Facebook Pixel
IT
IT

Реклама, хмарний бізнес та літня Олімпіада в Токіо. На чому більше всього та скільки заробляють техногіганти

Автор

Найбільші технологічні компанії опублікували звітність за другий квартал 2019 року. Майже всі заробляли на рекламі.

Доходи Facebook головним чином росли від реклами, яка досягла $16,62 млрд, а показник виручки від реклами на мобільних пристроях в загальному показнику рекламних доходів збільшився до 94% – з 91% роком раніше. Кількість користувачів соцмережі збільшилася на 8% і досягла 2,4 млрд людей, передає «Інтерфакс-Україна».

У Twitter Inc., якій належить однойменна мережа мікроблогів, левова частка виручки від реклами склала 727 млн (+21%), йдеться у звіті компанії. Кількість «монетизованих щомісяця активних користувачів» соцмережі зросла на 5 млн, як порівняти з першим кварталом. Експерти очікували підвищення на 3 млн. Загалом кількість «монетизованих щомісяця активних користувачів» соцмережі склала 139 млн.

Збільшити майже вдвічі свою аудиторію Twitter розраховує під час літньої Олімпіади в Токіо. Мережа мікроблогів вже підписала угоду з NBCUniversal на трансляцію події турніру. Зазвичай у цей період інші соцмедіа фіксують зниження активності користувачів. Вартість контракту не розголошується. Сам же телеканал заплатив власникам прав майже $4,4 млрд за чотири Олімпіади, включаючи токійську. Відбивати цю суму будуть здебільшого рекламою. І до початку ігор NBCUniversal збирається продати реклами на $1,2 млрд, пише mediamediamе.

Google, підрозділ американської Alphabet Inc, у другому кварталі заробив на платних переходах з рекламних оголошень. Як повідомляє компанія у своєму квартальному звіті, їхня загальна кількість збільшилась на 28% в річному вираженні і на 6% у квартальному. Водночас, вартість кожного кліка впала на 11% і 1% відповідно.

Доходи не пов'язаного з рекламою бізнесу Google (хмарні обчислення, колонки Google Home, смартфони Pixel, додатки в Play Store) підскочили до $6,18 млрд з $4,43 млрд. За словами гендиректора Сундар Пичаї, виручка хмарного бізнесу у перерахунку на річні темпи досягла приблизно $8 млрд. За 18 місяців показник подвоївся.

Електронна комерція найбільшого в світі інтернет-ритейлера Amazon.com Inc. у другому кварталі зростала в Північній Америці, передає «Інтерфакс-Україна». У цьому регіоні вона піднялася з $32,2 млрд до $38,65 млрд, а за межами — з $14,6 млрд до $16,4 млрд.

Виручка та чистий прибуток

Квартальна виручка інтернет-ритейлера Amazon у другому кварталі 2019 року склала $63,4 млрд, збільшившись на 20%. Чистий прибуток компанії збільшився на 3,6% — до $2,6 млрд. Водночас, показник виявився гіршим за прогнози аналітиків та перервав рекордну серію попередніх чотирьох кварталів. Як повідомляється у прес-релізі Amazon, чистий прибуток у квітні-червні зріс до $2,6 млрд, або $5,22 у розрахунку на акцію, у порівнянні з $2,5 млрд за аналогічний період минулого року, або $5,07 на акцію.

У соцмережі Facebook ситуація краща. Її квартальні показники перевершили прогнози експертів. Незважаючи на зростаючий тиск з боку регуляторів, виручка компанії збільшилася на 28% — до $16,9 млрд. Цей показник перевищив попередній прогноз експертів Уолл-стрит, який становив $16,5 млрд. Водночас, чистий прибуток соцмережі впав на 49% — до $2,6 млрд, в той час як роком раніше він складав $5,11 млрд. Цей показник враховує разові списання у розмірі $2 млрд, зарезервовані на виплату штрафу за витік даних та додаткові витрати зі сплати податку.

В американській Alphabet Inc прибуток і виручка також виявилися кращими за прогнози ринку. Виручка холдингу збільшилася на 19% — з $32,7 млрд до $38,9 млрд. У її підрозділі цей показник досяг $38,78 млрд. Чистий прибуток Alphabet у квітні-червні склав $9,95 млрд, як порівняти з $3,2 млрд за аналогічний період 2018 року. Тоді показник був низьким через $5 млрд штрафу в Європі за монополізм на ринку мобільних операційних систем.

Компанія Twitter Inc збільшила квартальний виторг до $841 млн. Минулого року за цей же період виручка становила $711. Чистий прибуток сервісу мікроблогів склав $1,1 млрд, або $1,4 на акцію, порівняно з $100 млн роком раніше, чи $0,13 на акцію.

Як відреагував фондовий ринок

Найбільше злетіли акції Alphabet та Twitter. У першої вони в четвер на торгах після закриття біржі зросли на 9%. Після публікації звітності вони підскочили на 7,9%. З початку року ціна паперів збільшилася на 8,7%.

Акції мережї мікроблогів на попередніх торгах в п'ятницю зросли на 6%. Їхня вартість зросла майже на 33% з початку поточного року. Акції Facebook подорожчали ще в середу — на 1,1%. З початку поточного року їхня вартість зросла на 56%. А от акції Amazon в п'ятницю на додаткових торгах подешевшали на 1,6%. З початку поточного року ціна паперів компанії збільшилася на 31% — до $985 млрд.

Прогнози на майбутнє

У наступному кварталі Amazon очікує отримати виручку від $66 млрд до $70 млрд, операційний прибуток — від $2,1 млрд до $3,1 млрд. За прогнозами аналітиків, операційний прибуток складе $1,25 млрд при виручці $58 млрд. В Twitter очікують, що прибуток компанії складе $815-875 млн. У Facebook прогнозують, що цього року та в 2020‑му всі показники сповільнюватимуть зростання.

Подякувати 🎉