Чи можуть підприємці отримати «бронь»
Наразі ФОПи в Україні не мають права на отримання бронювання від мобілізаційних процесів. Тому їх можуть призвати на службу так само, як і інших осіб.
Про це йдеться у Законі України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
Бронювання для ФОП
ФОПи – це особи, що ведуть підприємницьку діяльність без реєстрації юридичної особи. Чинним законодавством передбачається, що для них не потрібен спеціальний військовий облік.
Водночас фізичні особи-підприємці також не можуть отримати право на відстрочку від мобілізації. Те ж саме стосується і гіг-фахівців. Вони насамперед можуть написати заяву та перейти на штатні позиції.
Зазначимо, що ФОПи та гіг-фахівці наразі є єдиними категоріями працівників, які не мають права на бронювання від мобілізації. Зокрема це пов'язано з тим, що Міністерство оборони України не бачить їхніх спеціальностей.
Водночас працівники критично важливих підприємств, установ, а також організацій мають право на отримання бронювання від мобілізаційних процесів під час воєнного стану.
Спрощення процедури бронювання
Раніше в Міністерстві стратегічної промисловості України розповіли про те, що тепер оборонні підприємства зможуть бронювати своїх працівників за спрощеною процедурою.
Насправді в Мінстратегпромі заявили, що всього відбуватиметься два варіанти бронювання працівників, зокрема:
- до 50% – це стосується підприємств, що працюють у сфері промисловості, літакобудівній сфері, сфері космічної діяльності. При цьому такі підприємства обов'язково повинні виготовляти понад 50% товарів, які йдуть на оборону нашої держави. Крім того, таке підприємство повинно мати контракт з державним замовником;
- від 50% – це стосується підприємств, які розробляють, ремонтують, виготовляють або модернізують українську техніку, а також виготовляють снаряди та боєприпаси, що використовуються у війні. Крім того, ці підприємства обов'язково повинні виготовляти понад 50% продукції, що спрямовується на оборону.
Водночас інші підприємства також можуть бронювати доволі велику кількість своїх співробітників.