Фото: Rudy and Peter Skitterians/Pixabay
Чи замислювалися ви над тим, щоби почати свою справу за кордоном? Яку країну ви вважаєте перспективною для розвитку бізнесу?
Кожен підприємець, з якої б країни він не був родом, абсолютно точно розуміє, що таке драйв, цілеспрямованість і зосередженість.
Однак перед виходом на міжнародні ринки може знадобитися щось більше, ніж незламний дух. Потрібні глобальні маркетингові стратегії.
Браян Трейсі
Навички спілкування з представниками різних культур і розуміння, що вони можуть мати відмінні від наших пріоритети, — перша інвестиція в успішний міжнародний бізнес. Що варто робити:
- 1. Усвідомте потенціал
Звісно, вихід на міжнародні ринки може викликати страх. Проте це завжди й можливості. Експерти радять бізнесу всі кращі сили спрямувати саме на розширення.
Світ стає все відкритішим до нових ідей, продуктів і брендів. Підприємцю потрібно лише навчитися адаптувати свій продукт або послугу, щоби задовольняти потреби різних людей по всьому світу. Ера інтернету також сприяє розвитку міжнародної торгівлі.
- 2. Навчіться розуміти культурні відмінності
Найскладніше — навчитися розуміти, як різні культури існують у реальному світі. Ще б пак — часто навіть в одній країні регіони можуть кардинально відрізнятися між собою.
Нерозуміння й неможливість адаптації маркетингової стратегії може призвести до складнощів у завоюванні популярності продукту. Звісно, компанії, у яких достатнє фінансування, легше переживуть це, але для малого бізнесу збитки можуть бути руйнівними.
- 3. Змінюйтесь та адаптуйтеся
Іноді успішна маркетингова стратегія в одній країні може з тріском провалитися в інший.
Так сталося з американською компанією Best Buy, яка під час виходу на міжнародні ринки використовувала ту саму модель продажів побутової електроніки та супутніх товарів, яку так полюбили на їхній батьківщині в США.
Проте величезні за площею магазини не припали до душі їхнім клієнтам із Європи та Китаю. Цікаво, що Best Buy
- 4. Зробіть домашню роботу
Перш ніж починати, проведіть своє дослідження. Вам можуть бути корисними особисті блоги інших підприємців, які вже працюють за кордоном.
Пріоритетно навчитися поводитися відповідно до традицій іншої країни — можливо, потрібно буде змінити години роботи або скористатися їхнім досвідом бізнес-етикету.
- 5. Проаналізуйте оподаткування та законодавство
Оподаткування та законодавство в різних країнах відрізняються, у деяких умови для бізнесу є лояльнішими, ніж в інших, корпоративний податок є мінімальним, а вартість робочої години — копійки.
З іншого боку, вивчивши особливості реєстрації бізнесу, подання податкових декларацій і розрахунку ФОП (фонду оплати праці — The Page), підприємець може переглянути своє рішення щодо відкриття бізнесу в конкретній країні.
- 6. Будьте реалістами
Крім офіційного законодавства, у країні можуть діяти неписані правила ведення бізнесу. У деяких країнах важливіше спиратися на авторитети та зв'язки.
Іноді навіть повне дотримання всіх норм і приписів не гарантує отримання необхідних для бізнесу дозволів і документів.
До слова, у рейтингу кращих країн для ведення бізнесу Doing Business, який підготував Світовий банк на 2020 рік, Україна посіла 64-ту позицію. Росія — на 28-му місці, а Білорусь — на 49-му. Загалом оцінювали 190 країн.
Топ-10 найкращих країн для ведення бізнесу:
- Нова Зеландія
- Сінгапур
- Гонконг
- Данія
- Корея
✕ Республіка Корея, або Південна Корея - США
- Грузія
- Велика Британія
- Норвегія
- Швеція
До п'ятірки найгірших країн увійшли Лівія, Ємен, Венесуела, Еритрея та Сомалі.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора