У 2023 році споживачі в Україні почали ретельніше планувати свої покупки, частіше обирають товари з нижчою ціною та й надалі підтримують українського виробника. Про це свідчать дані дослідження «Соціальні тренди 2023», поведеного компанією Gradus.
Опитування показало, що в січні 2023 року кількість споживачів, для яких дешевша ціна є ключовою причиною вибору звичних брендів, зросла до 27% проти 19% у квітні 2022-го.

Також на 10% зросла частка споживачів, які основною причиною вибору звичних брендів називають «позитивний досвід купівлі саме цих брендів», — з 44% у квітні 2022-го до 54% у 2023 році. 39% споживачів і далі надають перевагу товарам вітчизняного виробника (41% у 2022 році).
Однією з основних тенденцій купівельної поведінки українців став перехід на дешевші бренди. У січні 2023 року такий варіант вказали 42% опитаних проти 31% у травні 2021-го. 42% споживачів скорочують обсяги чи кількість товарів, які купували раніше (40% — у травні 2021-го). Не намагаються витрачати менше лише 7%, як порівняти з 15% у травні 2021-го.
Проти травня 2021 року українці роблять менше імпульсивних покупок. У питанні щодо раціональності покупок у січні 2023 року
- 46% опитаних обрали відповідь «більшість моїх покупок суворо запланована» (24% — травень 2021 р.);
- 44% — «більшість запланована, але іноді роблю імпульсивні покупки» (61% — травень 2021 р.);
- 4% — «більшість покупок імпульсивні» (4% — травень 2021 р.);
- 6% — важко відповісти (8% — травень 2021 р.)
Нагадаємо: доходи 65% українців, на їхню думку, є нижчими, ніж потрібно для «нормального життя». Водночас фінансові очікування більшості громадян знизилися майже вдвічі проти 2021 року. Про це свідчать дані соціологічного моніторингу «Українське суспільство», результати якого презентував Київський міжнародний інститут соціології.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також