Керівник Tesla і давня довірена особа Ілона Маска Омеад Афшар залишив виробника електромобілів, повідомили в четвер три особи, обізнані з цим питанням. Це ще одне звільнення високопоставленого співробітника в той час, коли компанія бореться зі сповільненням світового попиту. Про це повідомляє Reuters.
Афшар був членом офісу генерального директора і з минулого року курирував продажі та виробництво в Європі та Північній Америці. Приєднавшись до Tesla в 2017 році, він швидко став одним з довірених помічників Маска, відіграючи центральну роль у таких великих проєктах, як Gigafactory в Техасі.
На початку цього тижня Афшар опублікував пост про Tesla на X, а в його профілях на X і LinkedIn у середу все ще вказано, що він працює в Tesla.

Афшар пішов на тлі падіння попиту в Європі та Північній Америці на застарілу лінійку автомобілів Tesla, тоді як конкуренти пропонують більш доступні альтернативи. Двоє осіб, обізнаних з діяльністю Tesla, сказали, що Афшар був одним з керівників, які цього року взяли на себе більші обов'язки, коли Маск зосередився на Вашингтоні.
Ілон Маск очолював кампанію президента Дональда Трампа зі скорочення витрат уряду цього року, і багато інвесторів та аналітиків побоювалися, що це відволікає Маска від Tesla і відштовхує деяких потенційних покупців.
Маск завершив свою роботу у Вашингтоні наприкінці травня, заспокоївши деяких інвесторів, які були стурбовані шкодою для бренду. Але акції Tesla залишаються на рівні близько 19% за рік, після початкового зростання на тлі оптимізму, що перемога Трампа відкриє шлях для регулювання роботи таксі-роботів.
У неділю Tesla запустила безпілотні таксі в Остіні, штат Техас. Деякі аналітики попередили, що плани компанії щодо розширення діяльності на інші міста в кінці цього року можуть зіткнутися з перешкодами через побоювання щодо безпеки та технології.
У понеділок Афшар написав у X, що дебют роботаксі в Остіні був «абсолютно історичним днем для Tesla», додавши: «Дякую, Ілоне, за те, що підштовхнув нас усіх!»
У минулому Афшар писав про те, як проводив свята та пізні ночі з Маском, особливо коли Tesla нарощувала виробництво седана Model 3 для масового ринку в 2018 році. У березневому дописі він розмірковував про «життя на заводі в цей час, справді 24/7».
Колишній менеджер середньої ланки з продажу Tesla Метью ЛаБрот, якого нещодавно звільнили за публічну критику Маска, сказав, що Афшар був «другорядним персонажем», тісно пов'язаним з Маском, доки не піднявся до посади керівника відділу продажу та виробництва в Північній Америці та Європі. ЛаБрот сказав, що всередині компанії був значний тиск, пов'язаний із падінням продажів, яке було особливо сильним у Європі.
Про відхід Афшара раніше повідомляло агентство Bloomberg News, яке також повідомило, що директорка з персоналу в Північній Америці Джена Ферруа покинула компанію. Двоє з трьох осіб, які підтвердили Reuters відхід Афшара, також сказали, що Ферруа пішла.
Одна з цих осіб сказала, що Афшар і Ферруа були близькими колегами, тому не дивно, що вони обоє пішли приблизно в один і той же час. Інша особа сказала, що Ферруа була прямим радником Афшара з питань кадрів.
Цей відхід завершує серію відходів керівників за останні 14 місяців, спричинених реструктуризацією в масштабах всієї компанії, коли Tesla скоротила тисячі робочих місць і перенесла свій фокус на технології автономного водіння на базі штучного інтелекту та робототехніку.
Серед тих, хто пішов, були керівники підрозділів робототехніки, акумуляторів та державної політики. Керівник команди гуманоїдних роботів Tesla Optimus Мілан Ковач оголосив про свій відхід цього місяця, а топ-менеджер з акумуляторів Вініт Мехта зробив це в травні.
Головний інженер з акумуляторів Дрю Багліно, Ребекка Тінуччі, яка очолювала підрозділ суперзарядки, та керівник відділу глобальної державної політики Рохан Патель пішли навесні 2024 року.