Facebook Pixel

Споживчий інстинкт — велика сила: прогноз на тиждень

Іван Компан
фінансист, засновник First Kyiv Investment Club

Як і раніше, у центрі уваги — вірус і вакцини. Кількість інфікованих зростає, карантини тривають, але й фармакологи теж не дрімають.

Сьогодні, у понеділок, AstraZeneca оголосила про створення вакцини з ефективністю 70%. Звісно, це не Pfizer і Moderna, утім, це краще, ніж нічого.

У США оголошено про те, що вакцинація «груп ризику» може початися вже через кілька тижнів.

Тож надія на перемогу міцнішає, про що свідчать європейські та азійські ринки, що зросли в понеділок, і ф'ючерси, що зеленішають, на основні індекси в США.

Сезон свят починається, і прийдешній тиждень буде коротким. У четвер ринки цінних паперів у США будуть закриті з нагоди Дня подяки, а в п'ятницю, після святкування, торгівля триватиме лише до обіду.

А поки інвестори та трейдери насолоджуватимуться святом, у роздрібних операторів почнеться гарячий сезон осінньо-зимових розпродажів.

Історично тиждень перед Днем подяки й подальша «чорна п'ятниця» — період найактивніших продажів за рік, коли покупці буквально штурмують магазини в пошуках знижок.

Хоча цього року все інакше... Низка великих роздрібних операторів — Target, Walmart, Best Buy, Home Depot, Lowe's, Macy's і JCPenney — уже оголосили, що будуть закриті в четвер, щоб уникнути поширення вірусу серед натовпу людей, які від самого ранку штурмуватимуть магазини.

Натомість більшість магазинів запропонують покупцям знижки «чорної п'ятниці», уже починаючи від сьогодні, у надії компенсувати виручку, втрачену в четвер.

Також велика ставка робиться на цифрові продажі, які вже стали значною частиною нової реальності: у третьому кварталі цифрові продажі в Target зросли на 155%, а у Walmart — на 79%.

Загалом же в США через пандемію цифрові продажі в жовтні зросли майже на 30%. Подібний зліт спостерігається не тільки в США — продажі китайської Alibaba впродовж Singles 'Day зросли вдвічі проти минулого року.

Отже, попри пандемію та карантини роздрібні оператори не сумують і чекають на загалом хороший сезон.

Хоча ризики того, що все піде не так, досить великі. Згідно з опитуванням Goldman Sachs, половина респондентів цього різдвяного сезону планують витратити менше, ніж торік.

Не в останню чергу це пов'язано з відсутністю нової програми допомоги безробітним, затвердження якої застопорилося через вибори президента.

Цього тижня, у вівторок, Conference Board оприлюднить значення Індексу впевненості споживачів за листопад. Згідно з прогнозом, значення індексу очікується на рівні 98,0 проти 100,9 у жовтні.

Причини — карантини, комендантська година в окремих округах, закриття підприємств і здебільшого невпевненість у майбутньому. Для порівняння: 2019 року середнє значення індексу на місяць становило 130. Отже, відновлення економіки, звісно, відбувається, але не так швидко, як хотілося б.

Загалом, якщо підсумувати, цей тиждень може стати хорошим індикатором того, чи зможе оптимізм, пов'язаний із прогресом у винайденні вакцин і позитивною динамікою фінансових ринків, перебити весь негатив від пандемії та тієї шкоди, якої вона завдає економіці.

Будемо вірити, що так, адже споживчий інстинкт — це велика сила!

Усім гарного тижня, міцного імунітету та хороших інвестицій!

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора