Інфографіка: The Page
The Page продовжує серію публікацій, присвячених найпопулярнішим мобільним застосункам серед українців під час карантину. Цього разу ми проаналізували популярність застосунків з рубрики «бізнес». Тут можна знайти ті, які допомагають керівництву бізнесу організувати роботу своєї команди, сервіси логістичних послуг, пошук роботи та інші.
Ми вивчили те, як змінилася популярність застосунків з рубрики «бізнес» в AppStore та Google Play від початку карантинних обмежень (10 березня) і до 18 червня, обравши п'ять головних тенденцій, а також розпитали експертів, з чим можуть бути пов'язані зміни, описані нижче.
Як змінився рейтинг топ-10 застосунків для бізнесу?
Перша тенденція, яку ми помітили, — це стрімкий стрибок Zoom, Google Meet, а також Microsoft Teams. Якщо два останніх раніше не входили до топ-50, то зараз впевнено тримаються у першій десятці (у Google Рlay Microsoft Teams – на сьомому місці, а в App Store — на п'ятому, Google Meet у Google Рlay – на четвертому місці, а в App Store — на третьому). Zoom до введення карантину входив тільки до топ-20, а зараз у двох магазинах застосунок на першій позиції не тільки у рубриці «бізнес», але й у всіх разом узятих. Це не дивно, оскільки пандемія коронавірусу відправила людей працювати віддалено, а роботодавців – шукати способи спілкування зі своїми співробітниками. Найбільш зручними для цього стали саме ці застосунки.
Друга тенденція, яку ми помітили, – застосунок Toplyvo.ua (для купівлі талону на паливо в мережі партнерів за оптовими цінами) значно опустився в рейтингах двох магазинів: в App Store – з третього місця на 12-те, а в Google Рlay – з п'ятого на десяте. Логічно було б подумати, що це зумовлено низькою активністю людей під час карантину. Однак заступник директора «Консалтингової групи А-95» Артем Куюн це заперечує і вважає, що такий спад пов'язаний із технічними проблемами застосунку.
«Наскільки я знаю, інтерес до Toplyvo.ua похитнувся, і багато мереж припинили з ним працювати», — зазначив Куюн..
Третя тенденція стосується сервісів пошуку роботи. За аналізований нами час рейтинг застосунку Rabota.ua впав з другого місця у двох магазинах до шостого у Google Рlay і до сьомого в App Store. В останньому його навіть випередив Work.ua, який до карантину і зовсім не входив до десятки. Однак і він посідає лише п'яте місце.
Експерт на ринку праці Тетяна Пашкіна пов'язує це зі зменшенням маркетингової активності в країні.
«Ті, хто хотів скористатися застосунком, вже встановив його раніше, а нові користувачі не вважають за потрібне це робити. Наскільки я розумію, раніше цільовою аудиторією застосунку були люди, які хотіли знайти кращу роботу, а не безробітні, які шукають роботу. Раніше вони встановлювали оновлення, і зараз вже не є цільовою аудиторією, тому що не завантажують Rabota.ua. Вони просто не шукають активно, тому що зазвичай стандартна позиція така, що кризу люди перечікують у свого нинішнього роботодавця».
Тетяна Пашкіна
експерт ринку праці
Щодо четвертої тенденції, то йдеться про застосунок SmartCity, у якому зібрано всі сервіси Києва в онлайні. Раніше застосунок посідав восьме місце в Google Рlay і четверте в App Store. Зараз же і зовсім випав із десятки Google Рlay і посів восьму позицію в App Store.
У самому SmartCity пояснюють це тим, що під час карантину міський транспорт не працював, тому у користувачів не було необхідності користуватися застосунком.
П'ята тенденція, яку було помічено, – це те, що одним із лідерів у рейтингу все ще залишається застосунок «Нової пошти», яка надає послуги експрес-доставки. Вирвався до топ-10 Google Play і застосунок сервісу доставки Meest-Express, посівши восьму позицію (в AppStore він і на 10 березня входив до десятки). Втім, незалежно від карантину, подібні сервіси, звісно, залишаються популярними не тільки в рубриці «бізнес», а й загалом у топі.