Bosch втратив майже 10% доходу — що сталося

Bosch втратив майже 10% доходу — що сталось

У 2024 році компанія Bosch, провідний постачальник технологій і послуг, зазнала помітного скорочення доходів в Україні. Загальний обсяг продажів склав близько 6,8 мільярда гривень (156 мільйонів євро), що майже на 10% менше порівняно з попереднім роком. Попри зниження, компанія зберігає стратегічний оптимізм та продовжує активно інвестувати в розвиток і відновлення країни.

Основними причинами падіння виручки стали нестабільна економічна ситуація, викликана триваючою війною, перебої з електропостачанням та дефіцит кваліфікованого персоналу. Особливо важкою ситуація залишалась у прифронтових районах, де обстріли та руйнування інфраструктури ускладнювали операційну діяльність.

Незважаючи на це, Bosch не скорочувала команду: на кінець року чисельність співробітників залишилася стабільною — близько 360 осіб. Безпека персоналу, як і раніше, є найвищим пріоритетом компанії.

Попри загальне зниження доходів, низка підрозділів Bosch показала позитивну динаміку. Зокрема, напрям Mobility Aftermarket продемонстрував зростання завдяки розширенню дистрибуції та відкриттю чотирьох нових Бош Авто Сервісів. Підрозділ Home Comfort Group показав стабільне зростання, реалізувавши понад 60 проєктів, включно з поставками котлів та систем гарячого водопостачання.

Електроінструменти Bosch користуються попитом у професійному сегменті, особливо в будівництві та металообробці. Водночас сектор споживчих товарів відчув тиск через зниження купівельної спроможності.

Bosch активно долучається до процесу відновлення країни. У 2024 році компанія поставила понад 100 МВт теплогенеруючого обладнання для котелень у регіонах, що постраждали від бойових дій, а також понад 430 сонячних колекторів для дитячих садків у партнерстві з GIZ і Фондом декарбонізації України. Мережа Бош Авто Сервіс обслуговує транспорт екстрених служб, а Bosch Rexroth — агро- та будівельну техніку.

Окрім цього, в Україні було реалізовано пілотний проєкт зі створення системи раннього виявлення лісових пожеж з використанням штучного інтелекту. Подібні рішення стануть основою майбутнього зростання в рамках глобальної стратегії Bosch.

На 2025 рік Bosch в Україні планує подальший розвиток. У пріоритеті — участь у відбудові інфраструктури, розширення партнерських мереж і портфеля продуктів. Bosch Home Comfort Group продовжить зростання в промисловому сегменті, а підрозділ Електроінструментів анонсував випуск понад 100 нових продуктів.

Bosch Rexroth очікує зростання попиту, спричиненого модернізацією промисловості, а автомобільний сектор готується до подальшого розширення сервісної мережі.

У 2024 році Bosch зосередила зусилля КСВ на охороні здоров’я та підтримці дітей. Зокрема, компанія профінансувала оновлення обладнання в Клінічному Центрі Дитячої Медицини у Львові, забезпечила школи і дитячі садки водонагрівачами, а також заохочувала співробітників до участі в благодійних заходах.

На глобальному рівні Bosch також зіткнулася з непростим роком — падіння доходів на 1,4%. Тим не менш, компанія тримає курс на реалізацію Стратегії 2030, головною метою якої є зростання на 6–8% щороку. У центрі уваги — електромобільність, водень, автоматизація, побутові «розумні» прилади та партнерство зі стартапами.

Bosch залишається одним із лідерів в екологічних ініціативах, прагнучи скоротити викиди CO₂ на 30% до 2030 року. Як наголосив голова правління Bosch Штефан Хартунг: «Сталий розвиток залишається пріоритетом — навіть у часи глобальної нестабільності».

Читати на The Page