Індустрія гостинності, відчувши на собі всю важкість коронакризи, починає поступово демонструвати ознаки відновлення. Зрозуміло, йдеться про внутрішній туризм в Україні.
Готельєри вже відкрили сезон і намагаються зацікавити гостей. Для цього їм доводиться проводити певні зміни.
Насамперед йдеться про безпеку багатьох операційних процесів, починаючи від прибирання номерів до подачі сніданків для мешканців. Украй важливо зробити це таким чином, щоб не позбавити гостей відчуття комфорту.
Власне кажучи, стоїть завдання підвищити безпеку перебування гостей у готелі й з допомогою технологій скоротити або взагалі виключити контакти.
У майбутньому, гадаю, з'явиться більше цифрових приладів для зв'язку з ресепшен. Підуть у минуле буклети на прикроватній тумбі — усе перейде в онлайн-формат.
Частину господарських приміщень переобладнають під додаткові простори для дезінфекції. Підвищаться вимоги до прибирання номерів, чищення вентиляційних систем, а також розведення потоків гостей.
Посиденьки в лобі, найімовірніше, найближчим часом не вітатимуться. Це означає, що процес заселення/виселення стане або більш оптимізованим, або, навпаки, триватиме довше. Усе залежить від того, яку філософію обрали для себе в керуючій компанії.
До речі, на п'яти традиційним готелям, номерний фонд яких застаріває, а процес переобладнання займає купу часу, наступає формат апарт-готелів, концептуальних хостелів і невеликих нішевих готелів.
Вони завжди орієнтовані на конкретну цільову аудиторію й пропонують моноформат, що передбачає більш-менш сегментовану групу постояльців.
Інфраструктура об'єкта, місце розташування, концепція підбираються таким чином, щоб догодити конкретному типу гостей: сім'ям, фанатам активного туризму, корпоративним бізнес-клієнтам та іншим.
Їхня цінність полягає в тому, що немає спроби «влучити» в саме серце всім одразу. Звідси й доцільніша прибуткова стратегія, висока прогнозована окупність, а якщо йдеться про апарт-готелі — вид прибуткового бізнесу для приватних інвесторів.
Правильно обраний об'єкт — це зрозуміла для інвесторів бізнес-модель з прорахованим терміном окупності за два-чотири роки залежно від типу юнітів, площі, формату інвест-готелю.
Але той хаос, що коїться з внутрішнім туризмом в країні, дуже потребує зрозумілої, логічної й продуманої стратегії розвитку галузі.
Одним з перших поворотних пунктів, упевнена, повинна стати диверсифікація туризму. Настав час зрозуміти, що Україна — це не тільки Київ, Львів, Одеса, але й ще купа міст і сіл, які незаслужено обходять увагою.
У найближчій перспективі великий потенціал матиме екологічний туризм: екоферми, зелені комплекси, кемпінги та інше.
Щоправда, тут питання зі створенням інфраструктури під такі об'єкти — це дорого і затратно, й обійтися без державно-приватного партнерства не вийде.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора