Лоукости дають можливість людям подорожувати за невеликі гроші. Але яким чином компаніям вдяється заробити, якщо плата за квиток така мізерна? Що впливає на ціну квитка та як заплатити за переліт дешевше?
З чого ж, власне, живуть лоукост авіакомпанії
Особлива бізнес-модель. Всі лоукости купують літаки гуртом, тобто домовляються з виробником і викуповують одразу з заводу велику партію. Наприклад, свого часу RyanAir одразу придбала 650 літаків. На ринку ходять чутки, що компанії вдалося продати літаки, які вона експлуатувала вісім років, за ті самі гроші,і за які їх купили. Тобто всі ці роки ірландська авіакомпанія використовувала літаки безкоштовно.

Особливі ціни та дотації з аеропортів. В Україні немає дотацій для лоукостерів, але аеропорти роблять авіакомпаніям спеціальні пропозиції з низькими цінами. У нашій країні такі ціни може мати тільки національний перевізник. Інші авіакомпанії не мають ні таких об’ємів, ні таких цін.
Авіаперевізники здійснюють продаж квитків через власні сайти, і через це лоукостери не платять дистриб’юторам, що дає можливість компанії заощадити від 5 до 10 доларів на кожному квитку.
Чи впливає економія на безпеку польотів
Наразі лоукостери – найбезпечний перевізник у Європі. За 20 років присутності на ринку ні у RyanAir, ні у WizzAir не було жодної авіаційної катастрофи із загибеллю пасажирів. Таким успіхом мало хто з великих авіакомпаній може похвалитися.
Що впливає на ціну квитків
Звичайно, найнижчу вартість квитків авіакомпанії формують на напрямках з найбільшою конкуренцією. Наприклад, в Україні це напрямки на Вільнюс, Варшаву, Берлін або Відень. Тому що за цим маршрутам літають два лоукостери, WizzAir, RyanAir і національний перевізник МАУ. А за деякими напрямками літають ще й інші компанії, наприклад, LOT.
Тому, якщо пасажир купляє квиток на ці напрямки заздалегідь, то ціна може становити від 20 до 40 доларів туди й назад. На маршрутах, де не має великої конкуренції, наприклад, до Барселони, за переліт доведеться заплатити близько 800 доларів.
Найпростіший спосіб придбати недорогий квиток – планувати свою подорож заздалегідь, за 2 – 3 місяці. Весь час моніторити сайти авіакомпаній та відстежувати акційні пропозиції. Як правило, всі авіаперевізники, як традиційні так і лоукостери, раз на 3 – 4 місяці продають частину квитків за умовами акції, зі знижками.
Але пасажирам треба розуміти, що за дешевшу ціну доведеться поступитися деякими речами. Наприклад, у вартість квитка входить тільки мала ручна поклажа, а за багаж потрібно буде заплатити додатково. Необхідно заздалегідь зареєструватися на рейс і розпечатати посадковий талон. Тобто правил, яких потрібно додержуватись, більше.