Facebook Pixel

Кради як митець: де брати ідеї для креативних pr-рішень, коли натхнення на повному нулі

Влада Миколюк
Засновниця PR-агенції PRoector

Впевнена, вам, як і мені, прекрасно знайоме відчуття «креативного спустошення» — коли старі інструменти для розвитку і просування бізнесу та проєкту більше не працюють, а нові — «не виробляються». Особливо зараз.

Не переживайте, це «лікується» з допомогою правильних книжок, через «надивленість», поєднання непоєд та ще декількох секретів, якими командою pr-агенції PRoector рятуємося та перезапускаємося регулярно. Зараз ними з вами і поділюсь.

Остін Клеон у прекрасній книзі «Кради як митець» сформулював 10 уроків, на які ми і спиратимемося.

Урок 1: Ви вже готові, приступайте до діла!

«Зрозуміти своє призначення можна не ДО, а тільки У ПРОЦЕСІ заняття якоюсь справою, — каже Остін Клеон. — Тож не перейматись проблемою вибору та самокопання. Just start! А страх і синдром «самозванця» — це нормальні речі всіх освічених людей».

Перший бренд-євангеліст Apple Гай Кавасакі у книзі «Правила для революціонерів» сказав: «Не будуйте стратегії продажу — продавайте. Не намагайтеся створити досконалий продукт чи послугу. Замість маркетингових досліджень випускайте дослідні зразки. Іншими словами, сійте багато насіння і дивіться, які проростуть і дадуть квіти».

QuoteНовокаїн не прижився як анестезія в хірургії (хоча стратегія була саме в цьому), проте став помічником №1 у стоматології.

Компанія Univac будувала стратегію, яка передбачала, що комп'ютери будуть потрібні тільки для вчених, — і програла. А IBM — випустила пробні взірці і побачила потенціал, що ними користуватимуться всі — від домогосподарки до студента. І не програла.

Іншими словами, запускайте «недосконалий продукт», дивіться реакцію, забирайте на доопрацювання — і так знову і знову. Чесний фідбек ринку — краще будь-яких фокус-груп.

Урок 2: постійно качайте м’яз «надивленості»

Простими словами, збирайте власну колекцію реалізованих успішних референсів як підказки та мапу для створення своїх.

Quote«А ще усвідомте важливість хобі та побічних проєктів!» — каже Остін Клеон.

Уроки театральної майстерності, колекціонування антикварних стільців, а може ниткографія? Все це — джерело out-of-the-box-thinking.

Та безперервно колекціонуйте інсайти з:

  • видань про творчість, маркетинг, бізнес, креативність та розваги (The Page, Speka, mmr.ua, ain, dou);
  • найвідоміших креативних агенцій та фестивалів реклами (наприклад, Banda, gres & todorchuk, фестиваль Ніч рекламожерів, cannes lions, Red Dot Design Award, Effie Awards);
  • книжок із комунікацій («Економіка вражень», «Як Кока-Кола завоювала світ», «Стратегія блакитного океану», «Правила для революціонерів», «PIXAR. Перезавантаження», «Airbnb. Як три простих хлопці створили нову модель бізнесу», «Доставка щастя», «Нейромаркетинг», «Американський мрійник»);
  • фільмів («Хвіст, який крутить собакою», «99 франків», «Сімейка Джонсів», «Дякую вам за куріння», «Чеська мрія», «Найдорожчий фільм Із усіх коли-небудь проданих», «Як працює інженерія ідея»); трендових форм подачі інфи великих брендів (наприклад, ви підписуєтесь на топові бренди типу Chanel, Coca-Cola, YVSL, Apple і слідкуєте за тим, як саме вони подають свою інформацію: колаж, stop motion, а може caption video, як у BBC news? Або стікерпаки чи кото-банкомати, як у Моно? Що з цього ви б могли спробувати реалізовувати у власних комунікаціях?);
  • культурних інституцій та подій (візити у центри сучасної культури, художні музеї, мистецький арсенал, музей Ханенків, Ukrainian fashion week, Dnipro/Lviv Jazz fest, фестиваль сучасного мистецтва Gogol Fest — все це спрацьовує як ефект «горба верблюда» — накопичення культурного матеріалу, який в певний момент «запиту» на креатив буде звідки діставати).

Наприклад, мене дуже вразило відкриття такого явища, як Маланка у Космачі. Я не знала, що події такого масштабу, такої харизми і такої унікальності люди можуть створювати на власному ентузіазмі без будь-якої підтримки.

Урок 3: Копіюйте правильно!

«Копіювання — не плагіат, не спроба видати чужу роботу за свою, — каже Остін Клеон. — Копіювання схоже на реконструкцію. Щоб перейняти чийсь спосіб дивитися на світ, зрозуміти його витоки (коріння) творчості й далі переосмислити по-своєму. А не зробити підробку».

Наприклад, у 2016 році відомі люди стали офіціантами «Ветерано піца», аби допомогти дітям із зони АТО. А у 2020 році наша pr-агенція запустила для компанії «Цікава кава» проєкт «Добрий бариста», під час якого майже 200 лідерів думок стали бариста заради важливих соціальних проєктів і зібрали близько 200 тис. грн.

Ще один приклад: у 2015 році 34-річний художник з Івано-Франківська Михайло Тимчук запустив аукціон власних картин «Вам — живопис, мені — життя». А за декілька років ми переосмислили і масштабували це у форматі загальноміського благодійного аукціону «Вам — мистецтво, дітям — життя», де була представлена також і картина Михайла, зібравши 250 тис. грн на чотири дитячі хіміотерапії.

Урок 4: Діліться своїми точками, але не поєднуйте їх!

«Коли кажуть: «Не ділись ні з ким ідеєю, бо вкрадуть» — це шлях в нікуди, — каже Остін Клеон. — Навпаки! Постійно шукайте зворотний зв'язок на всі свої ідеї. Бо це — важлива мініперевірка «боєм» перед запуском на ринок».

Проте ніхто не змушує вас викладати відразу всю стратегію, ви можете лише показати ввідні точки, достатні для фідбеку!

Урок 5: Ведіть бортовий журнал моряка!

Збирайте в якомусь одному місці свої роботи (Youtube, Insta, Google Disk), аби відстежувати, наскільки далеко ви вже «відпливли від берега».

Урок 6: поєднуйте непоєднуване!

Чим крутіша «еклектика» колаборацій у вашому проєкті, тим краще і тим медійніше!

Повірите чи ні, але якось ми в pr-агенції PRoector з партнерами Dnipro.design поєднали банк, квіти, айті-технології, графіті і … боротьбу з наркотегами!

Вийшов проєкт під назвою «Мий Дніпро», суть якого була в обміні літака з 3000 орхідей на борту на хімію та обладнання, якими ми ліквідували небезпечні для підлітків наркотеги з фасадів міста. Цю акцію висвітлили усі національні медіа, а 3000 квітів розкупили за два дні.

А уявіть: поєднати звичайний завод, мистецтво та високу моду? Без питань! Так завод Interpipe перетворив своїх робітниць на героїнь відомих картин. А завод InterCerama перетворив цех із виробництва керамічної плитки на подіум.

А завод Biosphere випустив на Ukrainian fashion week колекцію одягу зі… сміття.

А як поєднати IT та історію? Проєкт Tustan VR від компанії Softserve, «реконструював» знищену фортецю у Волинській області та оживив її у віртуальній реальності, зробивши ці сторінки української історії популярними та захоплюючими.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]