Репутаційна стратегія здатна суттєво підвищити вартість нерухомості. Тому девелоперам, які прагнуть, щоб їхні проєкти продавалися швидше та дорожче, важливо не лише будувати якісне житло, а й створювати глибокий емоційний зв’язок з клієнтами з допомогою репутаційних інструментів. Як це працює — розглянемо далі в статті.
Репутація у девелопменті в Україні ще тільки формується як важливий стратегічний пріоритет. Якщо маркетинг — це вже звична практика для девелоперів, то інститут іміджу та репутації досі залишається на початковій стадії розвитку. Забудовники добре розуміють, як працює платна реклама: умовно вклав $3, отримав $5. Однак репутація — це про довіру та стратегічне позиціювання, що прямо впливає на кінцеву вартість об'єкта нерухомості.
У сучасному українському девелопменті можна виділити два основні напрями становлення репутації та іміджу:
- Серед колег. Це платні заходи, як-от премії та виступи на галузевих подіях, які спрямовані на підвищення іміджу власників компанії, але мають мінімальний прямий вплив на кінцевого споживача. Такий підхід більше задовольняє его топменеджерів, ніж реальні потреби ринку.
- Серед клієнтів. Це стратегічний підхід, націлений на те, щоб споживач побачив ваш бренд. Тут без допомоги професійної команди не обійтися. Я називаю такий підхід "outside the box" (з англ. «поза межами стандартних підходів»). Це напрям, який безпосередньо впливає на продажі через розповіді про компанію, команду та надійність, які майбутні покупці сприймають як цінність.
Як побудувати репутаційну стратегію, яка сприятиме збільшенню вартості м2
Репутаційна стратегія для девелоперів — це не лише набір інструментів для комунікації, це мистецтво створення глибокої довіри та впливу на емоції потенційних покупців. Якщо стратегію правильно вибудувати, вона може стати основою для суттєвого зростання продажів та підвищення вартості нерухомості.
Перше, на чому варто зосередитись під час її створення — визначення чіткого позиціювання. Це обличчя вашої компанії на ринку, що дозволяє виокремитись серед конкурентів. У позиціюванні важливо продемонструвати унікальні сторони вашого бренду.
Друге, не менш важливе питання, — вибір цільової аудиторії. Кожен покупець/інвестор має свої особливості, тому ключем до успішної комунікації є точне розуміння його інтересів та потреб.
Третім аспектом є відкритість. Покупці/інвестори особливо цінують відверту комунікацію, без ідеальних картинок. Якщо забудовник чесно показує процес будівництва, а також те, як долає труднощі, це створює глибокий емоційний зв’язок з потенційними клієнтами і стає запорукою їхньої лояльності.
Також не варто забувати про персональний імідж власників компанії та топменеджерів. Вкладаючи великі гроші, люди хочуть знати, кому вони платять. Присутність обличчя керівника компанії у комунікаціях створює відчуття надійності та доступності, підвищуючи рівень довіри до компанії.
Зрештою, ці складові формують репутацію бренду, який викликає довіру та може продавати свої об’єкти дорожче, навіть у складних економічних умовах. З практики маю приклади, коли стратегічна робота над формуванням іміджу власника бізнесу привела до зростання продажів його об’єктів нерухомості на 30-40% вже за перші пів року співпраці.
Що формує репутаційні стратегії девелоперів у 2025 році?
У 2025 році репутаційна стратегія девелоперів має враховувати нові вимоги ринку, де акцент — на екологічність, цифрову комунікацію та емоційний зв’язок з клієнтами. Ділюся з вами інсайтами, як можна використати це у вашій стратегії.
- Сталий розвиток та ESG-комунікації. Сучасні клієнти все більше звертають увагу на екологічність нерухомості та принципи ESG (Environmental, Social, Governance) — з англ. «Екологічні, соціальні та управлінські фактори». Девелопери, які інтегрують у свої проєкти зелені технології, відновлювані джерела енергії та концепції smart city, отримують неабияку конкурентну перевагу. Репутаційні стратегії мають підкреслювати ці аспекти через кейси, відеоогляди та реальні показники зменшення енергоспоживання чи вуглецевого сліду.
- Контент-маркетинг у соціальних мережах. Сьогодні комунікація вимагає якісної присутності на різних платформах, кожна з яких має свої особливості: Instagram підходить для сторітелінгу, естетичного контенту та відеооглядів; TikTok — для підвищення впізнаваності через короткі відео про будівництво та дизайн; YouTube — для аналітики та кейсів; Telegram — для експертного контенту та прямих комунікацій з інвесторами, що особливо ефективно працює для топменеджерів із уже сформованою репутацією.
- Використання емоційного сторітелінгу. Люди купують не просто квартири, а мрію про комфортне життя. Реальні історії покупців, чесні відгуки та емоційний контент працюють краще за традиційну рекламу. Тож не соромтеся використовувати формат відео або текстових інтерв’ю з власниками квартир. Їхні емоції від покупки, процесу ремонту та заселення — все це створює глибокий зв’язок з вашими потенційними клієнтами.
Репутація для девелоперів — це важливий місток між брендом і клієнтом, який перетворює довіру на реальний прибуток. Через правильне позиціювання, емоційні історії та різні канали комунікацій забудовники можуть розвинути бренд, який приваблює інвесторів і покупців.