Фото: oceaninfinity.com
VARD, дочірня компанія італійського суднобудівного гіганта Fincantieri, 23 листопада 2020 року уклала контракт на проєктування та будівництво восьми кораблів-безпілотників для американської компанії Ocean Infinity, що займається дослідженнями морського дна та морською робототехнікою.
У співпраці з Ocean Infinity, VARD розробила багатоцільову платформу, під назвою VARD 9 60 design.
За твердженням розробників, дане судно, довжиною 78 метрів і шириною 15 метрів, є першим у своєму роді та є «гігантським стрибком уперед для морської галузі».
«Ми робимо величезний крок уперед до нового сегменту морської індустрії, розробляючи та поставляючи судна, підготовлені до майбутнього», — сказав генеральний директор VARD Альберто Маестріні (Alberto Maestrini), коментуючи підписання договору.
Ще більш категоричним був Олівер Планкетт (Oliver Plunkett), генеральний директор Ocean Infinity.
На його думку, вплив і масштаб безпілотного флоту, що будується, викличуть найбільші перетворення в морській галузі відтоді, як вітрильник поступився місцем пароплаву.
Фото: oceaninfinity.com
Як заявляють фахівці VARD, кожен безпілотний надводний корабель обслуговуватиме кілька галузей промисловості, будучи повністю обладнаним для виконання безлічі операцій зі збору даних і втручань на морському дні на глибині до 6 тис. м.
Ці кораблі-безпілотники будуть здатні розгортати широкий спектр новітніх датчиків, а також дистанційно керованих підводних апаратів для збору візуальних і акустичних даних. Конструкція судна-безпілотника дозволяє також використовувати його в якості човника для доставки товарів по всьому світу.
Серія з восьми суден, яка буде побудована на верфі VARD Vung Tau у В'єтнамі, стане основою безпілотного флоту Ocean Infinity.
Поставки цих кораблів замовнику намічено на період із середини 2022-го по кінець 2023 року.
Всього на першому етапі флот Ocean Infinity складатиметься з 15 океанських безпілотних кораблів на додаток до наявного у компанії парку автономних підводних апаратів.
Суму контракту сторони не розголошують, проте відомо, що вартість одного нового ракетного фрегата FFG (X), вдвічі більших розмірів, який Fincantieri з травня 2020 року будує для ВМС США, становить майже $800 млн.
Американська компанія Ocean Infinity, спочатку займаючися дослідженням морського дна та океану, розпочала реалізацію проєкту «Армада».
Проєкт передбачає розгортання найбільшого в галузі флоту безпілотних надводних транспортних засобів, які в майбутньому можуть привести до революції в морській транспортній галузі.
Флотилія «Армади» діятиме автономно, без участі людей і суден супроводу.
Фото: oceaninfinity.com
Керування морськими безпілотниками буде здійснюватися з берегових командних пунктів в Остіні, штат Техас, і в Саутгемптоні, Великобританія, досвідченими моряками, за допомогою супутникових каналів зв'язку.
В Ocean Infinity стверджують, що морські безпілотні кораблі легко транспортуються морським, повітряним та наземним транспортом. Кожне судно було спеціально розроблено, щоб гарантувати розгортання флоту в будь-якій точці земної кулі.
Ще однією особливістю безпілотних суден «Армади» є їхня екологічність.
За заявою розробників із VARD, ці кораблі будуть першими у своєму роді, які будуть готовими до використання системи екологічно чистого аміачного палива. Морські безпілотники вироблятимуть до 90% менше CO2, ніж інші звичайні судна.
Хоча флот «Армади» наразі знаходиться в стадії будівництва і, як очікується, буде розгорнутий тільки до кінця 2023 року, до проєкту вже проявляють інтерес великі нафтовидобувні компанії.
Зокрема, в листопаді 2020 року Ocean Infinity підписала угоду з компанією Shell про спільну розробку, щоб об'єднати досвід та активи для реалізації проєктів із пошуку витоків, зокрема з підводних трубопроводів.
ДОВІДКА.
- VARD разом зі своїми дочірніми підприємствами є одним із найбільших світових розробників і суднобудівників спеціалізованих кораблів.
✕ Компанія VARD зі штаб-квартирою в Норвегії і 8,3 тис. співробітників керує дев'ятьма суднобудівними підприємствами, зокрема п'ятьма в Норвегії, двома в Румунії, одним у Бразилії та одним у В'єтнамі. Мажоритарним акціонером VARD є італійська Fincantieri SpA зі штаб-квартирою в Трієсті. - Fincantieri SpA — одна з найбільших в світі суднобудівних груп.
✕ За свою 200-річну історію побудувала понад 7 тис. суден. З 2002 року Fincantieri побудувала або має замовлення на будівництво 104 суден на загальну суму 24 млрд євро. - Ocean Infinity — компанія, заснована в Х'юстоні, штат Техас, у липні 2017 року
✕ Сьогодні компанія обслуговує широкий спектр сегментів ринку, включаючи енергетичний сектор, поновлювані джерела енергії, підводні кабелі, уряди та військово-морські сили. .
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора