Facebook Pixel

Навіщо бізнесу програмний РРО і як на цьому можна заробити – бліцінтерв'ю зі співзасновником Checkbox Дмитром Дубілетом

Дмитро Дубілет з партнерами запускають програмний РРО Checkbox. Фото: УНІАН

Дмитро Дубілет з партнерами запускають програмний РРО Checkbox. Фото: УНІАН

Поки держава відкладає запуск безкоштовних програмних касових апаратів (реєстратор розрахункових операцій або РРО), підприємці вирішили взяти це питання у свої руки. Співзасновник monobank бізнесмен Дмитро Дубілет анонсував запуск з 1 серпня бета-тестування проєкту Checkbox. Фактично конкурента державного мобільного застосунку «пРРОсто».

The Page поговорило з Дубілетом про народження ідеї Checkbox, про те, як його монетизуватимуть, і про конкуренцію на цьому ринку.

- Розкажіть коротко про проєкт: як з'явилася ідея, хто розробляв Checkbox разом з вами?

- Ідея з'явилася в Андрія Сухова. Ми з Андрієм познайомилися, коли я працював у Кабміні. Він був у команді, яка допомагала впроваджувати електронний документообіг. У Андрія була компанія, яка давно працює з криптографією та з електронними підписами. Вони також розробляли рішення для програмного РРО. Я приєднався до цієї компанії на пізнішій стадії, але на досить ранній, щоб брати участь у створенні продукту й налагодженні процесу.

Telegram Logo

- Який штат проєкту?

- Зараз близько 15-20 осіб. Половина – це розробка. Друга – ми вже почали набирати технічну підтримку. Залежно від кількості клієнтів, звичайно, будемо розширюватися далі.

- Навіщо це взагалі? Наскільки великий цей ринок?

- Ринок досить великий. А наступного року він стане ще більше, бо відповідно до поточного законодавства більша кількість підприємців буде зобов'язана мати РРО. До речі, я як громадянин не до кінця згоден з цією вимогою, яку Рада ухвалила минулого року.

Зараз ринок — це класична олігополія: є кілька компаній, які пропонують ці касові апарати. Вони є досить дорогими для купівлі та обслуговування. Зараз, коли вони поміняються на програми, усе стане набагато ефективніше.

- Скільки грошей вклали у розробку? Які інвестиції ще плануєте? Де залучаєте чи залучатимете капітал?

- Це внутрішня комерційна інформація, я не хотів би її поширювати. Одним зі співінвесторів виступає Андрій Сухов.

- Скільки коштує підключення до системи?

- До жовтня безкоштовно, а потім – залежно від моделі: або абонплата, або за кількістю чеків [підключення безкоштовне, абонплата для малого бізнесу та роздрібної торгівлі – 149 грн на місяць за одну касу; для інтернет-магазину – залежно від кількості чеків (до 100 на місяць – 0,49 грн/чек; до 1 000 — 0,29 грн/чек; понад 1 000 — 0,19 грн/чек) — The Page].

- Як ще монетизуватимете сервіс?

- Інші шляхи монетизації ще вивчатимемо. Поки що беремо невелику плату за використання продукту. Вона є значно нижчою, ніж у разі використання традиційних касових апаратів. Наприклад, Smartass (спортклуб, співвласником якого є Дмитро Дубілет – The Page) за придбання касового апарату заплатив 4 тис. грн і сплачує щомісяця по 300 грн. У Checkbox установка є безкоштовною.

- Чому бізнес не користується аналогічними держсервісами? Наприклад, мобільним застосунком від податкової.

- Той фідбек, який я чув про цей мобільний застосунок, — він досить сирий, не дуже зручний, не надто функціональний і в ньому зараз складно розібратися в питаннях, пов'язаних із цифровими підписами. Ми пропонуємо не тільки мобільний застосунок. І припускаємо, що саме мобільний застосунок досить рідко використовуватиметься. Для мікробізнесу більше підходять чат-бот і web-сторінка.

- Хто вже приєднався до тестування системи? Якими є результати?

- У нас зараз відбувається внутрішнє тестування з декількома клієнтами: є великі, є середні, є кілька ресторанних систем, з якими ми інтегруємося. Ми не отримували дозволу від клієнтів на публічне розкриття їхніх імен. Я сподіваюся, що скоро зможемо їх оголосити. Єдиний клієнт, якого я зараз можу назвати, – це Smartass. Він один із перших, хто приєднався до тестування.

Коментарі

Всі новини