за змістом поширюваної інформації, зокрема з метою поширення чи непоширення певної інформації, замовчування суспільно необхідної інформації, накладення заборони на висвітлення окремих тем, показ окремих осіб або поширення інформації про них, заборона критикувати суб'єкти владних повноважень, крім випадків, встановлених Законом, договором між засновником (власником) і трудовим колективом, редакційним статутом.
А умисне перешкоджання законній професійній діяльності журналістів або переслідування журналіста за виконання професійних обов'язків тягне за собою відповідальність згідно із законами України.
Згідно ст. 25, журналіст має право не розкривати джерело інформації або інформацію, яка дозволяє встановити джерела інформації, крім випадків, коли він зобов'язаний до цього рішенням суду.
Згідно ст. 29, інформація з обмеженим доступом може бути поширена, якщо вона є суспільно необхідною, тобто є предметом суспільного інтересу, і право громадськості знати цю інформацію переважає над потенційною шкодою від її поширення.