Найбільші технологічні компанії опублікували звітність за другий квартал 2019 року. Майже всі заробляли на рекламі.
Доходи Facebook головним чином росли від реклами, яка досягла $16,62 млрд, а показник виручки від реклами на мобільних пристроях в загальному показнику рекламних доходів збільшився до 94% – з 91% роком раніше. Кількість користувачів соцмережі збільшилася на 8% і досягла 2,4 млрд людей, передає «Інтерфакс-Україна».
У Twitter Inc., якій належить однойменна мережа мікроблогів, левова частка виручки від реклами склала 727 млн (+21%), йдеться у звіті компанії. Кількість «монетизованих щомісяця активних користувачів» соцмережі зросла на 5 млн, як порівняти з першим кварталом. Експерти очікували підвищення на 3 млн. Загалом кількість «монетизованих щомісяця активних користувачів» соцмережі склала 139 млн.
Збільшити майже вдвічі свою аудиторію Twitter розраховує під час літньої Олімпіади в Токіо. Мережа мікроблогів вже підписала угоду з NBCUniversal на трансляцію події турніру. Зазвичай у цей період інші соцмедіа фіксують зниження активності користувачів. Вартість контракту не розголошується. Сам же телеканал заплатив власникам прав майже $4,4 млрд за чотири Олімпіади, включаючи токійську. Відбивати цю суму будуть здебільшого рекламою. І до початку ігор NBCUniversal збирається продати реклами на $1,2 млрд, пише mediamediamе.
Google, підрозділ американської Alphabet Inc, у другому кварталі заробив на платних переходах з рекламних оголошень. Як повідомляє компанія у своєму квартальному звіті, їхня загальна кількість збільшилась на 28% в річному вираженні і на 6% у квартальному. Водночас, вартість кожного кліка впала на 11% і 1% відповідно.
Доходи не пов'язаного з рекламою бізнесу Google (хмарні обчислення, колонки Google Home, смартфони Pixel, додатки в Play Store) підскочили до $6,18 млрд з $4,43 млрд. За словами гендиректора Сундар Пичаї, виручка хмарного бізнесу у перерахунку на річні темпи досягла приблизно $8 млрд. За 18 місяців показник подвоївся.
Електронна комерція найбільшого в світі інтернет-ритейлера Amazon.com Inc. у другому кварталі зростала в Північній Америці, передає «Інтерфакс-Україна». У цьому регіоні вона піднялася з $32,2 млрд до $38,65 млрд, а за межами — з $14,6 млрд до $16,4 млрд.
Виручка та чистий прибуток
Квартальна виручка інтернет-ритейлера Amazon у другому кварталі 2019 року склала $63,4 млрд, збільшившись на 20%. Чистий прибуток компанії збільшився на 3,6% — до $2,6 млрд. Водночас, показник виявився гіршим за прогнози аналітиків та перервав рекордну серію попередніх чотирьох кварталів. Як повідомляється у прес-релізі Amazon, чистий прибуток у квітні-червні зріс до $2,6 млрд, або $5,22 у розрахунку на акцію, у порівнянні з $2,5 млрд за аналогічний період минулого року, або $5,07 на акцію.
У соцмережі Facebook ситуація краща. Її квартальні показники перевершили прогнози експертів. Незважаючи на зростаючий тиск з боку регуляторів, виручка компанії збільшилася на 28% — до $16,9 млрд. Цей показник перевищив попередній прогноз експертів Уолл-стрит, який становив $16,5 млрд. Водночас, чистий прибуток соцмережі впав на 49% — до $2,6 млрд, в той час як роком раніше він складав $5,11 млрд. Цей показник враховує разові списання у розмірі $2 млрд, зарезервовані на виплату штрафу за витік даних та додаткові витрати зі сплати податку.
В американській Alphabet Inc прибуток і виручка також виявилися кращими за прогнози ринку. Виручка холдингу збільшилася на 19% — з $32,7 млрд до $38,9 млрд. У її підрозділі цей показник досяг $38,78 млрд. Чистий прибуток Alphabet у квітні-червні склав $9,95 млрд, як порівняти з $3,2 млрд за аналогічний період 2018 року. Тоді показник був низьким через $5 млрд штрафу в Європі за монополізм на ринку мобільних операційних систем.
Компанія Twitter Inc збільшила квартальний виторг до $841 млн. Минулого року за цей же період виручка становила $711. Чистий прибуток сервісу мікроблогів склав $1,1 млрд, або $1,4 на акцію, порівняно з $100 млн роком раніше, чи $0,13 на акцію.
Як відреагував фондовий ринок
Найбільше злетіли акції Alphabet та Twitter. У першої вони в четвер на торгах після закриття біржі зросли на 9%. Після публікації звітності вони підскочили на 7,9%. З початку року ціна паперів збільшилася на 8,7%.
Акції мережї мікроблогів на попередніх торгах в п'ятницю зросли на 6%. Їхня вартість зросла майже на 33% з початку поточного року. Акції Facebook подорожчали ще в середу — на 1,1%. З початку поточного року їхня вартість зросла на 56%. А от акції Amazon в п'ятницю на додаткових торгах подешевшали на 1,6%. З початку поточного року ціна паперів компанії збільшилася на 31% — до $985 млрд.
Прогнози на майбутнє
У наступному кварталі Amazon очікує отримати виручку від $66 млрд до $70 млрд, операційний прибуток — від $2,1 млрд до $3,1 млрд. За прогнозами аналітиків, операційний прибуток складе $1,25 млрд при виручці $58 млрд. В Twitter очікують, що прибуток компанії складе $815-875 млн. У Facebook прогнозують, що цього року та в 2020‑му всі показники сповільнюватимуть зростання.