Що повинен вміти керівник

директор Visa в СНД і Південно-Східній Європі

Щоб стати СЕО, необхідно володіти певними навичками і вміннями. Успішний керівник повинен вміти приймати рішення, будувати стосунки з людьми, бути працездатним, освіченим, а також ухитрятися «продати себе».

Людина, яка прагне стати керівником, повинна навчитися приймати рішення і нести відповідальність за їхні наслідки. Рішення можуть бути різними — як правильними, так і неправильними, з негативними наслідками. Але саме це вміння є ключовим для того, щоб компанія могла рухатися вперед. Далеко не всі здатні взяти на себе такі ризики. Тому таку здатність потрібно розвинути в собі перш за все.

Друга важлива навичка топ-менеджера — висока працездатність. Ба більше, робота повинна приносити задоволення і заряджати енергією не тільки керівника, але і всю команду. Ефективність колективу залежить насамперед від керівника. Якщо шеф не мотивований, не горить ідеєю і не намагається досягти надрезультатів, то підлеглі не будуть працювати з натхненням, якого від них очікує компанія.

По-третє, сильному лідерові важко сфокусуватися на роботі без підтримки сім’ї та оточення. Коли увагу переключаєш на сімейні проблеми, то важко досягати поставлених цілей і виконувати завдання.

Крім цього, треба бути добре освіченою і різнобічно розвиненою особистістю. Однак найважливіша риса сильного керівника — це здатність спілкуватися з людьми, подобатися їм і будувати стосунки. Тому що за лідером йдуть співробітники, а для цього вони повинні в нього повірити. Побудова стосунків — велика й кропітка робота, перш за все, самого менеджера. Потрібно розуміти людей, вміти вислухати, зрозуміти справжні потреби і спрямувати в потрібне русло. Таку рису можна розвинути, якщо людина любить спілкуватися з іншими й допомагати їм досягати цілей.

Наступна необхідна керівнику навичка – це вміти «себе продавати». Займатися, в тому числі всередині компанії, самопіаром, презентувати себе як успішного співробітника. А для цього ніколи не треба чекати, що тебе помітять, що начальник оцінить. Треба приходити з результатами, просити нових проектів, просити нову роботу і показувати, що хочеш реально зростати далі. Якщо не ставиш питань, тебе не помітять.

Якщо начальник розуміє, що на працівника можна покластися, то він йому довіряє. Така довіра досягається якісною роботою, чітким виконанням всіх дедлайнів, які поставив керівник, правильним озвучуванням своїх досягнень, бажанням отримати нові проекти і завдання.

У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Читати на The Page