Як повідомляє Tech Asia, 15-річний Сем Річардс з Австралії продав свій стартап за 1 млн австралійських доларів (або майже за 740 тис. американських доларів) сінгапурській компанії Una Brands. Сем не вундеркінд — він типовий представник покоління Z, сучасної молоді, яка зовсім скоро змінить світ до невпізнанності. Україна не стане винятком.
Уже за рік стартап Сема з виготовлення стійкої до ударів та придатної до повторного використання тари для напоїв вийшов на окупність. Свої товари юний підприємець продавав через Amazon і рік потому вже успішно продав стартап. Представник Una Brands зазначив, що це були одні з найскладніших переговорів: юнак поводився як досвідчений ділок, але в підсумку кожен залишився задоволений угодою. На що ж витратить гроші Сем? За його словами, він придбає новий комплект навушників, годинник і автомобіль Tesla, а ще він хоче переїхати до Сінгапура та здобути гарну освіту.
Чому я називаю цей випадок типовим? Наприкінці 2020 року американський молодіжний журнал VICE опублікував спецпроєкт, у якому редактори показали характерні риси зумерів (молоде покоління, народжене в період із 1997 по 2007 роки). Їхні цінності — це свобода, дух стартапу для розвитку успішної кар'єри, раціоналізм, соціальна місія та бажання мати якісну освіту.
Повернемося до 15-річного Сема Річардса, без чверті мільйонера із Сіднея. Його стартап був пов'язаний із товарами, виготовленими з екологічної сировини. Він уже має намір використати отриманий дохід на придбання матеріальних благ і на свою подальшу освіту. Усе вкладається в загальну картинку VICE.
Така специфічність молодого покоління створює ментальні бар'єри між ним та корпоративним бізнесом, який здебільшого поки що зосереджений у руках покоління X і Y (віком від 30 до 50 років). До 2025 року відбудеться перерозподіл ринку праці і частка зумерів становитиме близько 30% від усіх працездатних співробітників.

Ключ до розуміння таких хлопців, як Сем Річардс, — велика популярність нішевих спільнот, до яких тяжіють представники нового покоління. Саме спільноти в гібридному форматі — онлайн та офлайн — будуть задавати тон і модель поведінки зумерів. Молоді люди з великим ентузіазмом залучаються до групових проєктів, які мають соціальну важливість і пов'язані з творчістю, інженерією та бізнесом.
Можу впевнено сказати, що середній вік стартаперів з кожним роком буде молодшати, і такі Семи з'являться і в Україні. Батькам, бізнесу та державі вже тепер слід дивуватися успіхам зумерів та в жодному разі не знецінювати їх. Ба більше, потрібно створювати умови для самореалізації цих молодих людей. Це майбутнє, яке настало вже сьогодні.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також