Facebook Pixel

HR у медичному бізнесі: 5 уроків роботи з персоналом під час кризи COVID-19

Ольга Луштей
HR-директорка медичної мережі «Добробут»

Специфіка моєї професійної діяльності передбачає постійну взаємодію з людьми. А надто, якщо брати до уваги, що це HR-менеджмент у медичній галузі.

Тут медики надають допомогу людям, а HR-департамент підтримує цих медиків та робить все, аби вони могли не тільки якісно виконувати свою роботу, але й розвиватись та почуватись комфортно на своєму робочому місці.

Пандемія дуже вплинула на нас. Ми опинились у центрі подій, адже не могли залишитись осторонь ситуації, у якій є загроза життю та здоров’ю людей. Але як правильно діяти? Як підтримати медиків у такий стресовий час?

Як зберегти всі робочі місця? Ми вперше зіткнулися з такою ситуацією, тому мали вчитись на ходу. І ось ділюся з вами уроками, які засвоїла наша HR-команда в ці складні часи.


Урок 1: Швидка реакція

Все відбулося дуже швидко. А такі швидкі зміни потребують швидкої реакції та оперативних рішень. Коли в Україні було оголошено карантин, звісно, нашим першим завданням було зберегти компанію на плаву, аби вижити.

Водночас ми поставили собі серйозне завдання: жоден працівник «Добробуту» не має постраждати від кризи. Ми взагалі не говорили про скорочення чи звільнення.

Попри те, що ми опинились у центрі подій, пов’язаних із пандемією, ми мали швидко переформатувати роботу наших центрів та персоналу. Хворіють люди завжди, але все одно в нашу діяльність було внесено корективи.

Рішення про припинення планових послуг було ухвалено дуже швидко й одноголосно. І це рішення — насамперед турбота про здоров’я медиків, аби потрібної миті вони могли захистити нас.

Нашим наступним кроком було відкриття інфекційного стаціонару для лікування пацієнтів з COVID-19. Ми це зробили неймовірно швидко — буквально упродовж двох тижнів відібрали персонал, провели навчання, одягнули з ніг до голови у високоякісні засоби індивідуального захисту.

Звісно ж, ми облаштували ціле відділення з дотриманням усіх вимог, індивідуальними палатами та всім необхідним обладнанням.

Медикам, що працювали в стаціонарах з COVID-19 та на невідкладній допомозі, ми надали можливість оселитись у готелі та затвердили підвищену заробітну плату.

Ці люди здійснювали подвиги щодня, обмежені у спілкуванні з родинами, один на один із пацієнтами та невідомою хворобою.

Це був найбільш ефективний урок з розвитку швидкої реакції для нашої команди. Але я впевнена, що будь-якій компанії, де до роботи залучено багато людей, варто працювати над розвитком таких навичок не тільки під час кризи.

Адже швидке та ефективне прийняття рішень із самого початку часом відіграє ключову роль надалі.

Урок 2: Навчання

Організація масового навчання лікарів щодо користування засобами індивідуального захисту, утилізації їх, роботи з пацієнтами з COVID-19 була невід’ємною частиною нашого плану реакції на пандемію.

Ми й досі мало знаємо про вірус, а три місяці тому наші медики навіть не могли собі уявити, що працюватимуть у таких умовах.

Окрім загального навчання щодо безпечної роботи під час пандемії, ми активно готували медиків-резервістів для роботи в інфекційному стаціонарі.

У нас було три лінії резерву, які разом нараховували близько 500 чоловік: перша — лікарі-реаніматологи та анестезіологи зі специфічною підготовкою саме для реанімаційної допомоги; друга — лікарі-терапевти; третя — медсестри та санітарки.

На щастя, дуже невелику частину резервістів було залучено. Це пов’язано з тим, що цей урок наша команда засвоїла добре: завдяки масовому навчанню ми зберегли здоров’я наших медиків.

Були випадки зараження, але їхня кількість мінімальна, водночас тенденції захворювання у світі серед медиків мали абсолютно інший вектор.

Урок 3: Люди зі спільними цінностями

По правді сказати, нам все вдалося тільки завдяки нашій команді. Більшість медичного персоналу була згодна працювати під час пандемії.

Звісно, це не 100% працівників — у нас є й співробітники 65+ років, яких ми відправили додому, є медичні працівники, які не могли ризикувати здоров’ям своїх близьких. Але 90% працівників були готові навчатися та лікувати пацієнтів із коронавірусною інфекцією. Це неймовірна цифра.

Як HR роблю висновок про те, що медики — люди, які організовуються швидко та готові ризикувати. Але без спільних цінностей, які об’єднують кожного працівника нашої компанії, така спільнодія була б неможливою.

Урок 4: Мотивація, підтримка та комунікація

Через обмежену роботу наших центрів частина працівників залишилася без роботи. Але, як я казала вище, ми однозначно вирішили, що ніхто з команди не має постраждати.

Тому для таких працівників ми вирішили затвердити мотиваційний матеріальний план. Це часткова компенсація зарплати, аби вони могли протриматись до відновлення нормальних процесів.

І зараз я усвідомлюю правильність цього рішення, коли ми чуємо слова вдячності від членів нашої медичної команди, адже жодну людину ми не залишили без підтримки.

Уникнути непорозуміння чи негативу з боку персоналу нам допомогла регулярна комунікація. Це не тільки шлях для інформування, але й можливість отримати розуміння.

В умовах кризи все змінюється дуже швидко. Саме тому ми, HR-департамент, зі свого боку маємо не просто на це так само швидко реагувати, але й обговорювати це з нашими працівниками, адже вони — основа цього бізнесу.

Але головний урок тут полягає в тому, що в такій комунікації потрібно не просто давати інформацію, а відверто пояснювати, як це вплине на кожного з нас та які кроки здійснює керівництво, аби уникнути можливих негативних наслідків.

Люди і без того зазнають стресу, тому завдання компанії та HR-менеджменту — підтримати та додати впевненості у завтрашньому дні.

Урок 5: Здатність адаптуватися

Певно, найважливіший урок, який нам вдалося засвоїти, — розуміння нашої гнучкості та нових перспектив для розвитку.

У нас великий адміністративний офіс — близько 150 чоловік. Ми організували комфортну віддалену роботу цих працівників, і з'ясувалося, що все функціонує без втрат щодо ефективності.

Тому ми ухвалили рішення, що після карантину десь 20-30% персоналу щодня матиме змогу працювати віддалено. Це і комфорт для працівників, і можливість для нас у такий спосіб оптимізувати наш офісний простір.

Найголовніше у цьому, що таке рішення — це не вимушений засіб. Просто ця ситуація допомогла нам усвідомити нові, ефективніші шляхи роботи.

Ба більше, усіх лікарів, яких не було залучено до роботи в медичних центрах, ми активно заохочували долучитись до нашої послуги онлайн-роз’яснення лікаря.

В умовах, коли люди обмежені карантинними заходами, у нас була можливість не залишати їх без кваліфікованої підтримки. І це стало не просто тактичною відповіддю на запит клієнтів, але й стратегічним розумінням того, що телемедицина в Україні має великі перспективи.


Ми й досі перебуваємо в динамічному процесі змін, а цей досвід, який ми отримали під час пандемії, був новим для нас усіх. Я щиро сподіваюсь, що в майбутньому нам вдасться уникнути таких криз.

Але основний урок цієї кризи для мене такий: зараз я знаю, що ми готові до всього. А це було б неможливим без роботи команди та компанії, у серці якої завжди перебуває людина.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора