Facebook Pixel

Що стоїть за ціною квадратного метра

Вікторія Берещак
оглядачка ринку нерухомості

Будь-який успішний житловий комплекс існує за рахунок кількох речей: правильна локація, грамотна концепція і розумна ціна. Міняти їх місцями в послідовності можна, головне — розуміти: без одного не буде іншого.

Нещодавно ми з колегами провели дослідження, в якому взяли участь понад 2,5 тис. потенційних покупців квартир в новобудовах. Ми намагалися зрозуміти критерії вибору квартири та їхню значущість. Цікаво, що ціна продовжує залишатися чільним фактором. Але не кожен на ринку знає (чи хоче визнавати), що вона грає лише у зв'язці «очікування покупця додана цінність комфортне середовище проживання».

Скажімо, 71,6% потенційних покупців житла в новобудовах вважають ціну головним критерієм власного вибору. Водночас 64,8% покупців насамперед звертають на розташування житлового комплексу і його близькість до метро, понад 54% цікавляться іміджем компанії-забудовника, а 34,1% об'єктами інфраструктури, створюваної на території ЖК.

Це зовсім не означає, що лише третина покупців дивиться, яке середовище проживання вони отримають, заселившись в той чи інший комплекс. Просто для них питання вартості другорядне або менш важливе. Можливо, вони не обмежені в коштах чи, маючи певний бюджет, дуже вибірково підходять до питання підбору новобудови для життя. Адже в Києві нині є 191 житловий комплекс з терміном введення в експлуатацію в 2019-2021 роках, а покупців, які хоча б і завтра понесуть гроші в відділ продажу, не так і багато.

За даними дослідження, 39,8% потенційних покупців вважають, що для остаточного вибору квартири достатньо мати мінімум три варіанти, а для 33% вичерпна кількість варіантів для вибору житла дорівнює п'яти.

Інвестор детально вивчає об'єкт, обирає з-поміж трьох і більше потенційно цікавих конкуруючих концепцій ЖК. Він приїжджає сам на об'єкт, вивчає дозвільну документацію, звертається за порадою до юриста. Тобто самосвідомість покупця вийшла на новий, якісний рівень, що не може не радувати.

Платоспроможний клієнт формує попит на додану вартість проекту. Про це свідчить значне збільшення об'єктів бізнес-класу багатофункціональних житлових комплексів (БЖК), що відрізняються самобутніми, самодостатніми концепціями. Їхня кількість за перші шість місяців зросла на 30%. Відмінність таких об'єктів полягає в тому, що житлова частина і комфортне середовище проживання за своїми функціями стають практично рівнозначними. Серед таких проектів, заявлених у першому півріччі 2019 року, зокрема ЖК Rusaniv Residens з торговими, сервісними, офісними приміщеннями, власним дитсадком, облаштованою набережною та зоною відпочинку в Дніпровському районі; ЖК White Lines з кінотеатром, ТРЦ, дитячим садком, спортивним центром з басейном в Голосіївському; ЖК Lipki Island City Resort в Подільському тут будуть торговий і офісний центр, школа, дитячий садок, облаштовані набережні і парки.

Найцінніший актив людини в нашому мультифакторному світі час, тому ЖК, які мають всі базові функції, не тільки відповідають запитам споживача, але й формують окремий напрямок у житловому будівництві.

Зрозуміло, такі концепції вимагають від забудовника додаткових інвестицій в середньому близько 3-10 млн грн, в залежності від бажання вкласти у проект і його цінність. Ясна річ, що ця сума позначається і на ціноутворенні квадратного метра, яке у кожного проекту формується за своїми параметрами. Однак покупець платить за конкретну додану вартість і блага, якими він і його родина зможе користуватися щодня. І, як показує практика, платити за те, що відповідає його очікуванням від якісного сучасного житла, він готовий.

Мікс форматів і збільшення ролі додаткових сервісів і функцій здатні істотно змінити ринок новобудов. У 2020-2022 роках частка БЖК в сегменті бізнес-класу може зрости до 80%. Крім цього, частково такий формат почне втілюватися в сегменті комфорт-класу. У найближчі три роки в комфорт-класі частка багатофункціональних житлових комплексів може становити понад 40%.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]